Word 2003 sluit automatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 2.730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Bij een kennis van mij (nee ik niet ^^) doet zich het volgende probleem voor:

zij HAD een schoollicentie van officeXP/2003. deze heeft een dik 1.5 jaar perfect gewerkt totdat specifiek word alleen zichzelf telkens na een beetje typen afsluit zonder melding of wat.
Ik was op de hoogte van office 2000 en illegale keys dat deze na verloop van tijd niet meer functioneerd maar omdat het een legale versie is kon ik dit uitsluiten.

Het verwijderen van de normal.dot had geen zin, en zelfs een complete herinstal van windows zonder iets te backuppen mocht geen zin hebben. Ik heb verschillende office packages gebruikt zoals nog een keer die schoollicentie, een legale home edition en totsluit eenjte van de windowsXP powerdisk (die heeft naar mijn weten altidj perfect gewerkt >:-) ). Maar het probleem blijft voorbestaan.

Het is zelfs zo dat wanneer ik in outlook een brief wil gaan opstellen, dan wordt standaard de wordeditor daarvoor gebruikt, maar zelfs als applicatie in outlook sluit deze vanzelf af en beland ik weer terug in mijn inbox venster.
Alle andere programma's hebben er geen last van. Toepassingsherstel, normal.dot verwijderen en allerlei andere trukjes om dit probleem te kunnen oplossen hebben tot nu toe geen baat gehad.

uiteraard de faq doorgelezen maar dit is niet helemaal van toepassing omdat ook de legale -ineens- dit soort fratsen vertoont. Ik verdenk een conflict met de hardware, want zelfs met een kale installatie zonder virusscanner etc etc blijft dit een probleem.

Iemand?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kale installatie: met of zonder internetverbinding? En met of zonder SP's?

Ik vermoed namelijk toch een activatieprobleem.

Ik heb er nooit een gehad dus weet het niet zeker; hadden de oude studentenlicenties niet een beperkte houdbaarheidsdatum?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:53:
Kale installatie: met of zonder internetverbinding? En met of zonder SP's?

Ik vermoed namelijk toch een activatieprobleem.

Ik heb er nooit een gehad dus weet het niet zeker; hadden de oude studentenlicenties niet een beperkte houdbaarheidsdatum?
Windows zonder en met SP geprobeert. Ook de SP van office geprobeert mocht ook niet baten. Inderdaad ook geprobeerd om het zonder internet te doen maar ook dit mocht niet baten. Maar zelfs een legale office en een "goed werkende" (werkend op tientallen pc's) minder legale doen het niet goed.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even een kick omdat de laptop van mijn ma hetzelfde probleem heeft.
Outlook 2003 en Word 2003.
Inmiddels Word uitgezet als teksteditor van Outlook, maar het openen van een Word bijlage resulteert ook in het wegfloepen (zonder melding of iets) van Word.
Verder niks kunnen vinden op Google of op GoT buiten deze draad.
Ondernomen: Office herstellen: geen resultaat
Opnieuw installeren office: geen resultaat :S Bij deze installatie is het wel een beetje vaag want:
MS office verwijdert via 'Software'. Laptop opnieuw opgestart. Daarna gewoon geinstalleerd vanaf cd. Maar na de installatie stonden nog gewoon alle mappen en contactpersonen in Outlook :S
En het probleem met Word was ook nog aanwezig.
TS, heb jij al een oplossing gevonden?
Ik hoop hier echt op hulp, anders wordt mijn moeder écht onrustig! ;)
MS Word werkt op zichzelf wel gewoon. Als Outlook niet opgestart is dan werkt Word dus wel gewoon goed.

Uiteraard op virussen gecontroleerd, op spy/malware gecontroleerd en alle processen in taakbeheer nagelopen, daar kon ik totaal niks in vinden. (dat wil niet zeggen dat het er niet zit, maar ik ga er eigenlijk niet meer van uit dat het zoiets is)

normal.dot verwijderen levert ook niks op.

[ Voor 18% gewijzigd door bartvl op 13-12-2006 19:40 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Maar na de installatie stonden nog gewoon alle mappen en contactpersonen in Outlook :S
Logisch, de persoonlijke instellingen worden niet verwijderd. Met Off2k stond er op de CD een tooltje het volledig te verwijderen, ik geloof dat dat echter met Off2k3 niet meer zo is...

Maar goed; schakel de spellingcheker eens uit (via de safe mode van Word?) en zie of het helpt. Al is het vreemd dat het alleen bij de combi optreedt bij je.
offtopic:
Al vind ik het altijd gruwelijk als iemand Word gebruikt om mails te typen dus ik kan er geen probleem mee hebben als ze voortaan plaintext moet typen :X

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 13-12-2006 19:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke virusscanner? Sommige virusscanners hebben een Word-plugin, misschien dat die een probleem geeft. Verder alle third-party utilities uitschakelen, en ook spellings/grammatica controle.

In de internetinstellingen kun je instellen dat Word niet als emaileditor wordt gebruikt (helemaal met F_J_K eens).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Virusscanner: AVG Free en een paar webscans van Norton en McAfee geloof ik.
Word wordt niet meer als teksteditor gebruikt (al een tijdje niet, om toch gewoon te kunnen mailen)
Grammatica en spelling controle uit scheelt ook niet. Overigens kan dit niet in de safemode, daarin kun je namelijk niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oeps, zie nu pas dat je het topic over hebt genomen (eigenlijk niet de bedoeling); ik reageerde nog deels op de TS.

Ik heb zelf een Surfspot-licentie van Office 2003, en heb geen problemen met Word en Outlook tegelijk open. Maar ik zal het nog eens proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Sorry inderdaad voor het topickapen, maar daarmee was mijn probleem vrij duidelijk uitgelegd.
Over het algemeen doen er zich natuurlijk geen problemen voor bij deze twee programma's.

Aan F_J_K: Als je wilt dat ik er een nieuw topic voor maak doe ik dat hoor, maar dit kostte me minder tijd want het probleem was al duidelijk en stiekem hoop ik op Seesar die het probleem heeft opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Net nog even geprobeerd: op mijn XP Pro computer met Office 2003 Pro kan ik gewoon Word en Outlook tegelijk open hebben, volgorde van openen maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Neuh. Als het een standaardbug was, was er ook al wel meer over bekend lijkt me. Dus iets a-typisch.

Topickaping: inderdaad een beetje :P Maar goed, het is iets dat niet veel voor komt en de kennis bundelen vind ik vooralsnog niet erg voor de search etc. (Al overruled Niesje als oppOFFerhoofd me tzt misschien wel :+ )

Maar virusplugins lijken me ook zeker voor jou een goede tip. (Naast nog steeds de spellchecker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
en ik zit ook nog met het probleem toevallig....noooit opgelost gehad, maar toevallig was ik weer met dit probleem aan de slag gegaan. Ik ga komend weekend grote round up houden: alles uitschakelen en dan 1 voor 1 aanzetten, kijken wat word doet. Ook geheugen repen vervangen (hoewel ik deze er niet van verdenk, ik krijg nergens verder foutmeldingen/bugs).

Ik ga deze ook weer goed in de gaten houden, en topic kapen? mijn toestemming heb je, leiver alles in 1 topic dan over meerdere verspreid.

I'll let u know my progress.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit hardwarematig is, het lijkt eerder een softwareconflict. Maar lastig, dat zeker.

Wat gebeurt er als je Outlook in de Safe mode start (Start>Uitvoeren>Outlook /safe)? Is het Word probleem er dan nog steeds?

offtopic:
kapen, mwoh. Daar hoort toch meer een bebaarde man met zonnebril en bom bij :+

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:55:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit hardwarematig is, het lijkt eerder een softwareconflict. Maar lastig, dat zeker.

Wat gebeurt er als je Outlook in de Safe mode start (Start>Uitvoeren>Outlook /safe)? Is het Word probleem er dan nog steeds?

offtopic:
kapen, mwoh. Daar hoort toch meer een bebaarde man met zonnebril en bom bij :+
Ik installeer zo'n 4 pc's per maand met dezelfde cd's en windows. De pc waar ik nu mee te maken heb is 2 jaar terug bij een (inmiddels failliet) bedrijf gekocht. Deze heeft een 1.5 jaar goed gewerkt en een op andere dag dit probleem. Met alles orgineel werkte het dus ineens niet meer, maar ook met de software die ik zelf altijd gebruik ook niet.

Ik heb mijn office (minder legaal), orgineel, studentenlicentie en windows: orgineel, home/pro, sp 2 etc allemaal al geprobeerd. De software die bij mij zou moeten werken (op vele andere pc's) werkt blijkbaar OOK niet op deze pc. Het kan hooguit een driver bug zijn. Ik ga ook 1 voor 1 de drivers installeren en begin eerst met schone installatie van windows. Dan sp 2 en dan meteen office. (geen vga drivers what zo ever). Als het dan nog steeds gebeurt dan zou ik niet meer weten waar het aan kan liggen, laat staan hoe ik het kan oplossen.

Lastig blijft dat er geen foutmelding komt waar ik naar kan zoeken of contacten bij microsoft. Ik ga er dit weekend -in mijn zuurverdiende vrijetijd :(- maar aan werken en hoop er dit weekend een streep onder te zetten.

Overigens dat in outlook ook word weggaat is simpelweg dat word gewoon instabiel/fout is, outlook blijft geopend, bij mij crasht alleen word, of outlook nou geopend is of niet, dat maakt neits uit :(.

T60P Widescreen

• bartvl

bartvl

Crasht Word sowieso bij jou? Dus net na het opstarten meteen Word aanzetten werkt ook niet? Hier namelijk gelukkig nog wel.
Laptop is overigens een Asus, moet even het typenummer opzoeken, het is nog een redelijk jonge laptop.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
bartvl schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:02:
Crasht Word sowieso bij jou? Dus net na het opstarten meteen Word aanzetten werkt ook niet? Hier namelijk gelukkig nog wel.
Laptop is overigens een Asus, moet even het typenummer opzoeken, het is nog een redelijk jonge laptop.
kan hooguit 5 regels schrijven en dan gaat hij weer weg. Documenten openen kan allemaal, maar zodra ik ga typen gaat die zooi weg. Als ik word aanzet, maar ik ga niets typen dan blijft hij staan.

Het is geen macrofout ofzo, want zelfs bij schone installatie doet dat ding dat.

T60P Widescreen

Verwijderd

crasht word ook als je het als volgt uitvoert via start->uitvoeren: winword /a

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:09:
crasht word ook als je het als volgt uitvoert via start->uitvoeren: winword /a
dunno, dat zou ik van het weekend moeten proberen, want heb die pc nu niet voorhanden (hijs niet van mij).Ga ik zeker proberen, wat is dat voor command/exe, wat is het verschil met normaal?

T60P Widescreen

Verwijderd

zonder normal.dot, zonder invoegtoepassingen.

• bartvl

bartvl

Hetzelfde geldt voor mij. Doordeweeks een laptop die perfect werk, in het weekend computers en laptops die dingen doen waar je raar van staat te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
iemand al een oplossing gevonden heb vandaag het zelfde tegengekomen.
en google biedt niet veel oplossingen.
gelukkig is het toch bijna tijd voor de jaarlijkse format.
maar iets oplossen is altijd leuk voor het geval het nog eens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik het probleem dat "Microsoft Frontpage 2003" automatisch sluit. Graag zou ik deze weer op mijn computer omdat ik het eigenlijk toch dagelijks nodig heb.

Na een aantal pogingen om te her-installeren blijft het probleem zicht voordoen.

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem als hier beschreven. Niemand nog een oplossing hiervoor? want het is echt zwaar irritant.

Na een paar regels getikt te hebben in word sluit hij af. hetzeflde geld voor outlook.

versie: MS Offie outlook 2003 NL en Word 2003 NL

op een Windows XP Media Center edition pc. ondertussen geconverteerd naar XP Professional maar nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook dit probleem, heeft iemand al ontdekt wat de oplossing is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een PC van een vriend die hetzelfde probleem heeft - dus het is wel een bug die bij meerdere configuraties voorkomt. Volgens mij zal er wel ergens een oplossing bestaan of zit het alleen in de Nederlandse vesies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees zou ik denken aan een fout in de invoer apparaten (misschien taal) Openen en bewerken wel, maar invoeren niet. Hmmmz Spellings- grammaticacontrole al eens uitgezet? Corrupt taalpakketje? Daar zou ik zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiedis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10-2024
Ook hetzelfde probleem gehad.
Met een ander userprofile blijkt het wel weer te werken. Het is niet echt een elegante oplossing. Maar als je een nieuw userprofile aanmaakt kun je weer verder. Zal kijken of ik verder nog iets kan vinden. 8)
---------------
Word 2003 blijkt bij het starten steeds meer geheugen te vragen. Boven de 250MB klapt Word eruit.
Na wat testen en proberen is het probleem terug te voeren tot de volgende files in het userprofile:
ntuser.dat
ntuser.dat.LOG
ntuser.ini
ntuser.pol

Als deze vervangen worden met de instellingen van een ander userprofile, klapt Word er niet meer uit.
Nadeel is wel dat je een hoop user instellingen na moet lopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Kiedis op 06-10-2007 19:59 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En ook hier is de bug aanwezig. Starten met winword /a werkt niet. Nog steeds geen fix bekend voor deze bug?

Verwijderd

Heb sinds een week ook dit probleem op mijn laptop zowel bij Word als bij Publisher.
Alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, allerlei virusscanner uitgevoerd, alles zonder resultaat.
Hetzelfde programma werkt op mijn pc al jaren zonder problemen.
Weet iemand al een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg vervelend probleem en bijzonder moeilijk om dit via een forum te diagnosticeren.
staat er iets in het windows logboek (start->run->eventvwr->toepassing)?
is ms (b)works geïnstalleerd (geweest)?

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Ook ik ben tegen dit probleem gelopen! Erg vervelend, als je al niet eens een fatsoenlijk Sinterklaasgedicht kunt typen zonder dat Word afsluit! Ook ik merk dat het alleen bij Word het geval is, zo ook bij de Word-editor in Outlook. Deze vervolgens uitgezet, probleem opgelost omzeild.

Is door een van de bovenstaande repliers (of anderen) al een oplossing voor het betreffende probleem gevonden? Ik ga nu even proberen of normal.dot de boosdoener is, door Word te starten via Start -> Run -> winword /a.

Gr. B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
Het leek even verholpen, wanneer ik winword /a via 'Uitvoeren' startte, maar na enkele minute was die pret alweer verdwenen; Word sloot weer vanzelf af, zonder welke melding dan ook. Is voor dit probleem inmiddels al een treffende oplossing gevonden? Verder op internet lees ik de volgende oplossing:

Make sure that the ser's temporary folder is completely empty or close all the applications and empty the temporary folder.

Usually this temp files cause the shut down of the office program.

Then, run the office repair tool.

This will resolve the issue.

Iemand enig idee wat de ser's temporary folder inhoudt?
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

user's ??
Zomaar een gokje ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 14:47
Ik heb dit probleem gezien en het kwam door de functie autocomplete;
http://office.microsoft.com/en-us/word/HP051895851033.aspx

Toen ik deze uitschakelde was het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
En waar zou ik deze betreffende temp.files dan moeten vinden?
Thx!
Neck schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:32:
Ik heb dit probleem gezien en het kwam door de functie autocomplete;
http://office.microsoft.com/en-us/word/HP051895851033.aspx

Toen ik deze uitschakelde was het probleem verdwenen.
Deze optie ga ik ook even proberen, wellicht dat het helpt! Voor andere oplossingen hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een late reactie op een oud probleem, maar ik wordt hier sinds vorige week spontaan mee geconfronteerd.
Kan iemand mij vertellen of hier ooit een oplossing voor gevonden is.

Gr.
Pagina: 1