Pc van m'n ouders is een amd athlon 1.0 op een msi k7t turbo moederbord.
Heeft 1gb geheugen en een aantal 7200rpm harddisks.
hierop draait winXP die up to date is met de laatste patches.
Videocamera die ze hebben is een sony dcr hc14e, en die wil ik via firewire verbinden.
Daarom dus een conceptronic firewirekaartje gekocht en in de pc gestoken.
Volgens de handleiding van conceptronic leveren ze geen XP driver mee, omdat deze automagisch herkend wordt door winxp.
Bij het aansluiten van de camera wordt deze ook netjes herkend en geeft ook beeld door naar bijv. pinnacle studio 9 of windows moviemaker.
Ik kan dan ook de camera bedienen vanuit studio 9 (spoelen stoppen starten enz.)
Dit duurt echter maar een seconde of 5 voordat het beeld stopt en de camera weer opnieuw wordt gevonden door apparaatbeheer. (m.a.w. na vijf seconden beeld doorgeven wordt de firewire verbinding verbroken en gereset).
Ook hapert het beeld soms (wanneer er dus wel verbinding is),maar volgens pinnacle studio is de schijf waar het beeld naar wordt weggeschreven snel genoeg (80gb udma133 maxtor 7200rpm).
Dit gebeurt trouwens ook in de preview, dus wanneer niet wordt opgenomen.
Ik heb natuurlijk wat verschillende dingen geprobeerd, zoals:
camera op andere pc aansluiten met onboard firewire, werkt wel.
die conceptronic kaart in een ander pci slot steken, maakt niks uit.
met de kabel waarmee het op die andere pc werkte proberen, maakt geen verschil.
Iemand dit probleem vaker gehad, of weet iemand een oplossing?
In de search vond ik wel wat topics met hetzelfde probleem, maar daar werd geen antwoord op gegeven.
Heeft 1gb geheugen en een aantal 7200rpm harddisks.
hierop draait winXP die up to date is met de laatste patches.
Videocamera die ze hebben is een sony dcr hc14e, en die wil ik via firewire verbinden.
Daarom dus een conceptronic firewirekaartje gekocht en in de pc gestoken.
Volgens de handleiding van conceptronic leveren ze geen XP driver mee, omdat deze automagisch herkend wordt door winxp.
Bij het aansluiten van de camera wordt deze ook netjes herkend en geeft ook beeld door naar bijv. pinnacle studio 9 of windows moviemaker.
Ik kan dan ook de camera bedienen vanuit studio 9 (spoelen stoppen starten enz.)
Dit duurt echter maar een seconde of 5 voordat het beeld stopt en de camera weer opnieuw wordt gevonden door apparaatbeheer. (m.a.w. na vijf seconden beeld doorgeven wordt de firewire verbinding verbroken en gereset).
Ook hapert het beeld soms (wanneer er dus wel verbinding is),maar volgens pinnacle studio is de schijf waar het beeld naar wordt weggeschreven snel genoeg (80gb udma133 maxtor 7200rpm).
Dit gebeurt trouwens ook in de preview, dus wanneer niet wordt opgenomen.
Ik heb natuurlijk wat verschillende dingen geprobeerd, zoals:
camera op andere pc aansluiten met onboard firewire, werkt wel.
die conceptronic kaart in een ander pci slot steken, maakt niks uit.
met de kabel waarmee het op die andere pc werkte proberen, maakt geen verschil.
Iemand dit probleem vaker gehad, of weet iemand een oplossing?
In de search vond ik wel wat topics met hetzelfde probleem, maar daar werd geen antwoord op gegeven.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS