Toon posts:

Zwarte rand om mijn beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iMac 1.83ghz intel met 17" en nu heb ik net software update gedaan en toen een restart en nu zit er een zwarte lijn om mijn beeldscherm heen, heb al vanalles geprobeert zoals pram flashen en resolutie veranderen.. maar niks helpt

Verwijderd

Ziet een screencapture ervan er ook zo uit???

zoja dan denk ik software, nee dan hardware

Verwijderd

een gewone CRT monitor ? Refreshrate van video instellen, misschien. Of anders je monitor zelf bijstellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:40:
Ziet een screencapture ervan er ook zo uit???

zoja dan denk ik software, nee dan hardware
Bij een screenshot zit het er inderdaad niet

Verwijderd

Ik heb een iMac 1.83ghz intel met 17"
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:
een gewone CRT monitor ? Refreshrate van video instellen, misschien. Of anders je monitor zelf bijstellen
welke iMac 1.83GHz die jij kent heeft een crt?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 13:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:38:
Ik heb een iMac 1.83ghz intel met 17" en nu heb ik net software update gedaan en toen een restart en nu zit er een zwarte lijn om mijn beeldscherm heen, heb al vanalles geprobeert zoals pram flashen en resolutie veranderen.. maar niks helpt
Jullie begrijpen het niet of moeten beter lezen. Er zit een zwarte rand OM het beeldscherm van de TS. Maybe heeft z'n zusje met zwarte marker de (normaal gesproken) witte rand ingekleurd of heeft z'n oom toen hij niet thuis was snel een zwarte monitor geplaatst i.p.v. een witte.
O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:36:
[...]

[...]

welke iMac 1.83GHz die jij kent heeft een crt?
D'OH.. |:(

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

heb ook zoeits, alleen dan met me iMac G4'tje.
Bij mij is dan het beeld een aantal graad gedraaid, wat resulteert in hoeken die meer zwart hebben dan andere hoeken

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Voor alle duidelijkheid en de mensen die over een CRT beginnen te blaten: Een iMac 1.83ghz intel met 17" is zo'n Mac met alles ineen en heeft dus een 17" breedbeeld TFT. (http://www.apple.com/nl/imac/graphics.html) De resolutie van dit scherm is 1440 x 900 pixels. Misschien moet de TS dit toch nog ff een x checken. Verder kan ik geen directe oplossing bieden maar ik vermoed dat de iMac van de TS nog jonger is dan 90 dagen en dus nog kan reken op volledige support van Apple.

Edit: type foutje

[ Voor 5% gewijzigd door Merijn70 op 28-04-2006 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus ook niet 100% zeker of het wel nieuw is die zwarte randen :'). moet toch eens wat foto's gaan bekijken

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Iets soortgelijks heb ik ook wel eens gehad... maar dan alleen de rechterkant van m'n scherm. Alles rechts van het spotlight-icoon (een verticale lijn van ongeveer 1 cm breed) was gewoon weg. Kreeg het alleen weer voor de bakker met een herstart.

Hoe breed is die rand? Is er een stuk van je GUI dat wegvalt? Is je scherm op native resolutie nog scherp?

[ Voor 22% gewijzigd door hlz op 28-04-2006 15:14 ]

Pagina: 1