1GB Geheugen lezen als 512 ??

Pagina: 1
Acties:

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 08:40
Hallo,

-mijn moederbord is een Asus A7N8E- deluxe en er zat 512mb Dane Elec 3200 geheugen in..

nu heb ik vandaag 1gb 3200 geheugen van kingston bij gezet.. maar dit geheugen bankje leest mijn pc als 512 mb..

iemand enig idee hoe dit kan ??

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
misschien kan je moederbord maar 512mb per bankje aan.. Haal anders eens die 512mb eruit en kijke of die hem dan wel als 1gb ziet.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat heeft hij volgens mij al gedaan...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Probeer in ieder geval het meest voor de hand liggende: kijken of het daadwerkelijk een 1GB DIMM betreft (wat staat er b.v. op de chips) en kijk of de DIMM in de andere sloten wel goed wordt 'gezien'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Even uit mn hoofd maar kon het niet laten om te melden, heeft dit bord niet 2 blauw en 2 zwarte banken? zo ja 1 gig in de blauwe en 512 in een zwarte, of al het geheugen in 2 zwarte of 2 blauwe banken, zoals gezegd, niet zeker, maar toch!

Verwijderd

Ziet tie ze niet automatisch als dual channel? Als je ze in twee dezelfde banken doet? En dan gebruikt tie de helft gewoon niet.

• TheZeroorez
  • Niet online
MMMMMM schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:14:
Even uit mn hoofd maar kon het niet laten om te melden, heeft dit bord niet 2 blauw en 2 zwarte banken? zo ja 1 gig in de blauwe en 512 in een zwarte, of al het geheugen in 2 zwarte of 2 blauwe banken, zoals gezegd, niet zeker, maar toch!
A8N-E heeft dit wel, dus deze ook neem ik aan. Dat zal het probleem wel zijn ja :)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:16:
Ziet tie ze niet automatisch als dual channel? Als je ze in twee dezelfde banken doet? En dan gebruikt tie de helft gewoon niet.
Euh? Het is geen RAID1 ofzo. Je hoort gewoon 1024MB te zien bij 2x 512MB, dual channel of niet.

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 08:40
er zitten 2 blauwe banken en 1 zwarte op..

ik heb mijn 1gb geheugen in de blauwe en de 512 in de zwarte..

ik heb ook al geprobeerd met alleen die 1gb op te starten.. mijn pc ziet dit reepje gewoon als 512

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 06:50
waarschijnlijk kan jou moederbord geen dual-sided geheugen aan ;)
Check ff het mobo boekje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoeKoe schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:23:
er zitten 2 blauwe banken en 1 zwarte op..

ik heb mijn 1gb geheugen in de blauwe en de 512 in de zwarte..

ik heb ook al geprobeerd met alleen die 1gb op te starten.. mijn pc ziet dit reepje gewoon als 512
Zoals Abbadon al vroeg: wat staat er op de chips :?

De opschrift van de chips vertelt je wat ze zijn (dat kun je niet van de opschrift van de DIMMs zeggen), dan kun je nagaan hoe het zit met compatibility met de nForce2 chipset :)
TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:27:
waarschijnlijk kan jou moederbord geen dual-sided geheugen aan ;)
Check ff het mobo boekje
Heb je enig idee waar je het over hebt :? Zo te zien niet echt. Lees de RAM FAQ voor je dit soort ongein gaat spuien wat de TS alleen maar verder gaat verwarren :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1