Toon posts:

Maximale kaart voor Zalman ZM80D-HP VGA koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het sparen voor een nieuw systeem, mijn voorwaarden waren:
Een krachtig en (redelijk) stil systeem.
Daarom kwam ik bij de koeling uit op deze VGA koeler van Zalman.
Er komt denk ik twee X1600's in maar later ga ik hem misschien upgraden naar een krachtiger exemplaar.

Mijn vraag daarom: Is er een maximum kaart (bijv de X1900XTX) waarbij de heatpipes te warm wordt of bestaan die kaarten nog niet?

Omdat het systeem ook gebruik gaat maken van CrossFire is het wel handig om niet twee gloeiend hete heatpipe blokken naast elkaar te hebben. Als de heatpipes te warm worden, dan ga ik misschien Water Cooling overwegen..

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Dit staat op de Zalman site, een 9800Pro is max.
Note 1) If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed.
Zelfs met die fan zou ik het nog niet vertrouwen op een X1600...

[ Voor 75% gewijzigd door EyeWitness op 28-04-2006 18:08 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De ZM80D is ontwikkeld in de tijd van de Radeon 9800 / nVidea 5900, dus een jaar of 2 geleden. Voor de toen high-end kaarten werd overigens aangeraden om gebruik te maken van de optionele ventilator die je op de ZM80 kon zetten.

Even aannemen dat je het koelblokje op een X1600 geschroeft krijgt, dan zal ik zeker de ventilator gebruiken. Echter: je hebt geen garantie dat hij je kaart goed koel kan houden.

Hier kon uw advertentie staan

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik veronderstel dat je Zalman hierrond wel kan mailen? :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Maken die normale Zalman coolers met ventilator erg veel lawaai?

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:19:
Maken die normale Zalman coolers met ventilator erg veel lawaai?
Op 5 of 7 volt niet. Op 5 volt zijn ze echt heeel stil en koelen ze nog erg goed.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

gambr0 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:29:
[...]

Op 5 of 7 volt niet. Op 5 volt zijn ze echt heeel stil en koelen ze nog erg goed.
Stilte is relatief, ik hoor ze wel als ik al mijn fans ed uit heb staan, dan hoor ik ze net iets minder als mijn hdd's (2x raptor)

No signature required.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15

sapphire

Die-hard pruts0r

je hoort die zalman niet op 5v
Ik hoor ze namelijk neit met al mijn fans uitstaan...luidruchtiste is mij Raptor in zo'n zalman geval....

Gabriël AM5

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Zelfs mijn Samsung Spinpoint in een of ander dempertje van Nexus komt nog boven die Zalman op 5 volt uit. Mijn Zalman is wel vrij nieuw en heeft dus nog geen last van slijtage ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op de installatie video op de Zalman site heb ik gezien dat je de ventilator op 5 volt of op 12 volt kan aansluiten.
Dus op 5 volt hoor je ze bijna niet, maar als je meer koel prestaties wil moet je dan je kast openmaken en hem op 12 volt aansluiten of gebeurt dat vanzelf?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:30
Als je toch de fan gaat gebruiken, waarom dan nog een hele opstelling met heatpipes? Kies dan gewoon voor de VF700/900(Al)Cu of liever nog een gevalletje van Arctic. Dan ben je goedkoper uit en net zo stil.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 09:37:
Als je toch de fan gaat gebruiken, waarom dan nog een hele opstelling met heatpipes? .
Ik ben er net achter gekomen dat de heatpipes geen oplossing waren.
Kies dan gewoon voor de VF700/900(Al)Cu
Doe ik!
Dan ben je goedkoper uit en net zo stil
Dat niet, ongeveer 8 euro duurder.. Maar koelprestaties kennen hun prijs :o

@beneden: Kijk eens in deze post, daarin lees je dat ik de koelblokken niet meer ga gebruiken... :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 11:07 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Nog iets,
Ik denk niet dat jij Crossfire zou kunnen draaien met 2 VGA's die beide zo'n lompe koelblok hebben, bijna 100% zeker dat dat niet gaat passen.
Pagina: 1