[Alle BOINC Projecten] Nieuw design van de BOINC Manager

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
David Anderson (architecht en developper bij Berkeley, waar de BOINC software ontwikkeld wordt), heeft een bericht de wereld ingestuurd.
Kort samengevat komt het erop neer dat ze de BOINC manager gebruiksvriendelijker willen maken, een beter uitzicht willen geven etc. Hiervoor vragen ze de mening, ideën, commentaar van de gebruikers.

Het volledige bericht:
BOINC is working with World Community Grid (WCG)
to develop a new interface for the BOINC Manager.
This new interface is intended to be more appealing
and comprehensible to non-technical participants.
The current interface will continue to be available as an "advanced" option;
users will be able to toggle between the simple and advanced interfaces.

A mockup of the interface is here:
http://boinc.berkeley.edu/images/BOINCSimpleGUI.pdf

Please reply to this list with any comments or questions
about the appearance and/or feature set.
We hope to do couple of iterations of design review
and then start working on the implemention in 2-3 weeks.

WCG is contributing considerable design and programming resources
to the development of this interface.
This work will benefit all BOINC-related activity, not just WCG.
It's a big step in moving BOINC participation beyond the world
of computer nerds, out into the general PC-owning population.
The resulting code will be released under LGPL, like the rest of BOINC.
The new interface will be "skinnable" - there will be a generic BOINC skin,
as well as one for WCG, BBC, and anyone else.
WCG is eager to involve the entire BOINC community in
the design process - hence this email.
Please join me in thanking WCG for their help!

-- David
Daar DPC meedoet op verschillende projecten via het BOINC platform, zullen er uiteraard verschillende gebruikers nuttige commentaren hebben.
In deze thread wil ik de discussie hier ook opstarten.
Binnen 2 weken zal ik de (ongetwijfeld) nuttige commentaren verzamelen, en rapporteren naar David.

Mag ik wel vragen om het in deze thread ontopic te houden.
Dus met andere woorden enkel discussies ivm de BOINC Manager.

Posts over de BOINC client, projecten, errors, etc is hier niet nodig.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Persoonlijk vind ik het prima zoals het nu is.
De Simple GUI lijkt er goed uit te zien. Het enige waar ik zelf op dit moment problemen mee heb, is om via één BOINC-manager meerdere werkstations te beheren. ik weet dat het mogelijk is om dat te doen, maar om de één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar.
Uiteraard is dit te wijten aan mijn "enorme kennis" op dit gebied. ;) Maar omdat er toch een Simple GUI wordt gemaakt, zou het fijn zijn om een soort van wizard of walktrough te hebben om machines toe te voegen.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Met de standaard BOINC Manager kan je inderdaad meerdere BOINC clients beheren, maar niet tegelijkertijd!
Gelukkig zijn er externe tooltjes, die dat wel kunnen, zoals de -door de bekende DPC'er Sloompie geschreven- BAM:
[rml][ BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM[/rml]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kristof schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:33:
Met de standaard BOINC Manager kan je inderdaad meerdere BOINC clients beheren, maar niet tegelijkertijd!
Gelukkig zijn er externe tooltjes, die dat wel kunnen, zoals de -door de bekende DPC'er Sloompie geschreven- BAM:
[rml][ BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM[/rml]
Heb ik bij deze dus een "Request" voor de vernieuwde Boinc Manager namelijk meerdere clients tegelijk kunnen beheren en monitoren.

tevens een klein persoonlijk request wat meer voor algemeen BOINC geld, IPv6 ondersteuning voor alles zodat het makkelijker is clients bij je Buren enz te beheren zonder dat je per client een eventuele NAT mapping hoeft te maken.

Edit:
Als ik het goed begrijp uit de PDF, willen ze iets van een XML/XSL client maken, is dit verstandig?

[ Voor 9% gewijzigd door Robinski op 28-04-2006 12:52 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
installeren als service zonder wachtwoord zou wel handig zijn, net als bijv Dnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
****even een subtiel kickje***
Niemand commentaar/suggesties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De suggestie van Megaflix vind ik een heeeele goede!
En XML/XSL optie is zeker wel een goed idee, wan dan kan iedereen in principe heel makkelijk zijn eigen GUI schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:47:
installeren als service zonder wachtwoord zou wel handig zijn, net als bijv Dnet.
Deze optie zou erg welkom zijn! En een betere stats functie zou ook leuk zijn met cpu tijd ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat vooral de instalatie snel en gemakkelijk moet zijn, het gros van de mensen kijkt er later toch niet meer naar. Het moet gewoon werken, en daarmee klaar. Een installer zou moeten werken voor bijvoorbeeld Rosetta als ik op next -> next -> paar gegevens invullen (Login, Team, Wachtwoord en welk project) -> next -> finish. Daarna zou ik geen instellingen meer moeten hoeven doen.

Die nieuwe GUI ziet er wel beter uit in ieder geval.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Een opt-in voor updates lijkt me wel handig.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Crack schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:23:
Een opt-in voor updates lijkt me wel handig.
Maar dan wel zonder bijv automatisch opnieuw starten na die update. Niks zo irritant als een computer of server die ineens plotsklaps opnieuw opstart, omdat Boinc een nieuwe update had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik zat te denken aan een optie "uploaden & rapporteren tegelijk".

- edit-

Puntje van kritiek bij de huidige manager:
je kunt niet zelf aangeven hoe de grafieken (statistieken-tab) worden gerangschikt (volgorde, afmetingen). Ik zie liever één grafiek "per pagina" en dan doorscrollen naar de volgende beeldvullende grafiek. Hierbij natuurlijk wel de voor jou belangrijkste grafiek bovenaan.

De nieuwe versie lijkt mij er goed uitzien, maar ik ben bang dat dat pas goed is te beoordelen, als je er zelf even mee hebt gespeeld. (ook de lay-out en kleurstellingen).

Ik ben zelf erg te spreken over de kleurstelling van de huidige manager.

[ Voor 82% gewijzigd door APClll op 05-05-2006 13:57 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
De meeste dingen die ik hier zie, zijn allemaal BOINCclient gerichte zaken.
Uiteraard zal ik ze ook doorgeven, en wie weet komen ze ook aan bod.

Het doel was vooral om een discussie op te starten over de BOINC manager.
Dus met andere woorden:
* De grafische interface, schikking, verschillende vensters, kleuren, ...
* werking van de manager, hoe de instellingen doen, etc
* Bekijk zeker eens de pdf die ik bovenaan gelinkt heb. Wat vind je goed aan de huidge design, wat vind je niet goed? Wat vind je van de voorstelling van de nieuwe etc

[ Voor 19% gewijzigd door Kristof op 05-05-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Wat mij misschien handig lijkt is als ik bv op een van server een soort van client manager kan hebben. Als ik BOINC ergens installeer dat ik vanuit zo'n 'client manager' alles kan regelen zoals nieuwe projecten toevoegen, verwijderen, etc etc.

Zeker handig omdat ik gewoonweg niet altijd toegang heb tot PC's waar de BOINC client op draait (bij familie bv :@ )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:00

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Keiichi schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:45:
Wat mij misschien handig lijkt is als ik bv op een van server een soort van client manager kan hebben. Als ik BOINC ergens installeer dat ik vanuit zo'n 'client manager' alles kan regelen zoals nieuwe projecten toevoegen, verwijderen, etc etc.

Zeker handig omdat ik gewoonweg niet altijd toegang heb tot PC's waar de BOINC client op draait (bij familie bv :@ )
Als je ongeveer dit bedoelt:
Monitoren van remote systemen op LAN en/of internet, ongeacht het OS van die systemen
Dat bestaat al, en heet BAM ;) [rml][ BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM[/rml]

Of wil je dat dit standaard in Boinc wordt opgenomen? Het lijkt me niet dat het daarvoor genoeg gebruikt zal worden.

[ Voor 10% gewijzigd door APClll op 05-05-2006 18:02 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe BOINC Versie 5.5.9. http://boinc.berkeley.edu...ersion=5.5.9&type=win_new

Draai al paar weken 5.5.6, stabiel.
File (click to download) boinc_5.5.9_windows_intelx86.exe (10.01 MB)
Version number: 5.5.9
Release date: 26 July 2006
Installer type: Windows installer
New features: New CPU Scheduler (Sekerob: Waits for Checkpoints before Proj.Switch).
CPU: Capability detection (Sekerob Instruction sets).
-Revamped logging solution.
-Improved security for posix compliant systems. (Right now only implemented for the Mac)
-Add support for file compression on upload.
Changes since 5.5.6 BOINC Linux build system ovehaul.
System tray icon changes for suspend/resume operations.

Known problems If you use a proxy server, please hold off upgrading for now. We have a fix in the works for proxies that use NTLM authentication.
PS Als je BOINCview draait, en Gereedschappen, Controleer Client Versies selecteerd, dan update, krijg je een lijst van alle beschikbare BOINC en BOINCview versies voor de diverse OSsen, inclusief MACs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BOINCstats Statusbar Firefox add-in (v.b.a extension), werkt nu ook met World Community Grid en een aantal alpha projecten w.o. malarianet. Werkt op FFx 1.5 en 2.

De laatste staat op mozdev....de update staat pas over 14 dagen op the addons.mozilla.org wegens het certificerings process.

Bestand: boincstats_0.6.1.xpi (53059 bytes) ophaaltijd (32000 bps): < 1 minuut

http://boincstats.mozdev.org/
Pagina: 1