Sinds een aantal dagen heb ik een Eizo L578. Deze geeft problemen bij gradients, deze lopen niet vloeiend over maar geven strepen. Het lijkt op een probleem met de kleurdiepte, en dat duid de display properties ook aan. Als ik dan kijk naar instellingen voor 16bits en 32 bits ziet het voorbeeldje er hetzelfde uit (blokkerig).
Het vreemde is dat ik dit probleem niet heb als ik een 2e monitor aanzet, deze in kloon-modus zet en dan de Eizo als primaire monitor. In alle andere gevallen veranderd er niets aan de gradiënts.
Wat ik al geprobeerd heb:
- andere videokaartdrivers
- monitor drivers updaten (Van plug&play naar L578)
- Analoog aangesloten (probleem is 'tzelfde)
- andere computer
Ik heb de monitor aangesloten op de computer van een huisgenoot, en daar doet hij het wel gewoon goed, instellingen maakt niet uit. Huisgenoot heeft een of andere ATI kaart met catalyst drivers
Specs
Eizo L578
AMD 64 3200+
XFX 6600GT
Het rare is dat ik hiervoor ook een L578 heb gehad, maar deze terug gebracht ivm een dooie pixel. Die monitor had het probleem niet.
Iemand ideën over waar dit probleem van komt?Is dit op te lossen op 1 of andere manier, of is dit een kwestie van garantie?
Plaatje erbij: (zo erg is het niet, komt ook deels door de camera)

Edit: Probleem is verholpen.. Bleek een probleem te zijn met photoshop zelf, kleurprofiel daar was brak
Het vreemde is dat ik dit probleem niet heb als ik een 2e monitor aanzet, deze in kloon-modus zet en dan de Eizo als primaire monitor. In alle andere gevallen veranderd er niets aan de gradiënts.
Wat ik al geprobeerd heb:
- andere videokaartdrivers
- monitor drivers updaten (Van plug&play naar L578)
- Analoog aangesloten (probleem is 'tzelfde)
- andere computer
Ik heb de monitor aangesloten op de computer van een huisgenoot, en daar doet hij het wel gewoon goed, instellingen maakt niet uit. Huisgenoot heeft een of andere ATI kaart met catalyst drivers
Specs
Eizo L578
AMD 64 3200+
XFX 6600GT
Het rare is dat ik hiervoor ook een L578 heb gehad, maar deze terug gebracht ivm een dooie pixel. Die monitor had het probleem niet.
Iemand ideën over waar dit probleem van komt?Is dit op te lossen op 1 of andere manier, of is dit een kwestie van garantie?
Plaatje erbij: (zo erg is het niet, komt ook deels door de camera)

Edit: Probleem is verholpen.. Bleek een probleem te zijn met photoshop zelf, kleurprofiel daar was brak
[ Voor 11% gewijzigd door Iwes op 28-04-2006 20:05 ]
Blaat!