[VS.NET 2003] Installer met groot bestand probleem

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ik heb een C# applicatie gemaakt die gebruik maakt van een groot database bestand (500mb). Om deze applicatie makkelijk te kunnen installeren heb ik een setup project toegevoegd. Aan deze heb ik de applicatie toegevoegd.

Als ik aan het setup project het grote database bestand toevoeg, wil het setup project niet meer compilen. Hij geeft dan een fout. Zonder dit bestand werkt het wel. Na wat zoekwerk op internet kwam ik erachter dat het een BEKENDE bug was. Erg vervelend, ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de eerste ben die last heeft van dit probleem.

Nu dacht ik, dan maak ik zelf een System.Configuration.Install.Installer class en daarin kopieer ik in de Install() methode het bestand vanuit de map waar de installer ook staat (uiteindelijk op CD) naar de map waarin het programma word geinstalleerd. Maar dit lukt dus niet want ik kan op geen enkele manier de paths van de bron(de installer map op de CD) en doel(de map waarin het programma word geinstalleerd) mappen achterhalen.

Hoe kan ik deze mappen achterhalen? Of is er een eventuele workaround om grote bestanden te installeren met een msi?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Als jij zelf de installer op de CD zet weet jij dus waar die staat: bron is dan bekend.

Ik heb er ooit zoiets bij de hand gehad. Installatie zonder database -> Programma controleert tijdens opstarten of database er is (programma weet z'n eigen pad) -> is ie er niet, kopieren van CD naar programmamap -> opnieuw controleren -> alles ok? Verder met programma...

Geen installer class nodig. Betekent wel dat je het bronpad keihard moet inbouwen in je programma of via een soort ini-bestand en of je daarvan gecharmeerd bent weet ik niet. Bovenstaande is wat ik tot nu toe hanteer en hoeft niet persé de beste oplossing te zijn.

Hopelijk heb je er iets aan...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
PaulZ schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:00:
Als jij zelf de installer op de CD zet weet jij dus waar die staat: bron is dan bekend.
Het path van de cd met daarop de installatie kan nogal verschillend zijn hoor?

Daarnaast wil ik ook zowieso de standaard setup van vs.net gebruiken, omdat die ook controlleert op de aanwezigheid van het dotnet framework en die eventueel installeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door KnEuTeR op 28-04-2006 12:20 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
KnEuTeR schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:18:
[...]Het path van de cd met daarop de installatie kan nogal verschillend zijn hoor?
Had ik inderdaad geen erg in gehad. In dat geval zou je de registry kunnen uitlezen: daar staat na installatie van een product de (de-)installer en het pad ernaar...
Daarnaast wil ik ook zowieso de standaard setup van vs.net gebruiken, omdat die ook controlleert op de aanwezigheid van het dotnet framework en die eventueel installeerd.
Die kan je ook blijven gebruiken voor de uitrol van je programma zonder de database...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen je database kleiner te maken. Door bijvoorbeeld er geen data in te zetten maar in je app een 'Data Fill' optie toe te voegen die uit een database extract je database weer vult. Omweggetje, maar hetzelfde resultaat.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Voor degene dit topic ooit nog eens vinden als ze het zelfde probleem hebben:

In Visual Studio 2005 is de bug verholpen. Ik heb het project hiermee wel weten om te zetten in een mooie installer :)

Pagina: 1