Toon posts:

HP Pavilion (XP) wil niet in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een wireless router (D-Link D-524) aangeschaft om thuis 3 computers met elkaar te verbinden.
Mijn recente HP Pavilion met XP krijg ik niet in het netwerk.

Ik heb een thuisnetwerk aangemaakt met de wizard op de HP genaamd THUIS.
Met een gegevensdrager heb ik dit netwerk overgebracht naar de 2 andere computers.

Computer 1 met Windows98
- internetaansluiting ok
- onder Mijn Netwerklocaties zie ik de 3computers staan. 2 computers kan ik verkennen (gedeelde mappen), de HP krijg ik echter niet open.
ERROR: thuis is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wil weten of u toegangsmachtigingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.

Computer 2 met Windows XP
- internetaansluiting ok
- Als ik op thuis ga staan onder Mijn Netwerklocaties, en met rechtermuis een nieuwe verbinding aanmaak, lukt dit met Computer 1. Met Computer HP krijg ik bovenstaande error.

Computer 3 HP met Windows XP
- internetaansluiting ok
- er zijn geen netwerklocaties zichtbaar van geen van de 3 computers.
- Mijn Netwerklocaties: Symbool van wereldbol met een pc ervoor genaamd D-Link DI series.
Dubbelklikken: internet-explorer verschijnt met inloggegevens voor router.
Zoeken naar computers levert geen resultaat op
Al pogingen gedaan met firewall op en af
Wizard netwerklocatie toevoegen: thuis kan niet geselecteerd worden. Als ik thuis wil verkennen krijg ik bovenstaande error.
Er is een gedeelde map. Delen en beveiliging: het netwerk. Beide selecties staan aangevinkt (Share-naam is ingevuld: ShaaredDocs)

Volgens mij ligt het probleem duidelijk bij de HP computer. Ik kan echter niet tot een oplossing komen, graag hulp aub.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn dit Home of Pro machines? Bestaat op elke machine de user waarmee je inlogt op de pc met een identiek password? Als het inloggen automatisch gaat: kijk even in HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Winlogon bij DefaultUserName en DefaultPassword.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters