Toon posts:

Quiktime-associatie met .mp3 in IE (wil ik niet!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zorg zelf vrij secuur voor de bestandskoppelingen in mijn computers.
Ik weet aan welke programma's ik de meest voorkomende extensies gekoppeld wil hebben en weet dus ook hoe ik dat moet doen.

Nu is er sinds een dikke week een probleempje waar ik maar geen oplossing voor kan vinden.
Als ik in een webpagina op een link naar een mp3-bestandje klik, wordt het mp3tje niet meer geopend in het door mij toegewezen programma (Winamp of Windows Mediaplayer) maar wordt het binnen de webbrowser afgespeeld door een plugin van Apple. (In IE > invoegtoepassing QuickTime Object -- QTPlugin.ocx)

Als ik deze plugin uitschakel, zeurt IE bij het klikken op een mp3tje meteen om de uitgeschakelde plugin.

Ik heb Quicktime geïnstalleerd -reeds lang geleden- en zo geconfigureerd dat hij van alle extensies behalve zijn eigen bestandjes (mov, mcpaint, pict enz) af moet blijven. Daar is niks aan veranderd. Dus als ik op een mp3tje klik (buiten IE) wordt het gewoon met bijvoorbeeld Winamp afgespeeld.

Vraag...
Hoe werken bestandskoppelingen in of via Internet Explorer???
Ik kom in de instellingsopties van het programma nergens instellingen tegen die me laten kiezen voor wel of niet een bepaalde plugin te gebruiken.

Ik heb geen veranderingen aangebracht in het systeem. Enkel de Updates van Windows komen automatisch binnen en die laat ik altijd installeren.

Het probleem treedt bij meerdere van mijn pc’s op (op onze school beheer ik enkele computers)

Alle systemen draaien op Windows Professional versie 2002, SP2
Laatste Windows-updates altijd bijgewerkt.
(IE maakt geen gebruik van allerlei browsertoevoegingen zoals werkbalken)

Als iemand mij kan helpen (zoeken), DANK daarvoor!
vriendelijke groet,
Paul Beckers

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 13:15
Ik had er hier ook last van en was nu toch maar even proberen, maar hij staat dus bij de MIME instellingen NIET onder Mp3-bestandjes, maar gewoon 'MPEG-Media'. Als je daar op klik zie je wel een hoop extensies, en mp3 zit daar dus wel bij maar dat zie je niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/stommequicktime.png
Na mp2 zal wel mp3 staan dus :)

Dus even die wegvinken en het probleem moet opgelost zijn! Inderdaad soms wel eens irritant als je geen directe link kan aanklikken, nu kan je weer kiezen wat je er mee wilt doen. Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj Daniel op 29-04-2006 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de tip en het meedenken...
Maar jammer genoeg lukt het niet... :'(
In Quicktime, bij voorkeuren, tabblad browser zijn inderdaad de MIME-instellingen te configureren. Daar heb ik alles al uitstaan op "afbeeldingen" na en op 2 videoinstellingen (*.mov; *.qt, *.mqv) die mogen blijkbaar niet worden gewijzigd.
Afbeeldingslocatie: http://cms.qlictonline.nl/users/deklimop_16jc/images/Losse_spulletjes/quicktime.jpg
(Ik kom daar ook door gewoon rechts te klikken op het irritante afspeelbalkje van Quicktime op de pagina en de instellingen op te vragen.)

ALLES UIT en toch flikt-ie het nog.
WAT IS DAT TOCH ?? Kan het niet uitstaan van zo'n programma dat ik niet zelf mag kiezen! :(
IE geeft ook geen dialoogvenster, (openen, opslaan, annuleren) Hij opent gewoon de pagina met zo'n irritant blauw appelklokje... schandalige :X #@*^ software!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 19:05 ]

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Dit heb ik ook gehad! Ik raad je aan om alles van Quicktime handmatig te verwijderen, (ook in het register) en vervolgens Quicktime Alternative te downloaden. Dit is Mediaplayer Classic met een speciale codec.

[ Voor 3% gewijzigd door Janssen op 29-04-2006 22:15 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:39

Klippy

Still Game

Ik heb er ook last van in Seamonkey, niet echt fijn.
Vreemde is ook dat het bij de vorige installatie wel goed ging.

En QT alternative is geen optie, vind QT een fijn stukje software voor bepaalde doelen, werkt ook fijner met opslaan en kijken dan die alternative. En heb een QT licentie voor de PRO dus daar wil ik eigenlijk niet vanaf.
Alleen dat MP3 probleem he.. :/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:39

Klippy

Still Game

Hmm, bij mij is het nu opeens weer goed door de tip van Dj Daniel.

Ik zag dat bij mij het vinkje nog stond bij MPEG audio.
Daar staat wel geen MP3 bij in de lijst, maar het heeft er toch invloed op.
Wel een vaag gedoe hoor, dat je op 4 plaatsen je MP3 moet uitzetten :/

Afbeeldingslocatie: http://www.klippy.nl/GoT/QTMIME.png

Maar als jij alles uit hebt staan is het wel vreemd natuurlijk.
Je kan nog proberen om in Winamp zelf nog de koppeling naar MP3 te leggen, dat werkt vaak beter dan via Windows.

Die 2 stappen heb ik net ook gedaan en nu werkt het weer goed.
Dus je topic heeft in elk geval toch 1 iemand geholpen ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is het probleem nog steeds aanwezig inderdaad.
Ik ken (Alternative) Classic Media Player die gebruik maakt van de codecs van verschillende populaire players (Real, Quick) Dit is ook voor mij geen optie.

Wat ik maar niet begrijp (en ook nergens kan vinden) is dat het ineens gebeurt!
Een dergelijke wijziging in mijn pc, daar zou ik van op de hoogte moeten zijn, er zou ergens een vraag aan me gesteld moeten zijn of ik dit wil.
Ik kan geen KEUZE maken, en... dus het zaakje niet terugdraaien...

Verder vind ik het ook typisch dat ik de plugin die in IE draait niet kan uitschakelen zonder gezeur van IE. Ik bedoel, als ik de verantwoordelijke plugin uitschakel en ik klik op een link naar een mp3tje dan MOET ik de plugin starten volgens IE. Hij weigert om dan gewoon volgens de wet der bestandskoppelingen gewoon weer mijn oude vertrouwde Winamp op te pakken. De plugin is ook nog eens niet configureerbaar. (Dat moet dan blijkbaar via het programma QuickTime)

't Blijft k***e

Wel,
bedankt voor het meedenken,
mocht er nog een tip komen, ik blijf voorlopig 't topic volgen.
En indien ik zelf op een oplossing kom, kun je het hier natuurlijk ook lezen.

groeten!
Pagina: 1