File naar ftp kopiëren mbv snelmenu (rechts klikken)

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik heb nogal dikwijls foto's staan op mn pc, die ik dan op mn ftp zet.

Ik zou graag iets maken die dit mogelijk maakt: er staat bvb een jpeg op je bureaublad, je klikt er rechts op, je kiest de optie "Copy to ftp". Als hij klaar is opent hij automatisch de http link, en copied ook automatisch de url op je clipboard.

Hoe zou ik dat het beste aanpassen ? Gewoon iets programmeren (zou in mijn geval dan # zijn) ? En oja, waar of hoe kan ik items toevoegen in je 'rechtermuismenu', net zoals winrar dat doet ?

Greets

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow op 29-04-2006 02:09 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat jij wil is redelijk specifiek. Dat betekent dus zoals je zelf al aangeeft: Zelf devven.
Hoe je dat het beste kan aanpakken is aan jezelf natuurlijk, afhankelijk van je eisen. En, met alle respect, een beetje devver had die vraag hier niet gesteld. Als je met concrete problemen zit kunnen we je hier (@PRG) helpen, maar je hele "vraag" voorkauwen (scriptrequest) doen we hier niet aan.

Ik zou zeggen, begin er aan en roep maar als je een concrete vraag hebt over hoe je iets moet doen in "#" (Ik neem aan dat je C# bedoelt ;) ), zoals het uploaden van een file via FTP, en er met google, MSDN en de andere beschikbare bronnen niet meer uit komt.

Items aan je "rechtermuismenu" (dat heet trouwens het contextmenu, want het is context-afhankelijk* ) toevoegen is easy te googlen, maar ik zal je een hint geven:
C:\Documents and Settings\$UserName\SendTo (of nog beter: %userprofile%\SendTo)

* ken je terminologie, dat googled makkelijker :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 29-04-2006 02:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Idd, ik bedoel C#

Normaal moet me dit wel lukken, maar het is weer al een tijd geleden dat ik programmeerde. En als je een tijd uit iets bent, is het misschien beter om het te vragen.

Die sendto is niet wat ik bedoel. Ik wil het rechtstereeks in het menu.

*edit: ff gezocht in register maar niet gevonden

[ Voor 10% gewijzigd door SideShow op 29-04-2006 02:23 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SideShow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:21:

Die sendto is niet wat ik bedoel. Ik wil het rechtstereeks in het menu.
:?
Dat is "rechtstreeks" in het "Kopiëren naar" menu hoor? Kwestie van aldaar een snelkoppeling naar ja app maken et voila.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 29-04-2006 02:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Toch niet. Kijk eens hoe winrar het doet dan :*)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SideShow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:24:
Toch niet. Kijk eens hoe winrar het doet dan :*)
Dan is het NIET in je "Kopiëren naar..." menu, maar naar het contextmenu zelf. En dat vroeg je niet. Overigens is ook dat makkelijk te googlen -> 4e hit

En die zou ik sowieso maar eens goed bekijken, want afgaand op de introductie van de pagina lijkt het verdacht veel op wat jij wil. Dat valt bij nadere bestudering toch wel mee.

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 29-04-2006 02:29 ]

Over mij

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Volgens mij heb ik nergens vermeld dat ik iets wilde doen met die sendto hoor :?

Anyway, ik zal het gewoon allemaal zelf zoeken _/-\o_

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SideShow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:29:
Volgens mij heb ik nergens vermeld dat ik iets wilde doen met die sendto hoor :?
Zo las ik het volgende in je TS toch echt:
SideShow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:06:
...je kiest de optie "Copy to ftp"...
En los daarvan heb ik je inmiddels voldoende hints gegeven om zelf iets te vinden en je zelfs een link naar een voorbeeld gegeven van C# code die precies doet wat je wil.
SideShow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:29:
Anyway, ik zal het gewoon allemaal zelf zoeken _/-\o_
Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 29-04-2006 02:38 ]

Over mij

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Als je die foto's in een Gallery (http://gallery.menalto.com) wil zetten kan hun Publish XP (http://codex.gallery2.org...allery2:Modules:publishxp) je wel verderhelpen?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Je bent natuurlijk altijd vrij om je eigen programma te schrijven, maar het is al eens gedaan:

FTPUploader

Deze komt wel in het Send To menu trouwens, niet direct in het contextmenu. In het contextmenu een optie toevoegen kun je gewoon doen door een beetje in de registry te hacken. Google er maar eens op.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 08:29
Dat progje wilde ik ook net geven, heb het zelf ook ingebruik! Werkt superhandig en hij kopieert automatisch links naar het clipboard! Eerst deed hij links met spaties nog gewoon weergeven, maar na het mailen van de programmeur heeft hij het in 2 daagjes aangepast met een optie voor %20. Super!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Misschien vind je het handig om de hele FTP ruimte als een schijf met een eigen letter te zien in je "deze computer".
Je kan dan een snelkoppeling maken op je buraublad en altijd direct bij je hele FTP schijf.
http://www.loyola.edu/5555/netdrive/installingnetdrive/
Pagina: 1