"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Verwijderd
Die systemen lopen volgens mij afzonderlijk van elkaar. Die LCD monitor die in de bus hangt die zit aangesloten op een pc (met windows
Om je vraag te beantwoorden: Bij ons hangt er bij de bushalte een display waarop de bustijden staan. Hierin zit een gouden rondje wat lijkt op een zender/ontvanger. Het zou kunnen dat als de bus langsrijdt hij een signaal oppikt? Maargoed, het makkelijkste lijkt mij GPS.
Verwijderd
tevens zie ik in de Interliners wel erg vaak een gecrashte route, en soms nog wel gepaard met een memory exeption error
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Sinds SA is uitgezet is dit 2 meterAW_Bos schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:54:
Is dit GPS, maar dat lijkt me sterk aangezien GPS toch maar werkt per 20 peter, of...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Verwijderd
Werkt infoXX echter goed, dan krijg je het als chauffeur een stuk makkelijker. Geen gepraat over de combo om iets aan een collega te vragen, want dat doet het systeem voor je. Zodoende kun je beter op tijd rijden. Tevens kan bij elke halte een paal staan die realtime laat zien hoe laat de bus komt.
InfoXX verzorgt verschillende zaken:
- Route info, bij bushaltes, maar ook in de bus via de display en gesproken.
- Lijnnr + bestemming op de bus
- Communicatie tussen CVL en chauffeur, CVL kan op elk moment opvragen waar een bus is.
Overigens wordt er al gewerkt aan de opvolger van Infoxx en deze gaat waarschijnlijk ook het europese GPS systeem gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door squaddie op 28-04-2006 09:32 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
SA? En soms zie ik nog wel eens dat de Monitor in de Interliners iets anders aangeven dan de omroep stem, en zo zag ik ook dat op de kassa(!) naast de chauffeur dat hij die monitor aanpasde in: Buiten gebruik....
[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2006 20:18 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 28-04-2006 21:07 ]