[NTBackup] Backuppen met verschillende talen

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Hallo,

Voor mijn werk moet ik een backup maken voordat ik een zwaar klote draaiend systeem een schone windows install maak. Mijn baas is er nogal nerveus over, maar zoals dit systeem werkt is niet echt acceptabel. Ik heb de Norton Ghost demo gedownload, maar dat werkt niet op deze PC. Voordat de instal begint heb ik al een foutmelding te pakken (installshield scripting error, die ik er niet uit krijg). R-drive image backup software zorgt voor een crash aan het einde. Updaten naar SP2 lukt ook niet.
Ik zag tijdens het zoeken wat staan over NTbackup, lijkt me handig, ziet er makkelijk uit (zelfs in het Spaans).
Nu hebben we hier een win2k eng licentie+CD liggen, maar de windowsinstallatie van deze PC is in het Spaans. Kan ik zonder problemen de C schijf backuppen, en, mochten er problemen zijn, de zooi terug zetten op de engelse windows?

Verwijderd

heb je uberhaupt enig idee wat je moet doen om een backup terug te zetten?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Ik ging er eigenlijk vanuit dat NTbackup van MS geen totale backup maakte als Norton dat doet, dus geen image van de C schijf, maar gewoon een kopie (niet bootable).

Maar als je mensen liever als n00bs behandeld, prima.

Verwijderd

het is een vraag en het lijkt me handig dat je weet wat je moet doen om een full backup terug te zetten, voordat je begint (ook als je hetzelfde os terugzet zal je wel het een en ander moeten testen van tevoren). het is inderdaad geen image...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 16:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft zo te zien niet zoveel met een Windows server te maken - ik ga je topic dan ook even verplaatsen naar Windows Clients en dan mag jij even vertellen welke Windows versie het hier nu precies over gaat :)

Verder - een backup is nooit zaligmakend (want als je nou heel die backup terugzet, dan heb je weer dezelfde ellende). Persoonlijk zou ik dan ook - mocht het systeem zo kritisch zijn dat je er nerveus over kan worden - gewoon even een totaal ander systeem inrichten zoals de PC die zo instabiel is om vervolgens daar mee verder te gaan. Dan kan je die oude PC gewoon herinstalleren als jouw nieuwe systeem draait :)

Windows Servers en Software >> Windows Clients

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 28-04-2006 19:42 ]

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
De optie die elevator beschrijft lijkt mij ook de beste optie, maar mocht dat niet mogelijk zijn , installeer dan Norton Ghost op een andere pc en maak daar een bootcd.
Met die bootcd kun je dan buiten je windows om een echte kopie maken van je c-schijf. Zodat je altijd precies terug kunt gaan naar de huidige situatie.

Met NTbackup maak je geen exacte kopie van je hdd. Hiermee kun je alleen een kopie van je bestanden en windowsinstellingen maken. Maar het is maar de vraag of die windowsinstellingen gaan werken omdat je wilt restoren naar een andere windowsversie.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Pagina: 1