Alle downloads stoppen na paar sec.

Pagina: 1
Acties:

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-04 01:02
Ik heb het halve forum afgestruind, maar ik heb nog niets gevonden .....

Wat is het geval:
Alle downloads stoppen na paar sec. |:( Of concreet: het maakt niet uit wat ik download; een filmpje in HQ (ook streaming), wat grotere bestanden, d/l uit nieuwsgroep, zelfs bestanden vanuit mijn webmail opslaan op m'n HD, stoppen allemaal na een paar seconden.

Ik heb Wanadoo Family, heb de MTU ingesteld volgens TCPOptimizer en de pings zijn prima. De initiele startsnelheid is ook prima, maar daarna zakken alle verbindingen in tot 0

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je toevallig een moederbord met Nforce4 chipset en de ingebakken firewall ingeschakeld. Deze firewall schijnt namelijk dergelijk problemen te kunnen veroorzaken. Mocht je inderdaad deze chipset hebben en de firewall ingeschakeld hebben, schakel deze dan eens uit en deinstalleer de bijbehorende software.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• HaZee
Thanx voor de snelle ractie, maar nee, ik heb de Asus P5GD2-Premium en die heeft bij mijn weten een Intel chipset (en geen firewall).

Verwijderd

Gokje:

Ik heb dit bij mijn ouders meegemaakt. Na een upgrade van hun snelheid was de modem/router door de provider omgezet van Full naar Half duplex (of andersom, maar das niet van belang). Na dat ik de instelingen op de NIC had aangepast ging het weer als een speer.

• HaZee
Nic staat op Auto sense.

100/half 100/full en auto instellingen geprobeerd, zonder merkbaar verschil.....

Verwijderd

Misschien is je UTP kabel kapot.
Want als je init snelheid normaal is en hem zakt dan naar 0, dan kan dat het probleem wel eens zijn ^^

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is dit op 1 PC of op meerdere?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-04 20:28
Probeer 's een gewoon pci netwerkkaartje te installeren in je systeem, en test of je nog dezelfde problemen hebt. Als je dezelfde problemen weer ondervind zou je je kabels in huis eens kunnen nakijken. Kun je hier ook geen problemen mee vinden, bel dan eens met je provider, zodat die eens een testje kan uitvoeren.

Maybe werkt 't

Vr. Gr. Marco
Pagina: 1