[WMP10] wma codec issue met legale download

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Na jarenlange pogingen van de muziekindustrie om mensen legale muziek te laten kopen, bladerde ik eens rond op frs.nl en besloot ik het maar eens te proberen!

Ik klik het nieuwe nummer van Marco Borsato aan, download hem na betaling en heb dat ding nu op mijn schijf staan (incl licentie).

Maar nee, problemen met afspelen....
Windows Media Player 10 (onder XP-sp2) ziet wel de titel, artiest en tijdsduur van het nummer, maar als ik hem daadwerkelijk wil afspelen krijg ik een foutmelding (zonder foutcode oid) dat er een audiocodec nodig is.

Klik ik vervolgens op 'Help op het web', dan kom ik uit op deze Microsoftpagina en na installatie van het bestand WM9Codecs.exe dat je daar vandaan kan halen, reboot ik (voor de zekerheid).

Maar helaas helpt dit niets!
Hoe kan ik deze legale WMA gaan beluisteren?

[ Voor 29% gewijzigd door Sequence op 28-04-2006 15:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat je het beste even contact op kan nemen met de free record shop zelf - vermoedelijk ontbreek je iets (misschien liggen spelen met nLite ofzo?) ? :)

In ieder geval - Windows Media Player behoort beter thuis in Client Software Algemeen - ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
niemand anders dit meegemaakt?
het is geen nLite gedoe, Windows XP install is nog redelijk vers, dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
open eens in divx-player, die komt altijd zeggen welke audio-codec je nodig hebt.
kijk verder eens ook in de faq van die website, zal er misschien ook wel tussenstaan.