Geforce4 MX geeft GROEN/ROOD in CS

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Goedemiddag samen,

Toen ik laatst meerdere problemen heb ondervonden met mijn nieuwere videokaart heb ik deze erin geramt, het is een geforce4 mx 440 agpx8. Normaal heeft hij games wel redelijk weten af te spelen, vooral de game die ik eigenlijk alleen maar speel: Counterstrike (1.6).

Ik heb onlangs een hardware upgrade gedaan waarbij een radeon kaart mij in de steek liet (ik weet niet of dat door mobo kwam of ....). Dit zit er ongeveer in

AMD Athlon xp 3200+ (kloksnelheid 2200)
A7V600 mobo (inheems moederboard wat tot 512 ram ondersteunt)
Geforce4 mx 440 agpx8

Nou doet Counterstrike het perfect wanneer ik in Software mode speel ( op de lelijkheid na ) maar zodra ik opengl activeer begint hij vreemde lijnen en kleuren te vertonen. Soms zegt hij ook dat mijn kaart dit niet ondersteund (terwijl hij wel gewoon doorstart)

(thumbnail optie werkt niet bij mij :/// ? dus een ouderwets linkje :P)

Een screen van hoe het er in-game uit ziet :)

http://www.fragnet.nl/screen1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Appeltaart op 29-04-2006 11:29 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
Het je de ATI Catalyst drivers GOED verwijderd ? Werkt dat niet moet je even windows op nieuw instaleren.
Werkt dat ook niet ? dan is er een grote kans dat je kaart naar z'n grootje is :+

[ Voor 60% gewijzigd door Dubbel Fristie op 29-04-2006 11:34 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat die dure gamerskaart van je het begeven heeft ;)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik neem aan dat je eerst alle videokaart drivers gedeinstalleerd hebt voordat je die kaart er in gezet hebt?
Het is goed mogelijk dat er nog ergens een driver stukje staat wat roet in het eten aan het gooien is.
Google eens op driver cleaner en run dat eens.
Daarna opnieuw de juiste drivers installeren voor je kaart.
Het heeft weinig nut om de nieuwste drivers te pakken, maar je kan het proberen.

Owja, wanneer je een kaart erin "ramt" heb je grote kans dat de kaart domweg kapot is... ;)

Verwijderd

oh, dat is 3d render mode heb je zoon bril nodig met rood/groen glazen
gewoon uitzeten in windows video settings

• Appeltaart
ik ben redelijke noob in de hardware en al me hardware krijg ik van iemand die er wel het geld voor heeft telkens uit te breidden ;D aangezien ik ook geen echte gamer ben en eigenlijk sporadisch enkel counter strike speel is een goede videokaart ook niet echt een vereiste voor mij :D. Nu moet ik toegeven dat ik toen ik door apparaatbeheer aan het scrollen was nog wel een menu+submenu ati tools zag o_O. Heb ik toen wel verwijderd, zou het nu dan beter moeten gaan ? Ik zal eens driver cleaner halen en kijken hoe het dan gaat (moet ik de kaart vervolgens opnieuw installeren ?)

En die laatste reply is hopelijk toch niet serieus bedoelt he :> ?

Dank dank dank, ik zoek driver cleaner + me winxp cdtjuh weer even

• Appeltaart
ok, met driver cleaner de restjes van ati tools verwijderd, installatie van de geforce4 ongedaan gemaakt, reboot, installeren aan de hand van nieuwste drivers van nvidia EN TOEN:

Hij deed het, OLEE, totdat ik na 10 seconden een error kreeg:

Runtime error

Program <path.naar.hl.exe>

Abnormal program termination

En dan schiet hij er weer uit..... Een leuk detail is dat CS opstart in Opengl mode 32 bits 1024xnogwat en dus heel even werkt ... iig tot die error komt dan. Als ik cs dan weer opstart komt hij weer dood leuk aanzetten met de rood groen modus :/. Tijd voor nieuwe windows install denk ik maar ff.....

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
dat moederbord ondersteunt wel meer dan 512 mb hoor. ik heb er op dit moment 2 GB in zitten.

Verwijderd

Appeltaart schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:11:
ok, met driver cleaner de restjes van ati tools verwijderd, installatie van de geforce4 ongedaan gemaakt, reboot, installeren aan de hand van nieuwste drivers van nvidia EN TOEN:

Hij deed het, OLEE, totdat ik na 10 seconden een error kreeg:

Runtime error

Program <path.naar.hl.exe>

Abnormal program termination

En dan schiet hij er weer uit..... Een leuk detail is dat CS opstart in Opengl mode 32 bits 1024xnogwat en dus heel even werkt ... iig tot die error komt dan. Als ik cs dan weer opstart komt hij weer dood leuk aanzetten met de rood groen modus :/. Tijd voor nieuwe windows install denk ik maar ff.....
Installeer 1.6 eens opnieuw, misschien dat dat helpt. :)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijder met drivercleaner al je videodrivers, ook je huidige. Wil dit niet meteen goed lukken stel dan eerst je kaart in als standaard PCI adapter, dan moet je alles kunnen verwijderen. Eventueel je register opschonen met een progje. Anders blijf je met rotzooi zitten.
Als de boel helemaal schoon is kan je je kaart weer installeren. Hoop voor je dat het wil lukken.

Verwijderd

Mischien komt het hierdoor :

"....met mijn nieuwere videokaart heb ik deze erin geramt"

Dit lijkt mij toch een driver issue.. Wie kent het niet ( elke CS'er tenminste ) dat je een paarse gloed over veel textures krijgt bij corrupte drivers.

En zet je fps_max op 100 !
Pagina: 1