Nieuwe modem nodig, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben al een hele tijd de eigenaar van een Speedtouch Home -> Pro.
De laatste tijd begint mijn modem steeds meer vast te lopen.
Waarschijnlijk omdat er teveel dataverkeer/poorten doorheen gaan.

Aangezien ik die modem zovaak mopnieuw moet opstarten, ben ik het toch zat aan het worden en ga een ander modem zoeken.

Ik heb rondgekeken in de pricewatch en de GoT search, maar ben er nog steeds niet uit.
Vandaar dat ik jullie hulp kom vragen.

Wat wil ik ermee?
Nou, dat is opzich wel makkelijk. Er moet een hoop verkeer door kunnen en de modem moet een hoop poorten kunnen verwerken.
Draadloos kan makkelijk zijn voor in de tuin, maar is niet noodzakelijk. :)
ADSL2+ is wel het makkelijkste, aangezien waarschijnlijk een abbonement hoger ga bij Planet ADSL (Advanced)

Ik heb een modem gevonden waar toch wel veel over gepraat wordt in GoT, namelijk de WL-500g deluxe. Prijs van ongeveer €80 geloof ik.
Met die modem kon je geloof ik ook verschillende linux dingen draaien, en er zit USB 2.0 op wat dus makkelijk kan zijn voor printserver.
Maar nu, hoe zit het met het aantal poorten dat de modem kan verwerken?
Ik las ergens dat de modem 32MB geheugen heeft, maar kan de modem dan ook een hele hoop poorten aan? Ik denk aan 400+.

Aangezien ik bij Planet ADSL zit, zat ik zelf ook te denken aan een nieuwe speedtouch modem.
Bij het Advanced abbonement krijg je ook ene ADSL2+ modem.
Weet iemand hoe het zit met die speedtouch dingen? Kunnen de nieuwe modems een hoop poorten aan?
Aangezien ik nu ook een Speedtouch modem heb, die niet veel poorten aan kan wil ik toch eens weten hoe het zit met de nieuwe :)

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie over modems te vinden die mij aanspreken, maar helaas kan ik niet op elke vraag een antwoord vinden :(

Ik weet niet precies of dit topic in Internet of Netwerk thuis hoort (heb een keuze moeten maken, en heb toch maar netwerk gekozen :) ).

Iemand die mij zou willen helpen? :)

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:46

hefaistos

feestelijk gehandicapt

het is een beetje de vraag wat je wil gaan doen met je modem/router.

Je noemt wel pluspunten van de Asus wlan WL-500g, maar je noemt verder nergens de eisen die jij aan je nieuwe modem stelt. Wat zijn voor jou de punten waarop een modem móet voldoen?

Ik heb de WL-500g even bekeken natuurlijk :) en het is natuurlijk een heel mooi apparaat, echter als je je Speedtouch Home(/Pro) verwisselt met de WL-500g, gaat het voor geen meter werken. De Asus is namelijk een router, en geen modem.

Ik had even geleden namelijk de wens om achter mijn Speedtouch Home(half Pro, upgrade mislukt maar werkte wel nog) een routertje te zetten omdat dat veel handiger zo zijn. Heb achtereenvolgens routers van Siemens, Hitachi en Linksys gehad, die allemaal weigerden te werken achter mijn Speedtouch. Ben uiteindelijk heel boos geworden, ben naar Mycom gereden en heb een SMC ADSL2Barricade gehaald voor een paar tientjes, die binnen 3 minuten werkte. Dat is dan een model & router inéén. Deze: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=84718&productType=1
Daarbij wèl de opmerking dat ik veel te weinig tijd (en zin) heb om avonden settings te gaan zitten checken en tweaks uit te voeren. En sinds ik m'n SMC heb, heb ik totaal geen problemen meer. Enige nadelen die er zouden zijn:
• geen USB of LPT aanwezig
• geen wireless
Maar het wireless verhaal heb ik al bijna getackled, en m'n laserprintertje kan ik wel over m'n netwerk delen :)

Ik zou eerst zelf even nagaan, wát heb ik precies nodig (modem/router/ineen), wat voor specificaties ben ik naar op zoek, en last but not least, hoe veel wil ik er aan besteden?

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
Je weet wel dat je met een anders dan speedtouch-model geen ondersteuning krijgt van de helpdesk? Ze zullen je niet verder helpen zolang jij de asus dan gebruikt.

PSN: djmurcielago