videocamera op firewire verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Pc van m'n ouders is een amd athlon 1.0 op een msi k7t turbo moederbord.
Heeft 1gb geheugen en een aantal 7200rpm harddisks.
hierop draait winXP die up to date is met de laatste patches.
Videocamera die ze hebben is een sony dcr hc14e, en die wil ik via firewire verbinden.
Daarom dus een conceptronic firewirekaartje gekocht en in de pc gestoken.
Volgens de handleiding van conceptronic leveren ze geen XP driver mee, omdat deze automagisch herkend wordt door winxp.

Bij het aansluiten van de camera wordt deze ook netjes herkend en geeft ook beeld door naar bijv. pinnacle studio 9 of windows moviemaker.
Ik kan dan ook de camera bedienen vanuit studio 9 (spoelen stoppen starten enz.)
Dit duurt echter maar een seconde of 5 voordat het beeld stopt en de camera weer opnieuw wordt gevonden door apparaatbeheer. (m.a.w. na vijf seconden beeld doorgeven wordt de firewire verbinding verbroken en gereset).
Ook hapert het beeld soms (wanneer er dus wel verbinding is),maar volgens pinnacle studio is de schijf waar het beeld naar wordt weggeschreven snel genoeg (80gb udma133 maxtor 7200rpm).
Dit gebeurt trouwens ook in de preview, dus wanneer niet wordt opgenomen.

Ik heb natuurlijk wat verschillende dingen geprobeerd, zoals:
camera op andere pc aansluiten met onboard firewire, werkt wel.
die conceptronic kaart in een ander pci slot steken, maakt niks uit.
met de kabel waarmee het op die andere pc werkte proberen, maakt geen verschil.

Iemand dit probleem vaker gehad, of weet iemand een oplossing?
In de search vond ik wel wat topics met hetzelfde probleem, maar daar werd geen antwoord op gegeven.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Onboard FW werkt wel dus? Misschien iets meer jugglen met de pci addon. Het klinkt namelijk als een IRQ conflict (tenminste dat zou ik als eerste uitzoeken)

*edit* uitzoeken moet uitsluiten zijn natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 15:11 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Inderdaad Serial poort(en) (en Paralelle poort) uitzetten in de Bios dat scheelt weer een paar IRQ adressen, mits je deze poorten niet nodig hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
nee die onboard FW waarmee ik getest heb is de onboard FW poort van een andere pc. dit heb ik getest om uit te sluiten dat het aan de camera of kabel zou liggen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Meestal wijst dit op een stroom probleem van het moederbord, vooral als je meldt dat het op eenandere pc wel werkt :)

Probeer eens een chipset driver update, anders toch proberen IRQ te wijzigen / niet te delen

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Misschien het firewire kaartje in een ander slot steken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb ditzelfde probleem bij 2!!! pc's... Ik heb bij 2 collega's van mij dit kaartje in hun pc gedrukt en de verbinding wordt soms na 2 minuten, soms na 4 minuten (verschillende tijden elke keer) verbroken. Op de camera blijft het beeld wel doorlopen, maar de pc geeft de melding: verbinding verbroken en de film blijft op de pc gewoon hangen. (in beide gevallen ook pinacle studio 10). Hulp zou zeer welkom zijn...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Killed-1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:24:
Ik heb ditzelfde probleem bij 2!!! pc's... Ik heb bij 2 collega's van mij dit kaartje in hun pc gedrukt en de verbinding wordt soms na 2 minuten, soms na 4 minuten (verschillende tijden elke keer) verbroken. Op de camera blijft het beeld wel doorlopen, maar de pc geeft de melding: verbinding verbroken en de film blijft op de pc gewoon hangen. (in beide gevallen ook pinacle studio 10). Hulp zou zeer welkom zijn...
Voor beiden:
Blijft de camera wel 'verbonden' en 'gevonden' als je er verder niks mee doet? Dus ook geen Pinnacle opstarten! Je zou bijna zeggen dat Pinnacle (=huistuinenkeukenmeuk) ergens iets uitspookt.

• TFDev
Maar ook met Magix (videobewerkingssoftware die bijgeleverd is met de kaart) stopt de verbinding ermee... Misschien is het wat om dit topic te verplaatsen naar I/O controllers of zal ik dara even een nieuw topic aanmaken? Want dit lijkt me echt een kaart probleem (er zijn ook al meerdere kabels geprobeert)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Killed-1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:44:
Maar ook met Magix (videobewerkingssoftware die bijgeleverd is met de kaart) stopt de verbinding ermee... Misschien is het wat om dit topic te verplaatsen naar I/O controllers of zal ik dara even een nieuw topic aanmaken? Want dit lijkt me echt een kaart probleem (er zijn ook al meerdere kabels geprobeert)
Beetje heen en weer fietsen tussen de verschillende pci-sloten. Standaard IRQ-gedoe. Kijken of dat helpt. Of anders kaartje ruilen/garantie?

• TFDev
Verschillende PCI sloten zijn bij beide pc's geprobeert.. (zijn ook 2 totaal verschillende systemen, en de ene kaart kwam bij salland automatisering vandaan en de ander bij azerty) Voor 1 van de kaarten heb ik al een RMA aanvraag gedaan, want ik kreeg net een telfoontje van mijn collega dat de kaart nu dus NIKS meer pakt... :S hij vind de camera niet eens :S
Pagina: 1