Toon posts:

MSI M635 of MSI 645

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Naar lange discussie's en veel twijfel over mijn keuze, blijf ik toch nog steken tussen twee laptops.

MSI M635

Processor AMD Turion ML30 1.6 Ghz
Geheugen 512MB
Videokaart Ati X700
Beeld 15.4 CDB TFT

Voornaamste specs zijn dat, van de andere is dat:

MSI M645

Processor Intel Centrino 1.6
Geheugen 512MB
Videokaart Nvidia 6600Go
Beeld 15.4 CDB TFT

Tevens heb ik ook nog de Acer Ferrari 4002WLMiB gezien.

AMD Turrion 1.6
512MB
X700
Crystalbrite

Ik zie dus door de bomen het bos niet meer haha...

Ik wil dus gewoon als het ware een "dekstop vervanger" gaan hebben. Af en toe een spelletje kunnen spelen, lekker vlot te kunnen werken. Nu zit ik enorm te twijfelen tussen de amd en de intel, qua prijs boeit het me niet aangezien dat maar 20-30 euro verschil is. Ik ga hem dalijk ook mee naar het HBO nemen, daar volg ik dan ICT.

AMD is beter voor gamen, maar Intel beter voor de accu, dacht ik zo....

Iemand die me kan helpen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:03 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Als je toch voor Desktop vervanger gaat zou ik dan maar die turion nemen, die is inderdaad iets beter voor gamen, alhoewel het bijna niks uit maakt.
Ik zou de goedkoopste nemen, of degene die verder de beste specs heeft (grote hd, veel ram)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb de m645, ook als desktopvervanger. Ik had eerst als desktop een 3800+ athlon64, 2GB, gf7800gtx, en een raptor. Alleen mis eigenlijk nog niet echt wat sinds de overstap :)

Ik moet wel zeggen dat ik er een 7200tpm harde schijf in heb zitten en 2GB ddr. Scheelt ook een hele bult. De harde schijf is een enorme vertragende factor in met name laptops. Koop minimaal een 5400tpm, liever een 7200tpm. Ook al is het een stuk duurder. En een bult geheugen, een goede videokaart en je gaat weinig verschil merken. Alleen als je veel spelletjes speelt, met name top of the notch kwa graphics kan je beter een desktop houden. Maar speel nauwlijks spelletjes :)

Overigens ben ik voor de m645 gegaan ipv de m635, omdat een 6600go wat sneller is, en veel dingen ondersteund wat purevideo HD decoding betreft. En ik vind de drivers van nVidia fijner. En ik had nog een pentium M 1,6Ghz liggen. Heb de laptop als barebone gekocht namelijk ;)
Een heel mooi iets van deze laptop is dat de behuizing bijna geheel van magnesium is, is dus lichter en geleid warmte over de hele laptop. De processor en videokaart blijven dus koeler :) Plus hij is heel stevig en voelt niet plastic aan.

Wel wil nog een goed crt scherm 2de hands op de kop gaan tikken, doe wel eens wat "dtp"/3d modeling werk voor school, en erger me mateloos aan het contrast en de kleuren van lcd's.
Dit is inherent aan lcd's (ligt dus niet aan dit type laptop), alleen nieuwere pva en s-ips schermen hebben "redelijke" kleuren en contrast, maar halen het ook niet bij crt's :(