Syncmaster 930 BF/ Gainward 6800 GT geen beeld bij boot

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 10:50

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Situatie: Gainward Geforce 6800 GT, TFT Samsung Syncmaster 930 BF met DVI

Ik heb vorige week op een aparte schijf Kubuntu Dapper geinstalleerd. Via het boot menu kan ik kiezen om Windows XP Pro te starten vanaf mijn RAID, of Kubuntu op IDE1
Ik heb nu 3 keer gehad dat Kubuntu vastliep, zodat een harde reset als enige overbleef.
Het probleem is dat ik dan geen bootmenu meer te zien krijg. Dus geen post, geen promise controller, niks, totdat uiteindelijk Windows geladen is.
Het heeft vast iets te maken dat de 6800 GT in een mode gaat die de Syncmaster niet aankan.
De enige manier is: een oude CRT op de 2e video uitgang te hangen, daarmee de nVidia drivers te uninstallen, Driver Cleaner Pro te draaien, opnieuw te booten, met behulp van de oude CRT opnieuw de nVidia drivers te installeren, nogmaals te booten en DAN heb ik pas weer beeld op mijn CRT.

Wat doet Kubuntu met mijn systeem waardoor ik bij het booten geen beeld krijg? Er zijn op dat moment nog geen video drivers geladen, maar toch is er iets veranderd. Drie keer per week bovenstaande procedure herhalen is me ook wat te gek...
(ik heb dit maar onder V&B geplaatst, NOS leek me niet de goede omdat het vnl de combinatie videokaart/beeldscherm is)

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 10:50

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
kickje?