Toon posts:

4 dezelfde webcams op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik wou graag weten of het mogelijk is 4 dezelfde webcams op 1 pc aan te sluiten en ook te gebruiken want op dit ogenblik wil dat niet zo 123 hij zegt dat de webcam in gebruik is...
hij gebruikt dezelfde driver en denkt dus dat al die 4 een en dezelfde cam is

iemand een idee?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Ik neem aan dat deze via USB worden aangesloten?

Ik zou zeggen van wel, hij zou vier maal apart de webcam moeten herkennen. De vraag is alleen met welk programma je ze wilt gebruiken. Ik gok zo dat bijv. MSN Messenger niet in staat is om meerdere webcams te gebruiken (al dan niet via verschillende conversaties).

offtopic:
Dit hoort in Overige Hardware denk ik..

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Ik heb het zelf met een paar Logitech Quickcams gedaan, gaf geen problemen, maar ik denk dat de huidige budget dingetjes (MStech, Sweex), wat minder met de ondersteuning zijn.

Probeer je cams is op verschillende controllers te hangen. Makkelijkste is om ze niet naast elkaar in je PC te pluggen als je genoeg poorten hebt. (2 poorten naast elkaar zijn bijna zeker dezelfde controler) (ik weet nie of dat met hedendaagse pc`s nog opgaat).

Verwijderd

Topicstarter
ja allemaal usb en het liefst met webcamxp maar ook bijvoorbeeld bij deze computer (waar ze netjes op naam in komen te staan) kan ik ze niet gebruiken alleen 1 daarvan

Verwijderd

Topicstarter
ze staan op verschillende controllers (tenminste 2 dan) maar dat heeft nie veel zin