Toon posts:

Krassen op lens van A205s > verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb zojuist via marktplaats een Fuji finepix A205s gekocht voor mijn moeder.
Het toestel maakt echt belabberde foto's en dat is naar mijn idee te wijten aan het glaasje voor de lens; daar zitten zoveel krasjes op dat het net matglas is........
Nu ben ik naar de winkel geweest en die "moeten hem dan opsturen"........gaat teveel kosten dus.
De oude eigenaar gemailt, maar geen reactie; misschien komt dat nog maar ik heb er een hard hoofd in......

Afijn; wat kan ik zelf doen? Ik zat al te denken aan een klein slijptolletje en het glaasje eruit te slijpen (ik weet het.....zeg maar niets) of is het glaasje echt heel erg nodig?

Heeft iemand ideeën?

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank.

Verwijderd

Kom op, die front-lens zit er echt niet voor niks op..
Ik heb een Lens-Pen van Hama en daarmee kun je kleine objectieven mee polijsten geloof ik. Ik zou hem eerder proberen te polijsten cq poetsen dan erin gaan slijpen :X

Succes!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, die front-lens zit er echt niet voor niks op..

Tja, het ziet er zo nutteloos uit moet ik zeggen, dat ronde dingetje binnenin kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar dat glaasje........?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:19

ThunderNet

Flits!

:) Achjah.. Je kunt het testen. Als hij naar de tijd nog slechtere foto's maakt. Was het misch. niet zo'n handig idee :D

:+

[ Voor 16% gewijzigd door ThunderNet op 29-04-2006 00:16 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt; ik kan nu een andere kopen, dezelfde maar ik vraag mij af of alles wel door dat glaasje komt, is de A205s wel een goed toestel? Ik ben een finepix 1300 gewent en een S304; zou theoretisch daar tussenin moeten leggen nietwaar? Is dat ook zo of was de 1300 gewoon vreselijk goed voor zijn tijd en ga ik er met een a205 op achteruit?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 13:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zou gewoon wat groffer geschut dan een slijptolletje gebruiken!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zie hier een aantal foto's die ik heb gemaakt met mijn A205s. Op zich kan je er wel redelijke foto's mee maken. Het toestel is op dit moment wel oud ja, maar toen hij net uit was, vond ik het wel een goed toestel.

Volgens mij kan je hem beter proberen te polijsten, dan hem weg te halen. Er zit sowieso al een beschermklepje (schuifje) voor, dus eigenlijk had dat lensje helemaal niet zo beschadigd hoeven zijn :X
Pagina: 1