Toon posts:

Tweakers help, ASUS A7V terreur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7V geeft problemen als lockups bij games, critical errors bij kopieren en installeren. De volgende stappen zijn al ondernomen:
-Bios 1005 c geflasht
-Bios setting van optimal naar normal
-300 watt is aanwezig
-detonator drivers geinstalleerd
-VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd.

configuratie:
-Asus A7V
-256 MB (cl 3 133mhz)
-Geforce 2mx (asus)
-IMB dtla 46 gig (op nieuwste promise controller)
-TB 800

iemand nog een idee, ik wordt lijp :?

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 22:03
Probeer deze site maar eens!

http://members.tripod.de/Juggernaut/

Succes,

Mika

Verwijderd

heb hem pas terug gebracht en omgeruild tegen een k7t en weg problemen alleen maar slechte ervaringen en de raarste problemen
met de a7v en ik ben niet de enigste bij mycom licht het vol met die borden kun je ook zo omruilen kreeg zelfs nog 100 gulden terug
A7V :r
K7t B-)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar de meest bruikbare tips die daar staan hebben we al doorgevoerd.
Het is wel zo, dat de pc in het begin nog wel eens doorliep nadat ie vasthing (en dus bijv. ook het geluid zichzelf bleef repeaten). Misschien dat dit nog een aanwijzing is???

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
had ik ook op mijn amd k6-2 500 (heb ik nog, jaja) Dan wordt ie te warm (of de vidcard of de proc). Doe daar dus iets aan

Verwijderd

Topicstarter
Te warm lijkt me sterk, de temp, komt in PC Probe niet boven de 46 graden, dat is toch ok, of niet.

Verwijderd

Mischien helpen de beta via drivers 4.28:
http://viahardware.com/download/index.shtm

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik had met de nieuwste bios ook problemen, dus ben ik weer terug gegaan naar versie 1004C en foetsie waren de problemen.
Tenzij je iets belangrijks gebruikt van versie 1005 zou ik het eens proberen met een wat oudere bios.

Good goan

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 07:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
waar zijn die 1004 biossen te vinden? op de asus site alleen maar 1005 :-/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik was pas verlost van het zonder aanleiding random freezen van mijn A7V toen ik de bios flashte naar 1005C.

Verwijderd

Je hebt zo'n beetje al de mogelijkheden al uitgesloten... op 2 na:
- Zorg ervoor dat PCI slot 1 (of was het nou 5?) niet in gebruik is, want die shared een irq met AGP (of iets dergelijks ;))
- Zorg er met de Detonator drivers in ieder geval voor dat je AGP Fast Writes disabled in de bios...

Oh ja.. en zorg er ZEKER voor dat je Revisie 1.02 of hoger hebt van de A7V !!! Zo niet, moet je 'em effe omruilen bij de computerboer.

Hope it helps... :P
Pagina: 1