Problemen met LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 3.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Geachte heer, mevrouw,

Ik heb sinds 12 april een ADSL-Family abonnement. Ik ervaar echter veel problemen met mijn verbinding. Ik kan alleen verbinding maken nadat ik de installatie-cd heb gebruikt. Dan krijg ik de felicitaties dat alles is goedgegaan en het internet kan gebruiken. Dat gaat dan even goed, maar na enige tijd krijg ik opeens de foutmelding 'kan de server niet vinden'. Tevens staat er al vanaf de installatie (dus ook wanneer de verbinding even wél goed is een klein rood verbodsbordje bij het wanadooteken rechtsonderin in de balk bij het klokje.

Als ik kijk in het configuratiescherm bij netwerkverbindingen zie ik 3 verbindingen staan te weten:

1394-verbinding
Lan-verbinding
Lan-verbinding 3

Naar mijn mening is Lan-verbinding 3 de verbinding met Wanadoo, aangezien ik daar het aantal packets-gegevens zie veranderen als de verbinding het wel doet.

Ik heb verder geen andere Lan-verbindingen voorzover ik weet, dus wat de 2 andere verbindingen zijn is mij onbekend. Wel staat er rechtsonder, naast de klok, een netwerkverbindingstekentje met een kruis erdoorheen zeggende:
' LAN-verbinding; Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.'
Dit icoontje staat er al erg lang. Zeker een jaar en dus ook al lang voordat ik Wanadoo had.

Zodra ik deze LAN-verbinding wil verwijderen krijg ik de volgende mededeling:
'U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder plug en play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem account is geïnitialiseerd'

Zodra de verbinding is weggevallen en ik probeer bij verbinding 3 'verbinding herstellen' krijg ik de foutmelding: 'Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het ip-adres vernieuwen. '

Als ik in het configuratiescherm de gegevens opvraag van de drie verbingen krijg ik de volgende details:

1394-verbinding
Lan of snelle-internetverbinding
Verbonden, met firewall
1394 netwerkkaart

Lan verbinding
Netwerkkabel is niet aangesloten, met firewall
Sis 900-based Pci Fast Ethernet Adapter

Lan verbinding 3
Uitgeschakeld met firewall
ADI USB Remote NDIS Network Device #2

Mijn pc is gisteren volledig geformatteerd en winXP is er helemaal clean opnieuw opgezet. De bovenstaande problemen had/heb ik voor en na het formatteren.

Weet iemand waarom mijn verbinding steeds afgebroken wordt en vooral, hoe krijg ik het weer in orde?

alvast bedankt

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die 2 andere verbindingen zijn iig niet zo heel erg vreemd hoor :)

1394-verbinding is niks anders dan een IEEE1394/Firewire kaart in je computer
Die Lan-Verbinding is een netwerkkaart die in je computer zit. En gezien je huidige verbinding via USB verloopt (USB-Modem?) doet die 'netwerkkaart' nu dus niks. Deze zou je er eventueel uit kunnen halen.

Het kan misschien zijn dat Windows het internet wil bereiken via die 'normale' netwerkkaart of de 1394 verbinding (al lijkt me dat laatste onwaarschijnlijk).

Maar iig kunnen meerdere verbindingen Windows wel eens door de war helpen :)

C:\>_

• Mirage010
Ja, inderdaad een USB Wanadoo Livebox.

Aha, Ja, ik heb ook het idee gehad dat mijn pc om en om steeds een andere netwerkverbinding wil kiezen. Als ik gewoon op het Wanadoo-icoon klik dan gaat het meestal de eerste 2 keer na de installatie goed. Mocht ik het explorer-icoon klikken, dan wil het nog wel eens fout gaan en ook gewoon vanuit de verkenner of wat dan ook met een adresbalk een internetadres typen in die adresbalk, wil ook nog wel voor problemen zorgen.

Dus jullie raden aan om de Sis 900-based Pci Fast Ethernet Adapter uit mijn pc te halen? (ehhhm hoe ziet-ie eruit? :? )

tnx

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Post de anders specs van je pc eens. Waarschijnlijk is het een onboard LAN-chip die je dus niet kunt verwijderen. Probeer hem eens uit te schakelen in systeembeheer. Dan hoef die verbinding ook niet meer te verwijderen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Mirage010
Ok zodra ik vanmiddag thuis ben zal ik alle specs eens even opzoeken.

Ik weet wel dat zodra ik deze LAN-verbinding wil verwijderen (bij netwerkbeheer) krijg ik de volgende mededeling:

'U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder plug en play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem account is geïnitialiseerd'

Dus ik denk dat ik hem niet softwarematig uit kan zetten. Of kan nog via een andere manier?

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Mirage010 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:53:
Dus ik denk dat ik hem niet softwarematig uit kan zetten. Of kan nog via een andere manier?
Rechtermuisklik op de netwerkverbinding en uitschakelen nemen lukt niet?
Anders eens in je apparaatbeheer bij netwerkverbindingen de netwerkkaarten uitschakelen.

Je zegt dat je denkt dat windows de verkeerde netwerkverbinding neemt. Misschien kan je dan eens het volgende proberen. start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> en in de menubalk advanced -> advanced settings (engelstalige XP hier) -> en daar kan je de volgorde van de netwerverbindingen kiezen. Zet eens die wanadoo verbinding bovenaan. Wie weet helpt het.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
heb gisteren voor iemand een livebox aangesloten en daarbij kon gekozen worden tussen usb en netwerk aansluiting op de livebox, is dat hier niet zo ?
In dat geval natuurlijk voor een netwerkaansluiting kiezen.

• Mirage010
@ Mitch
Ja die vraag krijg ik ook als ik de verbinding installeer. Ik geef daar steeds aan dat ik gebruik maak van USB. Zo staat het ook in het boekje. De connectie tussen mijn pc en de livebox gaat via een USB-kabel. Dan moet ik toch voor USB kiezen?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
dan wel ja, maar waarom gebruik je usb ? kun je geen netwerkaansluiting gebruiken op het modem ?

Ik weet namelijk nog van een paar jaar geleden, toen had ik een speedtouch usb adsl modem, en daar had ik ook altijd verbindingsproblemen mee ...

[ Voor 44% gewijzigd door Mitch op 28-04-2006 10:28 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mitch schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:59:
heb gisteren voor iemand een livebox aangesloten en daarbij kon gekozen worden tussen usb en netwerk aansluiting op de livebox, is dat hier niet zo ?
In dat geval natuurlijk voor een netwerkaansluiting kiezen.
Met stom ;) Ik kan me echt niet voorstellen dat die Livebox niet via je NIC aangesloten zou kunnen worden. Is ook geen doen btw, 20mbit (of wat was het, iig meer als 4) over je USB harken ;)
Daarnaast zal die NIC wel ingebouwd zitten op je moederbord, dus ik gok dat je die er niet hardwarematig uit krijgt ;)
Wat ik zou doen: firewire uitschakelen, 2e usb netwerkverbinding gewoon compleet verwijderen, livebox met (vermoedelijk zelfs meegeleverde) netwerkkabel op je NIC aansluiten en dan nog eens installatie draaien (als dat nog nodig is). Dikke kans dat het dan een stuk beter, stabieler en sneller werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mirage010
Het is inderdaad 20mbit/s. Trekt een USB dat niet? (ik krijg trouwens bij andere USB aansluitingen ook vaak de mededeling dat mijn pc de verbinding vertraagt, aangezien mijn USB-porten blijkbaar allemaal USB1 (?) zijn.

Inderdaad. Waarom gebruik ik USB? Dat leek mij het gemakkelijkst. Er is ook een netwerkkabel bijgeleverd. Ik heb zelf nog nooit iets met netwerkkabels gedaan en besloot daarom 'gewoon' het 'gebruikersvriendelijke' USB te gebruiken.

Ik zal het hele ding weer deïnstalleren en dan eens proberen te installeren met de netwerkkabel. Ik begrijp eruit dat de livebox (als ik het aansluit op mijn pc, waarschijnlijk past er maar 1 opening) dan op mijn Sis 900-based Pci Fast Ethernet Adapter komt? Dan kan ik die 'Lan-verbinding 3 verwijderen (die is al weg als ik het de-installeer, trouwens) en heeft Windows minder kans om tussen de verbindingen te schakelen...

• Mirage010
Zo na een uurtje testen lijkt de netwerkkabel het wel te houden.

De 'derde lan-verbinding' heb ik verwijderd. Ik heb het internet aangesloten op de Ethernetkaart, nu is ook de melding rechtsonder ' één of meer netwerkkabels zijn niet aangesloten' verdwenen.

Ik raad dus iedereen aan om de Wannadoo Livebox aan te sluiten via een netwerkkabel en geen USB te gebruiken.

In ieder geval iedereen hier bedankt!
Pagina: 1