[IE] Z-Index probleem

Pagina: 1
Acties:

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021
Tweakers,

Ik ben bezig met het maken met een website voor mijn jaarclub, maar ik stuit op een probleem, waar ik zo snel het antwoord niet op kon vinden. Misschien dat jullie me kunnen helpen.

Zoals hier te zien is, worden de onderste knoppen in Internet Explorer niet goed weergegeven. De bedoeling is dat deze dus boven de footer komen te staan.
Ik heb daarom de z-waarde van #contact en #forum in 1 verandert en in Firefox ziet het er nu prima uit.

Wat doe ik verkeerd?

De CSS

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Hier ziet het er in IE 6 en FF uitstekend uit :? . Overigens zou ik bij plaatjes als menuknoppen eerder anchors gebruiken dan images, en vervolgens met ul#nav a { display: block; } en een background-image ervoor zorgen dat het lijkt alsof er gewoon een plaatje staat. Op die manier ben je niet afhankelijk van javascript, imagemaps of andere oplossingen :) .

DM!

• pp_
Ik heb op het getest met de IE7 beta, waar ze waarschijnlijk nog geen z-index hebben toegevoegd.
Ik zal ook eens even kijken naar die anchors. Bedankt voor de moeite in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door pp_ op 29-04-2006 13:08 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ik zou eerlijkgezegd niet testen in IE7, of sowieso in een bèta, aangezien dat ding nog niet af is ;) . Je website zal bezocht worden met 6, dus dat lijkt me ook de versie waarin je moet testen :) .

Ik snap nu wel wat je bedoelde, en dat is inderdaad in 6 ook niet goed :) . Ik weet echter ook niet direct de oplossing. Je zou kunnen proberen het op te lossen door de whitespace voor je doctype weg te halen, dat wil IE nog wel uit standardsmode halen, iirc.

[ Voor 21% gewijzigd door JHS op 29-04-2006 13:21 ]

DM!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

z-index is broken in IE (IE7 incluis)

Intentionally left blank

• pp_
Dan ben ik blij dat het in IE6 wel werkt. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Overigens zie ik dat je overal absolute positioning gebruikt hetgeen nog wel eens negatieve effecten kan hebben en vaak niet noodzakelijk is. Mijn motto is dan ook: probeer zoveel mogelijk 'in the flow' te werken tenzij het echt niet anders kan. Vooral de truuk met negatieve margins voor centrering is niet aan te raden; maak je scherm maar eens klein en zie dat er stukken content wegvallen waar je niet meer naartoe kan scrollen.

Ik weet overigens van de laatste IE7 beta 2 preview dat er ook issues waren mbt absolute positioning op de bottom, ik heb nog niet getest of dat in beta 2 nog zo is...

oh, en font-size in pt is bedoelt voor print en niet voor screen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 29-04-2006 14:14 ]

Intentionally left blank

• pp_
Haha, ik zou jou moeten inhuren!

Zonder absoluut positioneren is het overigens verschrikkelijk lastig. En die anchors ga ik niet gebruiken, aangezien het Gill Sans-font niet gratis is.

[ Voor 71% gewijzigd door pp_ op 29-04-2006 14:18 ]

Pagina: 1