Mercury Mail Filterregels

Pagina: 1
Acties:

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:24

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Topicstarter
Ik ben bezig met een mail servertje dit betreft Mercury (Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v4.01a) . Dit gaat draaien op W2K Server SP4.

Ik ben nou al een paar dagen aan het testen maar krijg hem niet lekker aan de gang, wat is het idee en ook een probleem.

Ik heb 5 pop accounts, 2 accounts hebben een @bedrijfsnaam.nl (voor het @-teken kun je dus willekeurige karakters zetten het komt altijd binnen op deze pop-box(en), en nog 3 losse pop boxen met gewoon 1 adres.

Nou is het de bedoeling en moet het ook kunnen als ik het allemaal zo heb gelezen dat als er een mail binnenkomt voor abc@bedrijfsnaam.nl, deze wordt opgehaald door mercury (popclient) en dan vervolgens naar de betreffende gebruiker (abc) in de mailbox wordt gezet. Deze gebruiker gaat dan doormiddel van IMAP zijn mail bekijken. Kan iemand mij nou precies uitleggen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Moet ik dat doen doormiddel van de globale filters? Tevens zou er ook graag gezien worden dat er 1 gebruiker (mailbox) is waar alle ontvangen mail, naar gekopieerd wordt.

Ik ben al even bezig geweest met aliasen en doorsturen en filteren, maar dan wordt bijvoorbeeld de mail alleen maar doorgestuurd als de gebruiker bestaat de rest wordt verwijderd. Ik zou dan ook graag zien dat de mail die niet voor een bestaande gebruiker is in aparte mailbox verdwijnt. maar ik zie op dit moment even door de bomen het bos niet meer, en mijn zoektocht is tot nu toe nog niet toereikend geweest naar een antwoord.

Wie kan mij helpen naar een site of antwoord op deze vraag(en).?
Alvast bedankt.

Mr. T.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor (mail) servers is er het fraaie Windows Servers en Software ;)
Je kent de mercury knowledge base?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• TTommie

TTommie

Topicstarter
Thanks voor het verplaatsen, had erover getwijfeld waar neer neer te zetten, dacht dat ik goed zat sorry.

Uiteraard heb ik de knowledge base bekeken cq. doorgenomen, maar als jij zegt dat ik daar het antwoord kan vinden ga ik nog een keer goed kijken, zal wel niet goed opgelet/gekeken hebben.

Mr. T.

• TTommie

TTommie

Topicstarter
In aanvulling op het bovenstaande dat is inmiddels gelukt en echt een gevalletje RTFM.

Ik had iets beter op moeten letten, maar goed ik zit nu wel met een andere vraag:

Als ik de header bekijk van een door mij verzonden mail (outlook 2000) via Mercury/32, zie ik dat de smtp-server van mercury daar de pc-naam en ook het ip-adres heeft toegevoegd van het verzendend werkstation/gebruiker. Ik zou dit toch wel graag gemaskeerd zien. Wie weet of en waar ik deze aanpassing kan maken. Ik heb al gezocht op GOT en op Google maar geen sluitend antwoord gevonden tot nu toe.

Ik begrijp dat het ip-adres van de mail server wordt verzonden maar het ipadres van mijn werkstation lijkt mij wat overbodig.

voor de mods: als ik hiervoor een nieuw topic moet aanmaken meldt dit dan even.

[ Voor 20% gewijzigd door TTommie op 03-05-2006 10:15 ]

Mr. T.