Toon posts:

Datalimiet instellen met Apache?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik draai apache (2.0) op een linux server. Nu wil ik een datalimiet instellen. (niet meer dan 10 gb in een week). Ik heb de docs doorzocht, maar niks gevonden. Is dit mogelijk met apache? Ik weet wel een manier, maar die lijkt me wat te omslachtig.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Welke manier dan?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik zei: waarschijnlijk niet zoals het moet. Ik heb een proggie dat allerlei data uit logs haalt een in db gooit. NU kan ik natuurlijk php scriptje schrijven, als data van afgelopen week > 10 gb --> geen acces.
else -> laat pagina zien..

Maar is verre van ideaal....

Verwijderd

Topicstarter
foutje :(

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Ja, zo werkt Wanadoo geloof ik ook ...
Niemand anders?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik ben ff aan het proggen gegaan en het blijkt te werken. Tis nogal ranzig: ik gebruik apache2db, die gooit echt bijna alle stats in een db. Dat proggie runnen kost je dus al flink wat load/tijd, en nu heb ik ook behoorlijk ranzige sql-queries voor nodig om de juiste info te krijgen en te verwerken. Al met al erg omslachtig en duurt lang / kost veel load. Ach ja.. ik hoef het denk ik ook niet vaker dan 1 keer per uur te runnen, zo gevoelig ligt de zaak niet.

Maar als iemand een betere manier weet??

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Het lijkt net of niemand dit ooit geprobeerd heeft :) Het is in feite heel makkelijk, er heeft namelijk al iemand een apache module voor gemaakt. Hij heet mod_throttle. Je kunt er van alles mee, zoals bandbreedte voor een site beperken, eventueel op IP-basis, etc. En dus een maximaal verkeersvolume per site per periode. Lees de docs maar eens, het is IMHO na PHP de beste apache module.

Verwijderd

Topicstarter
grmbl, voor nix lopen proggen :(

maarre, bedankt!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Laat ff weten of het allemaal een beetje wil werken, ik ben wel benieuwd. Die datalimiet heb ik nog nooit geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt erg goed!
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
>:)

Status pagina ziet er zo uit
beware, dit draait ff op een 486 (test servertje).

Alleen jammer dat je niets kan aanpassen aan de error/status pagina's :( Of je moet die kilobytes aan c code door gaan spitten...
Pagina: 1