Directories in meerdere directories selecteren, alfabetisch

Pagina: 1
Acties:

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bestaat dit:

1.Uit meerdere directories, meerdere directories met mp3files in 1 keer selecteren.
2.Deze directories moeten dan op alfabetische volgorde gerangschikt worden
3.En deze meerdere directories op alfabetische volgorde moet daarna naar een programma (mp3filemanger van Sony) gesleept worden die dit kan uploaden naar mijn mp3speler.

Waarom wil ik dit: MP3filemanger is een mooi programma, maar zo eenvoudig dat deze niet automatisch op alfabetische volgorde kan zetten en je kan als je eenmaal aan het uploaden bent niet meer directories selecteren totdat het uploaden klaar is. En dat duurt nogal een tijdje.

Alleen 1 kan met een programma zoals total commander, maar 2 weet ik niet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de directories allemaal weer gekopieerd worden, of dat het allemaal erg lang duurt.

Ik ben benieuwd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 29-04-2006 02:01 ]

• Auke
  • Niet online
Niemand een idee? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen idee wat je nu precies bedoelt qua sortering :P
a\b\*.mp3
b\a\*.mp3

of juist
b\a\*.mp3
a\b\*.mp3

Hoe dan ook, het klinkt alsof je al een heel eind bent met een simpele lijst die uit bijv.
dir /on /b /s > bladiebla.txt komt (zie ook de FAQ). Die gewoon naar wens bewerken (met een scriptje of zelfs met iets als Excel) en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Auke
  • Niet online
Het gaat me er niet om dat de mp3 nummers op alfabetische volgorde wordt gezet, juist niet. Het gaat me erom dat de directories waarin de mp3 files staan op alfabetische volgorde komt.

Voorbeeld:

Zo staat het op mijn harde schijf (directories)

*Rock (met daarin de directories)
-Queen - A Winter's Tale
-Saybia - Dawn of a New Life

*Pop (met daarin de directories)
-Joe Jackson - Live 1980-86
-Kate Bush-Hounds Of Love
-Mike Oldfield - The Platinum Collection (cd1)

In mp3filemanager worden de directories opgeslagen naar volgorde van updaten.
In platte vorm, dus zonder de directories Rock of Pop.

Dus:

-Queen - A Winter's Tale
-Saybia - Dawn of a New Life
-Joe Jackson - Live 1980-86
-Kate Bush-Hounds Of Love
-Mike Oldfield - The Platinum Collection (cd1)

Ik moet dit handmatig (verslepend) op alfabetische volgorde zetten in mp3filemanager. Dit wou ik dus tevoren al wat doen met een progje die dat kan. zie startpost daarvoor.

Voordeel van alfabetische volgorde is dat je dan kan zien of de muziek al op de mp3speler staat of niet. In het verleden had ik bepaalde albums er wel 3 maal op staan.

De mp3speler zelf zet alles wel weer op alfabetische volgorde. Dus dat is geen probleem. Het laat echter niet zien of bepaald mp3files/directories er meerdere keren op staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Auke op 30-04-2006 11:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Auke schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:04:
Het gaat me er niet om dat de mp3 nummers op alfabetische volgorde wordt gezet, juist niet.
Dus je wilt het precies zoals ik zeg (bij de tweede optie). Simpelweg de output van de dir lijst sorteren op het deel achter de een-na-laatste \ en je bent er dus. Met bijv. Excel een eitje om te doen (importeer met \ als scheidingsteken) als je geen ervaring hebt met (batch) scripts.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Auke
  • Niet online
Ik zal eens kijken naar die FAQ. Maar ik moet je zeggen dat ik geen bal van je uitleg snap... Simpel omdat ik know how daar niet over heb.
Misschien na het lezen van de FAQ.
Indien je het mij nog wat eenvoudiger kan uitleggen of dat je zo'n batch file voor me wil schrijven graag _/-\o_

o ja. Het is niet de bedoeling dat dit allemaal daadwerkelijk naar een directorie gekopieerd wordt ofzo. Het is eigenlijk alleen een selectieprocedure die ik daarna naar mp3filemanager kan slepen... Maar dat was je vast al duidelijk ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Auke op 30-04-2006 14:42 ]

Pagina: 1