Toon posts:

[W2k server] Alleen lezen bestanden probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 2 verschillende locaties 2 gebruikers die in hun usermap alleen lezen bestanden hebben.
Soms open je een word bestand dan is het alleen lezen, sluit je word af. En dan start ik word opnieuw en dan kun je er meestal er wel in.

Bestanden zijn niet door andere mensen geopend.
Geen rare tekens in bestanden
Bestanden hebben geen "alleen lezen" kenmerk

Andere gebruikers hebben hier geen problemen mee.

Netwerk informatie:
Server w2k Server sp4
Werksattion w2k Worstation sp4

Iemand een idee wat het probleem is ?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je al gekeken naar de effective rights en overerving en dat soort toestanden?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Kijk eens goed naar de share-rechten (van de betreffende share) en de gebruikersrechten van die map of die gebruker mag 'schrijven'. Als je met WIN2K3 een share aanmaakt staat deze standaard op 'read'

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:22:
Heb je al gekeken naar de effective rights en overerving en dat soort toestanden?
Wat bedoel je hier precies mee ?

Dit is mijn structuur:

Users (Share)
-------------- Map1
-------------- Map2
-------------- Map3

Map 2 heeft bv dit probleem en map1 en map 3 niet, wat bedoel de met overerving?
En wat zijn effective rights ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:30 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Effectieve machtigingen en dan even de gebruiker selecteren waar het om gaat en dan kijken of daar ook read/write rechten staan.

Het feit dat het soms wel / soms niet is vind ik overigens erg vreemd. Daar lijkt mij dan nog wat anders mee te spelen, maar goed. Controleer eerst de Effective Rights maar eens ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:33:
Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Effectieve machtigingen en dan even de gebruiker selecteren waar het om gaat en dan kijken of daar ook read/write rechten staan.

Het feit dat het soms wel / soms niet is vind ik overigens erg vreemd. Daar lijkt mij dan nog wat anders mee te spelen, maar goed. Controleer eerst de Effective Rights maar eens ;)
Deze opties staan uit:

Submappen en bestanden verwijderen
Wijzingsmachtigingen
Eigenaar worden

Maar dit is ook bij andere gebruikers

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En bij Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Machtigingen, staat daar het vinkje "Overneembare machtigingen blablabla" ?

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:06:
En bij Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Machtigingen, staat daar het vinkje "Overneembare machtigingen blablabla" ?
Ja is ook ingeschakeld.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat ik zou doen is even testen met een copy van de gebruikers account en daar eens mee gaan klooien. Of een nieuwe account maken en dezelfde rechten daaraan verlenen als de betreffende gebruikers (geen kopie dus, maar een heel nieuw account).

Erg wazig dat het maar soms voorkomt.

Pagina: 1