Toon posts:

Apple en extern bureaublad server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu sinds een 1/2 jaar een trouwe Macgebruiker. Sindsdien logde ik op ons kantoor netwerk in met Remote Desktop. Dit was nog onder server2000. Sinds kort hebben we op kantoor Windows Server2003 en kunnen we dus via het internet inloggen op het netwerk. Niet via Remote Desktop, maar gewoon via een URL.

Als ik dit doe krijg ik de melding krijg ik een pop-up scherm met de melding:
voor dit gedeelte is het besturingselement voor extern bureaublad nodig. Uw browser blokkeert mogelijk het downloaden van het Activex besturingselement. enz enz.

Kortom.... t werkt niet.

Weet iemand hier de oplossing voor??
Ik heb het overigens met Safari, IE en Firefox geprobeerd en nergens succes.
Wel grappig trouwens dat ik met de IE versie het minst ver kom. Daar kom ik niet eens bij het inlog scherm

Dank je wel!!!

Groetjes

Bob

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Bob, je kan waarschijnlijk gewoon met je Remote Desktop Client connecten. Heb je dat geprobeerd :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
De site die je probeert te gebruiken wil een stukje software (een activex-object) laden dat alleen met windows werkt. Daar kan je mac niet mee overweg. Je zult dus gewoon via Remote desktop moeten inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Via remote desktop heb ik al geprobeerd dat werkt wel. Nadeel is dat je dan op de server zelf komt e werken en dus niet wordt door verwezen naar een andere computer in het netwerk. Of heb ik dat verkeerd en kan dat wel?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Probeer eens FireFox icm. deze plugin.

Verwijderd

Topicstarter
antonie schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:36:
Probeer eens FireFox icm. deze plugin.
Ik heb de plugin geinstalleerd, maar levert helaas niet het gewenste resultaat op. Het vreemde is dat ik de plugin ook niet terug vindt in de extentie lijst. maw. ik vraag me af of wel echt geinstalleerd is.
Ik heb t overigens meerdere keren geprobeerd.
Pagina: 1