Toon posts:

[suse] vmware-tools install.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vmware draait op een 3.2 ghz 1024mb RAM Asus L5G laptop met ati 9700 pro met WINDOWS XP PRO

Installatie van suse in Vmware gaat perfect en daait ook goed.
Nu wil ik vmware tools in suse activeren.
Het probleem is dat wanneer suse de virtuele cd laadt van VMware-tools en ik klik op de install vraag hij om de suse 10 dvd. Maar deze was als iso in VMware geladen maar wordt dus vervangen door de Vmware tools disk.

Toen ik de vmware tools files van de disk op m'n desktop had gekopieerd en toen weer de suse iso geladen kwam ik wat verder.
Ik kan nu in de terminal de vwmare-config-tools.pl laden maar hij begint dan te klagen dat hij geen C compiler kan vinden.

Wie heeft er ervaring met XP>VMWARE>SUSE??

Bvd.

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 17:15
Je moet gcc, gcc++ en make installeren (via yast). Dan zal ie niet meer klagen om de gcc compiler. Ook zal ie later vragen om de kernel-sources, die kan je beter ook direct installeren.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:31:
Het probleem is dat wanneer suse de virtuele cd laadt van VMware-tools en ik klik op de install vraag hij om de suse 10 dvd. Maar deze was als iso in VMware geladen maar wordt dus vervangen door de Vmware tools disk.
'The usual way' is om in VMware een 2e cd/dvddrive aan te maken voor je suse VM: http://www.vmware.com/sup...c/ws_disk_add_cd_dvd.html

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg