[T-Mobile] Email niet werkend te krijgen.

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, een lang verhaal over T-Mobile en email.

Ik heb 2 jaar geleden een T-Mobile abo afgesloten, hierbij kreeg ik een SonyEricsson T630, met de mogenlijkheid om via POP3 te emailen (stond in specs van phone). Na lang gekloot en veel met T-Mobile gebeld te hebben had ik het nog niet werkend. Ze snapte er bij T-Mobile echt helemaal niets van, en gaven vooral mijn server de schuld. Voldoende instellingen getest, via TMobile GSM verbinden, of via TMobile GRPS. Altijd kreeg ik de melding "Server niet gevonden".
Mijn WAP heeft altijd goed gewerkt, ik kon altijd op wap.tweakers.net / wap.lasyk.net komen (zonder enige problemen). Echter het mailen vond hij niet leuk. Het was zeker geen DNS probleem, gezien tnet/lasyk wel werken. Ook mijn thuisserver kon ik gewoon benaderen, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Maar ook op IP basis verbinden naar de server vind hij niet leuk, want ik krijg dan nogsteeds de zelfde melding.

Nou heb ik mijn T-Mobile contract verlengd, alleen dat had ik beter niet kunnen doen, ivm de geweldige support (kuch). Nou heb ik ondertussen een Sony Ericsson W810i, waar wederom een POP3 email functionaliteit op zit. Dus ik zou verwachten dat mijn mail nou wel moet werken, echter loop ik nou vast op het zelfde punt als 2 jaar geleden, nl "Server niet gevonden". Ik heb wederom een call aangemaakt bij T-Mobile, echter heb ik daar nogsteeds niets van gehoord (net als 2 jaar geleden verwacht ik niet veel van de T-Mobile support).

Volgends deze pagina, zou het emailen zelfs gratis moeten zijn. Nou kan ik me voorstellen dat er misschien nog een dataverkeerkosten bovenop komen, al hoop ik dat niet.

De instellingen kan ik ook niet ontvangen van de T-Mobile website, deze zijn niet beschikbaar voor de SE W810i telefoon, enkel voor de SE W800, en als ik die settings opvraag dan krijg ik de melding op mijn GSM dat die instellingen voor een andere telefoon zijn. Dus dan kies ik er voor om handmatig mijn instellingen na te lopen (adhv deze instellingen). Dat staat allemaal goed, zover ik het kan zien.

Nou zie ik dit probleem bij andere mensen ook terug komen, dus ik ben niet de enige die hier last van heeft icm T-Mobile.En dan hebben we ook nog wat problemen hier op GoT die ik terug kan vinden, maar veel oplossingen staan er niet tussen.Het probleem is dus overal, met iedere telefoon binnen het T-Mobile netwerk (zover ik het kan zien).

Nou las ik net in een ander topic (het W810i topic) de volgende post:
DaveD1109 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:48:
Zie een hoop mensen met problemen met de instellingen van T-mobile. Ik heb de instellingen gewoon van de homepage van de w810i gehaald en die werken perfect ook gewoon met mijn wanadoo mail.
Dus dat meteen nagekeken, instellingen binnen gekregen dmv SMS. Maar dat maakt ook geen verschil.

Dus mijn vraag:
Wat doe ik fout? Of is dit een algemene fout van T-Mobile? En kunnen andere mensen dit ook testen, en mocht het ook fout blijken te gaan hier melden, zodat we misschien een gezamelijke actie richting T-Mobile kunnen starten. Want ik vind dit gewoon KUT. Een van de redenenen dat ik een telefoon heb is oa zodat ik kan mailen (vooral het ontvangen van mail is handig ivm automatische serverstoring meldingen).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde probleem had. Ik had eerst ook een T630 icm T-mobile abo. Toen ik het eerst probeerde werkte het allemaal perfect en kon ik ook de headers ophalen. Maar op een gegeven moment kreeg ik ook de fout "server niet gevonden". En ik heb ook nog steeds niet kunnen vinden waar het aan lag. Nu heb ik een MDA Vario, dus nu werkt het allemaal wel, nergens problemen mee, maar met die SE weet ik het echt niet. Succes ermee in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol, vanuit de SE website kan je ook email instellingen laten SMSen. Hier heb ik gekozen voor Planet internet (omdat je zelf geen provider kan kiezen, enkel voorgeprogrammeerde). Mijn normale user+pw/etc ingevuld, en daarna de inkomende server aangepast. Nou werkt het wel.

Instellingen die je kan gebruiken voor tmobile internet:
APN: internet
User/pw nvt
Aanmeldverzoek: uit
Voorkeurservice: Automatisch
IP: ....
DNS: ....
Verificatie: PAP
Datacompressie: Uit
Headercompressie: Uit

En in mijn emailadres instellingen heb ik een paar algemene TMobile instellingen:
Uitgaande server: mail.t-mobile.nl
Gebruikersnaam: nvt
Wachtwoord: nvt

En dan werkt het wel? Dit konden ze me dus niet vertellen bij de T-Mobile support. Waar ik slecht X uur mee aan het bellen ben geweest. Ook SE had zelf dus niet vermeld dat er ook een configuratie-tool op hun website te vinden was. Lekker "handig".

Het is dus werkend te krijgen, dmv goeie instellingen. Echter moet je die dus wel kunnen vinden, en hierbij vermeld ik het in ieder geval (zodat dit topic zoekwaardig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:18:...En dan werkt het wel? Dit konden ze me dus niet vertellen bij de T-Mobile support. Waar ik slecht X uur mee aan het bellen ben geweest. Ook SE had zelf dus niet vermeld dat er ook een configuratie-tool op hun website te vinden was. Lekker "handig"...
Staat gewoon in het instructieboekje van je w810, op blz 43, dat je naar www.sonyericsson.com/support kan surfen voor het instellen van je email...