Msi k8n neo2 nforce FX Problemen.

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo.

Ik heb als tussenoplossing een nieuw moederbord en en processor gekocht. Dit omdat men oude mobo en cpu kapot waren gegaan.

nu heb ik een Msi k8n neo2 FX genomen. Ik heb er meerdere dingen over gelezen, en het "lijkt" mij dan ook een goed moederbord.
ik heb dit moederbord in combinatie met een amd 3000+ venice gekocht. (en een Zalman 9500 koeler voor de informatie :) )

al met al , kwam gisteren de grote door binnen met alles erin , en als een klein kind die doos open trekken. en natuurlijk gelijk installeren.

ik ben windows erop gaan zetten, installatie ging prima.
na alle drivers geinstalleert te hebben, zoals nforce3 drivers 5.11, 84.20 drivers voor mijn 6800 videokaart die ik heb meegenomen uit men oude systeem, en natuurlijk alle Xp updates met sp2 enz.

toen ik met alles klaar was . kwamen de problemen de hoek om zeilen. dingen wilde zich niet installeren . explorer klapt er om de haverklap uit met een foutmelding. als ik iets aan het downloaden ben , blijft de download hangen. enzo waren er maar weinig dingen die wel goed gingen. de pc wist overal wel een foutmelding voor te verzinnen!. wat het gelukkig wel goed deed was 3dmark03, die installeerde in 1 keer door. toen ik het ging draaien en de fpsen zag , vondt ik het de moeite al niet meer waard om af te draaien . die waren echt bar laag.

ik besloot is een nieuwe bios erin te flashen . helaas heb ik alleen ervaring met Asus moederborden . en kom ik er na ongeveer 10 keer de handleiding om een msi mobo te flashen gelezen te hebben. niet uit hoe ik dat moet doen. ik draai op dit moment de standaard bios 1.0B . en zit nogsteeds te google naar een oplossing om men bios te flashen.

soms gebeurt het als ik de pc restart . dat men scherm uitvalt en ik geen beeld heb . vanaf dan ben ik genoodzaakt de bios te resetten door de batterie eruit te halen..

ik vermoed dat het door mijn geheugen komt . ik heb namelijk men Twinmos pc 2700 @ 2,5-3-3-7 512x2 overgezet . was van plan nieuw geheugen erin tezetten. alleen zat dat erniet in ivm teweinig geld |:(
ik heb namelijk vaak gelezen dat het geen goed idee is geheugen over te zetten vanuit een ander systeem.

ik zit nu dus met een vrij instabiel systeem. ik weet niet hoe ik de bios moet flashen.(ik heb mijn windows op NTFS geinstalleerd, en dan kan ik niet meer men bios flashen? :?

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Wat heb ik zelf al gedaan:
eerst meedere malen drivers opnieuw geinstalleerd.
Windows zelf opnieuw geinstalleerd.
Wil graag bios flashen. kijken of dat verandering oplevert.

het systeem in zijn geheel:
amd 3000+ venice core.
msi k8n neo2 FX Nforce3
Asus 6800LE (modded bios) draaide altijd goed . al een dik jaar.
Twinmos pc2700 @ 2,5-3-3-7
Maxtor Daimondmax 9
Nec dvd speler
OCZ 450W voeding.

heeft er iemand ideeen wat ik is zou kunnen proberen?

(let overigens niet op eventueele spelfouten , ik ben een dislect. en wilde office2003 installeren , maar je raad het al, dat gaf net zo een foutmelding 8)7

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je BIOS flashen heeft geen zin gezien 1.0B de laatste versie is (zoals te zien is op tweakers.net ;) ). Verder kan jij je geheugen testen door Memtest86 te draaien, welke hier te downlaoden is.

Dan kan je zien of het aan je geheugen ligt. Suc6 :)

Xbox Live ID:Notna8310