edit: topictitel moet '[XP SP2] Stuurprogramma's kunnen niet worden geladen' zijn, foutje na onderstaande ergernis.
Ten eerste, waarom verdwijnt je volledige bericht als je op 'UBB-codes' drukt
Ik ben volgens mij redelijk bedreven in het troubleshooten van pc-problemen, maar wat ik nu tegen ben gekomen gaat mijn pet echt te boven. Ik heb een pc van een kennis binnengekregen waarop spontaan de stuurprogramma's van de netwerkkaart niet meer geladen konden worden. Het logische ding om te doen leek me netwerkkaartdrivers opnieuw installeren, dat had geen resultaat. Bios update ook niet. Toen heb ik een usb-netwerkkaart gepakt, waarbij ik dezelfde meldingen bij apparaatbeheer kreeg ("Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden (code 13)").
Vervolgens heb ik een gelogde boot geprobeerd, waar wel wat interessante dingen bij naar voren kwamen. Er konden wel meer stuurprogramma's niet geladen worden, maar daar waren de symptomen iets minder van. Een re-install zou nog wel een oplossing zijn, maar wat mij betreft een noodoplossing. De pc is verder redelijk clean, dus ik vind het een beetje zonde van mijn tijd en ik wil graag wel weten wat er precies aan de hand is met dit systeem (mocht het in de toekomst nog een keer voorkomen). Daarnaast kan ik niet uitstaan dat ik het niet op kan lossen
Het eerste (naar mijn idee relevante) gedeelte van ntbtlog.txt staat hieronder, het volledige, 111 kB's tellende bootlog is hier te vinden. Ik hoop dat iemand hier, ook al is het zeer vaag, een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn.
Ten eerste, waarom verdwijnt je volledige bericht als je op 'UBB-codes' drukt
Ik ben volgens mij redelijk bedreven in het troubleshooten van pc-problemen, maar wat ik nu tegen ben gekomen gaat mijn pet echt te boven. Ik heb een pc van een kennis binnengekregen waarop spontaan de stuurprogramma's van de netwerkkaart niet meer geladen konden worden. Het logische ding om te doen leek me netwerkkaartdrivers opnieuw installeren, dat had geen resultaat. Bios update ook niet. Toen heb ik een usb-netwerkkaart gepakt, waarbij ik dezelfde meldingen bij apparaatbeheer kreeg ("Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden (code 13)").
Vervolgens heb ik een gelogde boot geprobeerd, waar wel wat interessante dingen bij naar voren kwamen. Er konden wel meer stuurprogramma's niet geladen worden, maar daar waren de symptomen iets minder van. Een re-install zou nog wel een oplossing zijn, maar wat mij betreft een noodoplossing. De pc is verder redelijk clean, dus ik vind het een beetje zonde van mijn tijd en ik wil graag wel weten wat er precies aan de hand is met dit systeem (mocht het in de toekomst nog een keer voorkomen). Daarnaast kan ik niet uitstaan dat ik het niet op kan lossen
Het eerste (naar mijn idee relevante) gedeelte van ntbtlog.txt staat hieronder, het volledige, 111 kB's tellende bootlog is hier te vinden. Ik hoop dat iemand hier, ook al is het zeer vaag, een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn.
Service Pack 2 4 26 2006 23:48:13.375
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\system32\hal.dll
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\system32\KDCOM.DLL
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\system32\BOOTVID.dll
Geladen stuurprogramma ACPI.sys
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\System32\DRIVERS\WMILIB.SYS
Geladen stuurprogramma pci.sys
Geladen stuurprogramma isapnp.sys
Geladen stuurprogramma pciide.sys
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\System32\DRIVERS\PCIIDEX.SYS
Geladen stuurprogramma MountMgr.sys
Geladen stuurprogramma ftdisk.sys
Geladen stuurprogramma PartMgr.sys
Geladen stuurprogramma VolSnap.sys
Geladen stuurprogramma atapi.sys
Geladen stuurprogramma disk.sys
Geladen stuurprogramma \WINDOWS\System32\DRIVERS\CLASSPNP.SYS
Geladen stuurprogramma fltmgr.sys
Geladen stuurprogramma sr.sys
Geladen stuurprogramma PxHelp20.sys
Geladen stuurprogramma KSecDD.sys
Geladen stuurprogramma Ntfs.sys
Geladen stuurprogramma NDIS.sys
Geladen stuurprogramma Mup.sys
Kan stuurprogramma niet laden ACPI Multiprocessor-pc
Kan stuurprogramma niet laden Audiocodecs
Kan stuurprogramma niet laden Legacy-audiostuurprogramma's
Kan stuurprogramma niet laden Mediabeheerapparaten
Kan stuurprogramma niet laden Legacy-videovastlegapparaten
Kan stuurprogramma niet laden Videocodecs
Kan stuurprogramma niet laden WAN-minipoort (L2TP)
Kan stuurprogramma niet laden WAN-minipoort (IP)
Kan stuurprogramma niet laden WAN-minipoort (PPPOE)
Kan stuurprogramma niet laden WAN-minipoort (PPTP)
Kan stuurprogramma niet laden Pakketplanner-minipoort
Kan stuurprogramma niet laden Direct Parallel
Kan stuurprogramma niet laden Audiocodecs
Kan stuurprogramma niet laden Legacy-audiostuurprogramma's
[ Voor 5% gewijzigd door _janlugt_ op 30-04-2006 02:42 ]