Installatie Windows 2003 loopt ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 12:01
We zitten hier met het probleem dat de windows 2003 enterprise installatie ontzettend traag draait. Het installeren duurt een gehele dag.
Specs van de server:
Dell Poweredge 2300
SCSI Controller: Adaptec 7890
1 SCSI HD, goed geformateerd
1 SCSI Cd rom speler.
2 GB geheugen
P3 500mhz

[ Voor 5% gewijzigd door s.vanrossem op 28-04-2006 09:08 ]

Verwijderd

Ik zou bijna denken dat de installatie gebeurt zonder caching.... Dit is de enige reden die ik me opdit moment kan bedenken. P3 500 is niet helemaal de minimum requirement wat MS aanbeveelt maar zou naar behoren dienen te werken.

• s.vanrossem
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:14:
Ik zou bijna denken dat de installatie gebeurt zonder caching.... Dit is de enige reden die ik me opdit moment kan bedenken. P3 500 is niet helemaal de minimum requirement wat MS aanbeveelt maar zou naar behoren dienen te werken.
Op een nomale P3 500mhz duurt deze installatie 30 minuten, en nu een dag?!? Hoe zet ik die caching aan als ik vragen mag...

Verwijderd

Gezien de processorsnelheid zou het best kunnen dat onderdelen gaar zijn... Heeft je HD niet toevallig veel beschadigde sectoren?

Verwijderd

Normaal gesproken start bij de setup van Windows een cache programma, zoals vroeger smartdrv bij een W9x/ME installatie. Zodat dus de installatie tijd wordt ingekort. Dit lijkt nu dus niet te gebeuren. Heeft deze server wel eens problemen opgeleverd met voormalige installaties?

• s.vanrossem
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:19:
Gezien de processorsnelheid zou het best kunnen dat onderdelen gaar zijn... Heeft je HD niet toevallig veel beschadigde sectoren?
Dat is niet.... Ik heb 4 nieuwe schijven...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

s.vanrossem schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:08:
...SCSI Controller: Adaptec 7890...
Weet je dat zeker? Normaal komen die PE2300's met een PERC controller (en da's of een ge-OEMde Adaptec of een ge-OEMde AMI)
En in dit soort gevallen loont het vaak de moeite om de laatste firmware vwb BIOS, SCSI controllers, etc. er op te zetten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• s.vanrossem
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:07:
[...]
Weet je dat zeker? Normaal komen die PE2300's met een PERC controller (en da's of een ge-OEMde Adaptec of een ge-OEMde AMI)
En in dit soort gevallen loont het vaak de moeite om de laatste firmware vwb BIOS, SCSI controllers, etc. er op te zetten.
Alles is up-to-date

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Hoe installeer je? Gewoon vanaf de CD? Via RIS? Unattended? Over netwerk?
Wat absoluut helpt:smartdrv.exe laden voordat hij de files gaat kopieren.
Dat helpt alleen als je het via unattended doet of deployment via Altiris o.i.d.

Life is what happens while you make other plans.

Pagina: 1