Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke router (oid) kan (na mod) wél geluid afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In het routerhackingtopic wordt er steeds gesproken van de (on)mogelijkheid om vanaf de sweex geluid te krijgen dmv een USBsoundcard. Aangezien dat topic vnl gaat over de sweex, ben ik toch benieuwd of er routers bestaan die wel geluid kunnen afspelen (al dan niet via een soundcard; lijkt me stug dat er al eentje inzit).

het idee is nl om een casemod te gaan maken van een desktop kast met daarin een client, WLANconnectie, simpele versterker en ingebouwde boxjes. De client wil ik zo simpel & goedkoop mogelijk houden. Daarom kijk ik uit naar een router-hack. Een PC client vind ik teveel overkill.

==
hoi

Verwijderd

En waarom kan deze vraag niet in het routertopic?

• Eusebius
  • Niet online
Kan wel, maar het leek me een zijweg, die een apart topic waard is.

==
hoi

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
De Asus WL500g heeft USB aan boord en draaid linux, zijn genoeg custom firmwares voor te krijgen. Met een USB geluidskaart speelt de WL500g gewoon muziek :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
OpenWRT is een klein linux distributie gebaseerd op kernel 2.4.20, bedoeld om te draaien op huis-tuin-en-keuken routers. Ik draai het op mijn WRT54G, maar het is ook geschikt voor:

Linksys WRT54GS (Speedbooster)
Linksys WAP54G (AP only)
Belkin F5D7130 (AP only)
Belkin F5D7230
Belkin F5D7231-4 (Speedbooster)
Belkin F5D7231-4P (Speedbooster, 2x USB 1.1)
Motorola WR850G
Trendnet TEW-411BRP
Asus WL-300G
Asus WL-500B (802.11b only, 1x LPT, 1x USB 1.1)
Asus WL-500G (1x LPT, 1x USB 1.1)
Asus WL-500GX (Speedbooster, 2x USB 2.0)
Dell Truemobile 2300
Buffalo WBR-54G
Buffalo WLA-54G
Buffalo WLA-G54C
Buffalo WHR-G54 (Speedbooster)
Ravotek W54-RT
Ravotek W54-AP
Sitecom WL-111
Netgear WGT634U
en meer http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware

Check www.openwrt.org voor meer info.
Hier draait linux op, dus als ze een usb-port hebben kan je er zeer waarschijnlijk geluid op af spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 28-04-2006 18:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Eusebius
  • Niet online
Laat ik nu al tijden wachten op de wl700g! (Staat btw nu op de engelse site ...). Blijkt de "kleinere" broer het te kunnen.
@djexplo: tnx voor de lijst! Ik ga er eens naar kijken (welke is het goedkoopst & kan wat ik wil :p)

[edit]
Mmm ... iemand enig idee wat voor cpu je minimaal moet hebben om MP3's af te spelen? Er worden nl verschillende frequenties gegeven en het lijkt me dat een snellere het beter doet. Maar welke kan minimaal?

[ Voor 35% gewijzigd door Eusebius op 28-04-2006 18:41 ]

==
hoi

Verwijderd

djexplo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:12:
[...]

Hier draait linux op, dus als ze een usb-port hebben kan je er zeer waarschijnlijk geluid op af spelen.
Dat ze linux draaien is nog geen garantie dat tie ook muziek kan spelen.
Die sweex router draait ook linux en hij heeft ook een usb poort alleen de usb drivers zijn stuk.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:20:
Dat ze linux draaien is nog geen garantie dat tie ook muziek kan spelen.
Die sweex router draait ook linux en hij heeft ook een usb poort alleen de usb drivers zijn stuk.
Een topic om de USB drivers weer heel te krijgen is dan misschien ook wel wat?

Het punt is natuurlijk dat die drivers onderdeel zijn van de firmware en dat welke router je ook neemt, je er eerst de firmware moet updaten voordat je er iets mee kan. En dan update je in elke router dus de firmware weer met kapotte USB drivers. Jij hebt je er blijkbaar nog niet zo erg in verdiept dat je dat door had.

Daarnaast vind ik dat dit een forum is voor hobbyisten die willen prutsen totdat ze iets voor elkaar hebben, en niet om anderen te vragen of ze iets voor jou kunnen doen. Dit is een forum door hobbyisten en voor hobbyisten. Niet door hobbyisten en voor gebruikers. Dan kun je beter bij Elektuur.nl zijn, denk ik.

Macbook Pro

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 23:29

JorisPenders

Designer & Coder

Ligt het aan mij of kun je niet beter een MP3-speler kopen?
Je router ombouwen naar een server ed snap ik, maar MP3-speler :?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
De Airports van Apple kunnen dat toch? Ik heb ook eentje (Airport Express met Airtunes) en dat werkt zalig. Met AirFoil kun je ook je computeroutput doorsturen ipv enkel iTunes muziek. Je kunt met de laatste versies ook lokaal EN remote afspelen alsook over meerdere airtunes apparaten sturen.

Ik heb ergens ook een als ik mij niet vergis linksys hack gezien waar een DAC op gesoldeerd was om 8-bits geluid te produceren. Eventueel een linksys met een USB poort waar je Linux op kunt zetten.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1