Stil, stiller, stilst

Pagina: 1
Acties:

• ElTimm
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07-2021

ElTimm

uomo universalis

Topicstarter
Ik moet een systeempje maken dat s'nachts blijft draaien (lees: downloaden)

Ik heb een antec sonato met een AMD Xp2500 erin.

Ik dacht een thermaltake pure power 350 w W0029 of W0050, of een vergelijkbaar produkt. Dit zijn 0dB Psu 's.
Een Thermaltake sonic tower. Dit is een 0dB Cpu-cooler.

een 0 dB grafische koeler...iets a la ZM80C-HP?

En dan een grote fan op de kast die lucht naar buiten perst.. voor toch wat airflow. De grootste en stilste die ik kan krijgen.. maar dewelke?

Verder zit er een radeon 9600 se(le?) in, en waarschijnlijk gaat ie xp of ubuntu draaien.

Is dit slim? Of fik ik mijn componentjes zo op?

mvg, Eltimm

I have made knowledge to be my providence. - Sir Francis Bacon

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon proberen. Misschien kun je de XP ook nog wat onderklokken.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ElTimm schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:31:
Een Thermaltake sonic tower. Dit is een 0dB Cpu-cooler.

...

En dan een grote fan op de kast die lucht naar buiten perst.. voor toch wat airflow. De grootste en stilste die ik kan krijgen.. maar dewelke?
Zelf ben ik ook bezig met een stil systeem. Als alternatief voor bovenstaande, overweeg ik een 120mm fan op een Scythe Ninja, die de lucht door de heatsink aanzuigt en door een tunneltje naar buiten afvoert. Hierdoor kun je het koelen van de processor en het afzuigen van lucht uit de kast combineren.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

als de pc 's nacts alleen aan het downloaden is wordt de cpu en gpu totaal niet belast. Je zou daarom ook een grote koeler op je cpu zetten waarvan de fan alleen draait als de cpu belast wordt en heet wordt.

Zelf heb ik om mijn overgeklokte s478 northwood (1.5 V @1.7 V 400 fsb @568 fsb) een 9500 zitten. De fan kan gewoon uitblijven als de cpu idle draait. Alleen bij (redelijke) belasting gaat de fan zachtes aan.

als je een stille voeding zoekt, neem er dan één met ee tempratuur gestuurde 120 mm fan. Als je pc idle draait (lees downloaden) verbruikt hij weinig energie, de fan draait dan dus erg langzaal en is dan niet hoorbaar

Een coolermaster extremepower is zo'n voeding. Niet duur en akelig stil.

Voor de gpu geldt eigelijk hetzelfde als voor de cpu. Je kunt er een vf700cu opzetten die je evt kan regelen. Als is de fan op 5 volt eigelijk ook niet hoorbaar, en koelt hij ook nog voldoende als je kaart wel op 100% draait. Waarschijnlijk kan je je 9600 ook nog wel passief koelen met de vf700cu als die staat te downen, is hij helemaal stil

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Als je een 80mm fan gaat plaatsen dan zou ik voor een papst 1500 rpm model gaan, die zijn 12db of zo, hoor je vrijwel niet(0.45W)

120mm is altijd beter natuurlijk, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben.