Philips Tv Gaar --> Zie Foto

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-07 23:26
Ik heb een gare tv van mijn broer gekregen. Ik hoopte dat ik hem zou kunnen fixen. Ik heb hem open geschroefd en wat rondgekeken naar verdachte plekjes of doorgebrande bekabeling etc. De tv gaat helemaal niet meer aan dus mijn eerste gedachte ging uit naar de stroomtoevoer. Naast de stroomtoevoer zit een buisje die voor de helft zwart geblakerd is. Ik weet verder hier niks van af en hoopte dat iemand van jullie hier iets over kon zeggen. Zie de foto.
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc00021x6ed.jpg

In ieder geval bedankt !

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
zekering

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
michielvz schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:10:
Ik heb een gare tv van mijn broer gekregen. Ik hoopte dat ik hem zou kunnen fixen. Ik heb hem open geschroefd en wat rondgekeken naar verdachte plekjes of doorgebrande bekabeling etc. De tv gaat helemaal niet meer aan dus mijn eerste gedachte ging uit naar de stroomtoevoer. Naast de stroomtoevoer zit een buisje die voor de helft zwart geblakerd is. Ik weet verder hier niks van af en hoopte dat iemand van jullie hier iets over kon zeggen. Zie de foto.
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc00021x6ed.jpg

In ieder geval bedankt !
Volgens mij is dat een zekeringetje die is doorgebrand. Als je die vervangt heb je weer iets opgelost, maar dan.. dan kan er nog iets zijn waardoor dat dingetje wordt opgeblazen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 19:52
Zekering eruit halen, meenemen naar electronica speciaalzaak ofzo. Laten zien aan kassa mensjes, vervolgens kunnen ze op de zekering lezen wat voor een je er nodig hebt. Nieuwe plaatsen, en kijken maar.

Verwijderd

Wel apart dat je denkt hem te repareren als je zelf zegt er niets van te weten 8)7

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Weet je nou geen electronica speciaalzaak te vinden in de buurt. Een Lampenzaak heeft vaak ook wel een voraadje van dit soort zekeringen. (zitten vaak in dimmers) Dus dan kun je altijd daar nog even langs gaan met je zekering.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Kijk ook erg uit met onderdelen binnen de tv aanraken. Er kan nog hoogspanning op staan, ook al is de stekker uit het stopkontakt.

Nu zal een zekering vervangen niet veel kwaad kunnen, maar je bent in ieder geval gewaarschuwd nu.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Pas wel goed op: tv => hoogspanning

en aangezien je niet wist dat het buisje een zekering is krijg ik de indruk dat je niet veel van electronica weet...

De hoge spanningen blijven ook opgeslagen in condensatoren, dus ookal heb je de stekker er uit gehaald kan je nog een opdonder krijgen...

En die zekering is natuurlijk niet voor niets geknalt, waarschijnlijk schiet je met het vervangen niets op en knalt hij er direct weer uit als je hem vervangen hebt, totdat je de oorzaak gevonden hebt..

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
gewoon meerdere zekeringen kopen die dingen zijn niet zo duur
vervangen en testen maar :)
doet de tv daarna het nog niet en de zekering is weer doorgebrand dan moet je opzoek gaan naar de oorzaak

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• michielvz
Ik heb er idd geen verstand van maarja eens moet je het leren. Zou stof een oorzaak kunnen zijn. Mijn broer is namelijk niet zo van het afstoffen en dat ding zat vol stof. Misschien als ik hem schoonblaas met geperst lucht en dat zekeringetje vervang doet ie het weer. Nou ja ik zal het proberen. Bedankt !

• michielvz
Heb er een nieuwe ingedaan. Zodra ik de hoofdknop van de tv aan deed was er een vonk en weer zwart. Er is dus idd iets anders dat er voor zorgt dat de zekering doorslaat. Hmmmm.....

• michielvz
Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat er een videoband vast zit. Ik weet niet of dat het probleem kan zijn. Misschien moet ik hem dan eerst goed uit elkaar halen om die videoband eruit te krijgen.

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:18:
Kijk ook erg uit met onderdelen binnen de tv aanraken. Er kan nog hoogspanning op staan, ook al is de stekker uit het stopkontakt.

Nu zal een zekering vervangen niet veel kwaad kunnen, maar je bent in ieder geval gewaarschuwd nu.
Inderdaad. ivm veiligheid moet je als je met een TV gaat knoeien de stekker eruit halen en dan 24 uur later pas de schroevendraaier toepassen.

Maar aangezien deze TV gaar is denk ik niet dat hij aan heeft gestaan..

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:13:
[...]
TS koopt alvast een doosje zekeringetjes voor als het nog niet gerepareerd genoeg bleek te zijn :Y)
[/HK-mode] :)

Mare, wat ontopic:
Als zo'n TV gelijk de zekering eruitknalt heb je kortsluiting, en dat komt soms door té veel stof.
Ook is het überhaupt gevaarlijk om er dan aan te sleutelen lijkt me, wat als er iets gaat afbranden?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:13:
[...]

Inderdaad. ivm veiligheid moet je als je met een TV gaat knoeien de stekker eruit halen en dan 24 uur later pas de schroevendraaier toepassen.

Haha 24 uur is wel heel overdreven even een paar minuutjes wachten en dan is de spanning wel ontladen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Dit topic past beter in Elektronica of eventueel nog in Audio, Video & HiFi maar in ieder geval niet echt hier :) (met beeldkanonnen doelen we hier meer op computermonitoren).

Ik heb echter het idee dat je zelf niet helemaal doorhebt dat het nog knap gevaarlijk (tot dodelijk aan toe, iig als je een zwak hart hebt) kan zijn om zomaar aan een TV te sleutelen zonder de stekker eruit te halen en lang genoeg te wachten. Daarom doe ik dit topic nu dicht. Als het opschonen van het stof en vervangen van de zekering het toestel niet kan fixen is de kans vrij klein dat het je als amateur op een andere manier wel lukt.

Als je zeker weet dat je hiermee door wil gaan kan je mij mailen, dan ga ik even uitzoeken waar dit topic het beste past, en of het de inzet/informatie voldoende is voor een topic in dat subforum (waarschijnlijk Elektronica) en dan kan ie eventueel heropend worden. Voor nu, slotje :).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2006 00:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.