Toon posts:

[Exchange] 2 Mailboxen 1 Uitgaande e-mailadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

In Exchange 2003 heeft iedere medewerker zijn eigen mailbox.
Bijv.
medewerker1 die stuurt nu mail als medewerker1@domein.nl
medewerker2 die stuurt nu mail als medewerker2@domein.nl

Nu is het de vraag het ook mogelijk is dat de gebruikers gewoon e-mail binnen krijgen op medewerkerX@domein.nl maar zo gauw ze een e-mail versturen dat ze namens een ander e-mail adres versturen bijv. afdeling@domein.nl?

Is dit te realiseren?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08

Reptile209

- gers -

Kan je niet gewoon het afzenderadres aanpassen in de mailinstellingen (Tools -> Accounts -> (properties mailaccount) -> Email address in Outlook)? Of laat Exchange dat niet toe?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kun je daar niet aanpassen, aangezien je zowieso al beperkte dingen daar in kunt stellen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Duik eens in de exchange policies, moet te doen zijn!

http://www.msexchange.org is een goede resource site.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08

Reptile209

- gers -

Helpt deze draad je wellicht? Verder kom ik met [google=exchange change sender address] voornamelijk op een boel software/plugins die het mogelijk zouden moeten maken. Maar de optie op Experts Exchange lijkt me veelbelovend :).
Hoewel ik nooit een Exchange server beheerd heb ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:14:
Helpt deze draad je wellicht? Verder kom ik met [google=exchange change sender address] voornamelijk op een boel software/plugins die het mogelijk zouden moeten maken. Maar de optie op Experts Exchange lijkt me veelbelovend :).
Ik ook helaas niet, kom het straks wel tegen bij mijn studie, maar dit "probleem" komt nu wel voor.
enveekaa schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:08:
Duik eens in de exchange policies, moet te doen zijn!

http://www.msexchange.org is een goede resource site.
Deze site staat het nergens vermeld, helaas. Ben de hele site al bij langs geweest.
Reptile209 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:14:
Op zich een leuke workaround, maar ik kan niet geloven dat exchange deze optie niet heeft.
Terwijl de alternatief Mdaemon dat wel heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 21:53 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
Op zich een leuke workaround, maar ik kan niet geloven dat exchange deze optie niet heeft.
Dit heet "send as" of eventueel "Send on Behalf"

gebruik dit maar eens in google.

Verwijderd

Het primaire smtp adres op de exchange server veranderen in het gewenste adres...

Gebruiker 1 heeft dus als smtp adres mederwerker1@domein.nl en afdeling@domein.nl.
Stel afdeling@domein.nl als primair in op exchange.

Eitje..of is dat niet wat je zoekt

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 14:33 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel eens geprobeerd bij een tweede user datzelfde trucje met zelfde adres uit te voeren Makki? :P Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/sanfranjake/2xmailadres.png

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:49:
Is dat laatste uit praktijk ervaring of van horen zeggen?
Bij OutlookConnector 2.0.x met MDaemon 8.1.5 was die functie dus practisch niet inzetbaar (werkte gewoon niet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Aangezien Exchange c.q. AD uitgaan van unieke adressen, werkt dit niet makkelijk binnen exchange.

Wel zijn er allerlei 3rd party add-in's die dit voor je kunnen regelen. Je zou ook zelf een smtp-sink kunnen knutselen die dit doet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:38:
[...]

Is dat laatste uit praktijk ervaring of van horen zeggen?
Bij OutlookConnector 2.0.x met MDaemon 8.1.5 was die functie dus practisch niet inzetbaar (werkte gewoon niet).
meer van zien, ik draai nu op dit moment met met de laatste versies en de optie is in ieder geval aanwezig. Kan het maandag zo voor je proberen als je er belang bij hebt?

Met de Exchange connector zit die optie er niet eens bij.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:30:
Het primaire smtp adres op de exchange server veranderen in het gewenste adres...

Gebruiker 1 heeft dus als smtp adres mederwerker1@domein.nl en afdeling@domein.nl.
Stel afdeling@domein.nl als primair in op exchange.

Eitje..of is dat niet wat je zoekt
Dit zou inderdaad erg makkelijkj zijn, maar je krijgt idd die foutmelding van dat het mail adres al bestaat.
StevenK schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:44:
Aangezien Exchange c.q. AD uitgaan van unieke adressen, werkt dit niet makkelijk binnen exchange.

Wel zijn er allerlei 3rd party add-in's die dit voor je kunnen regelen. Je zou ook zelf een smtp-sink kunnen knutselen die dit doet.
Het grote e-mail server systeem van Microsoft bevat geen optie om het uitgaande e-mail adres te wijzigen? 8)7

Ik las iets van een relay server? Is dat misschien wat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 23:07 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 16:24

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:06:
[...]

Het grote e-mail server systeem van Microsoft bevat geen optie om het uitgaande e-mail adres te wijzigen? 8)7
Uitgaande emailadres wijzigen is geen probleem, gewoon bij één user properties het gewenste emailadres als primair instellen.
De andere user moet je "Send on behalf" rechten geven op de mailbox van de eerste user. Wanneer dan de tweede user mail verstuurt, moet hij/zij bij het "Van:" veld de naam van de andere user opgeven.
That's it.

Wanneer je voor twee personen 1 emailadres als inkomend wilt gebruiken, kun je dat volgens mij realiseren door een alternate recipient op te geven, waarbij je aangeeft dat de mail alsnog naar de ontvanger moet die het "gedeelde" adres als primaire adres heeft staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 29-04-2006 23:24 . Reden: Las de vraagstelling niet helemaal goed ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:06:
meer van zien, ik draai nu op dit moment met met de laatste versies en de optie is in ieder geval aanwezig. Kan het maandag zo voor je proberen als je er belang bij hebt?
Niet nodig, ik heb al gezien dat het in de meest recente versie 2.1.1 + 9.0.1 nog steeds problemen levert met OutlookConnector account en IMAP account in hetzelfde profiel.
Werkt dus nog steeds niet goed.
Met de Exchange connector zit die optie er niet eens bij.
Nope, daar heb je andere methoden voor.
Ik las iets van een relay server? Is dat misschien wat?
Relay servers hebben niks met de client settings te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
Crusader schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:22:
[...]

Uitgaande emailadres wijzigen is geen probleem, gewoon bij één user properties het gewenste emailadres als primair instellen.
De andere user moet je "Send on behalf" rechten geven op de mailbox van de eerste user. Wanneer dan de tweede user mail verstuurt, moet hij/zij bij het "Van:" veld de naam van de andere user opgeven.
That's it.
Je bedoelt volgens mij 'Send As' en loopt dan tegen het probleem aan dat die tweede user bij elk mailtje opnieuw de afzender moet kiezen.
Wanneer je voor twee personen 1 emailadres als inkomend wilt gebruiken, kun je dat volgens mij realiseren door een alternate recipient op te geven, waarbij je aangeeft dat de mail alsnog naar de ontvanger moet die het "gedeelde" adres als primaire adres heeft staan.
Yup

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 16:24

Crusader

Arc Nature

StevenK schreef op zondag 30 april 2006 @ 07:24:
[...]

Je bedoelt volgens mij 'Send As' en loopt dan tegen het probleem aan dat die tweede user bij elk mailtje opnieuw de afzender moet kiezen.
Ja, dat is waar. Geen idee hoe het anders moet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Een mail sjabloon maken waarbij het antwoord adres (sen on behalf) al is ingevuld? Gebruikers dienen de mail op basis van dat sjabloon te maken. Is dat wat?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• StevenK
c70070540 schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:27:
Een mail sjabloon maken waarbij het antwoord adres (sen on behalf) al is ingevuld? Gebruikers dienen de mail op basis van dat sjabloon te maken. Is dat wat?
Wat je dan nog beter kunt doen is een add-in maken (of kopen) die het 'send' event afvangt en op dat moment de afzender vervangt.

Pagina: 1