[Gentoo]Installatie oracle xe

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Dit gaat wel over software maar het gaat meer over de installatie eronder in linux.

Ik heb net de rpm van oracle-10g xe gedownload van de oracle site, ik heb hem geinstalleerd via

rpm oracle.rpm -ivh --nodeps, de installatie verloopt zonder problemen, als ik hem start zegt hij dat ik hem moet configureren en ook dit gaat zonder problemen, wanneer ik hem dan start via /etc/inid/oraclexe start dan komt hij op een bepaald moment aan de "Starting Oracle Net listener" aan, en hier blijft hij op steken.

Ik vind op google niet echt veel over een goede installatie handleiding op dit OS, maar ik lees wel dat het op andere OS wel goed werkt, ik had het ook onder gentoo graag aan de praat gekregen, heeft er iemand een idee?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 22:36

Guldan

Thee-Nerd

Moet hij hier wel doorgaan. Of hoort bij gewoon op de achtergrond te draaien? /me Guldan heeft laatst ook zo lopen kloten met een ander progje onder Debian

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ja hij moet er wel degellijk verder na gaan, doe ik ctrl+c, dan zie ik dat er nog een volgende stap is waarin hij zijn database initialiseert.

Groeten,

BiBaWa