Ik ben al geruime tijd op zoek naar de juiste configuratie van mijn nieuwe systeem. Omdat ik nog twijfels heb over een paar componenten wil ik toch zekerheid of het wel de goede keuze is (mede omdat het redelijk veel geld kost). De computer moet zo stil mogelijk zijn, omdat de computer op de slaapkamer komt te staan. Mijn huidige pc is een P4 2.0 Ghz met een GF 5700 256 MB, dus niet veel soeps.
Met de toekomstige pc wil ik de nieuwste spellen kunnen spelen, maar moet ook met andere 'zware' programma's overweg kunnen (zoals foto/video/3D bewerkings programma's). Mijn budget ligt rond de 1800 euro, maar als de kwaliteit van het systeem beter stukken is voor een paar honderd euro meer is dat niet erg.
De links hierboven linken naar productreviews. De prijzen heb ik van Salland Automatisering, waar ik het ook ga bestellen.
Ik heb gekozen voor een X2 met het oog op de toekomst, omdat de gameprestaties niet ver achter de single core 4000+ liggen en de overclockprestaties uitstekend zijn.
De twee samsung drives wil ik in Raid-0 zetten, de schijven zijn stil en presteren goed in de review. Omdat de prestaties van het geheugen 3500LL en 3200C2 van Corsair niet veel verschillen heb ik gekozen voor de C2 die 100 euries goedkoper is. Ik heb gelezen dat het beter is om een extra geluidskaart te gebruiken, is dit ook zo ?
Dus graag kritiek, op en aanmerkingen
Met de toekomstige pc wil ik de nieuwste spellen kunnen spelen, maar moet ook met andere 'zware' programma's overweg kunnen (zoals foto/video/3D bewerkings programma's). Mijn budget ligt rond de 1800 euro, maar als de kwaliteit van het systeem beter stukken is voor een paar honderd euro meer is dat niet erg.
| Toekomstige Systeem | ||
| Processor | AMD Athlon 64 X2 4400+ (Toledo, 2,2 Ghz, 2*1MB L2 Cache) | € 460,- |
| Moederbord | Asus A8N-SLI Premium | € 142,- |
| Graka | Club3D GeForce 7900GTX (512 MB) | € 448,- |
| Geheugen | [url=]Corsair TWINX2048-3200C2 (2 * 1GB, 400 Mhz)[/url] | € 187,- |
| Harde Schijven | 2 * Samsung 250GB Spinpoint SP2504C (8 MB Cache) | € 174,- |
| Voeding | Sea Sonic S12-500 (500 Watt) | € 98,- |
| Behuizing | Antec P180 | € 124,- |
| CPU koeler | Arctic Freezer 64 Pro | € 16,- |
| Systeem koelers | 2 * Nexus 120mm Real Silent | € 20,- |
| Totaal | € 1669,- | |
| Aanwezige Componenten | ||
| Monitor | LG Flatron 19" L1930SQ 12 ms | |
| DVD/CD brander | Lite-On DVD Rewriter | |
| Geluid | Hercules 2.1 | |
Ik heb gekozen voor een X2 met het oog op de toekomst, omdat de gameprestaties niet ver achter de single core 4000+ liggen en de overclockprestaties uitstekend zijn.
De twee samsung drives wil ik in Raid-0 zetten, de schijven zijn stil en presteren goed in de review. Omdat de prestaties van het geheugen 3500LL en 3200C2 van Corsair niet veel verschillen heb ik gekozen voor de C2 die 100 euries goedkoper is. Ik heb gelezen dat het beter is om een extra geluidskaart te gebruiken, is dit ook zo ?
Dus graag kritiek, op en aanmerkingen
[ Voor 47% gewijzigd door TwiSteD1 op 29-04-2006 23:02 ]