Ik ben (nog) niet zo heel handig op computergebied. Mijn vraag is dan ook of ik me dan wel moet wagen aan AMD? (Je hoort nog wel eens wat raars...)
Verwijderd
Dat dacht ik ook, maar het is heel simpel...
Heb gewoon het systeempje laten assembleren, zelf de software erop gezet en hij draait perfect
Heb gewoon het systeempje laten assembleren, zelf de software erop gezet en hij draait perfect
Tis wel een leuke manier om in het wereldje te rollen, mocht het mis gaan:9
AMD is net zo goed als Intel. Niet alle verhalen die je hoort geloven.
Ik neem aan dat je hem gewoon kant en klaar koopt? Nou dan kan er helemaal niks mis gaan want als ie dan niet goed is lever je de hele meuk weer in
Ik neem aan dat je hem gewoon kant en klaar koopt? Nou dan kan er helemaal niks mis gaan want als ie dan niet goed is lever je de hele meuk weer in
Verwijderd
Ja is zeker aan te raden had vroeger ook mijn twijfels maar gewoon aan beginnen
ik heb alleen nog maar goede ervaringen draai met een tb 800 stabiel op 1000
geen enkel probleem
dus voor amd kiezen !!!!!B-)
ik heb alleen nog maar goede ervaringen draai met een tb 800 stabiel op 1000
geen enkel probleem
dus voor amd kiezen !!!!!B-)
Om je een goeie tip te geven:
Spit het forum ff door. Er zijn veel topics aangaande dit. Er worden problemen besproken en de oplossingen daarvoor.
Persoonlijk vind ik het een goeie processor
Zei het nie zo dat de moederborden af en toe brak zijn. Maar als je een Abit KT7 raid, TB900 (of iets anders wat jij leuk vind), HQ08-open(300W bigtower) en een goeie (maar lawaaierige fan) als de Delta 60hp met daaronder een Alpha dan kan er weinig nog fout gaan.
BTW TB laten zich minder makkelijk ver(der) overklokken dan een Duron. En bij overklokken wordt koelen ZEER belangrijk.
Spit het forum ff door. Er zijn veel topics aangaande dit. Er worden problemen besproken en de oplossingen daarvoor.
Persoonlijk vind ik het een goeie processor
Zei het nie zo dat de moederborden af en toe brak zijn. Maar als je een Abit KT7 raid, TB900 (of iets anders wat jij leuk vind), HQ08-open(300W bigtower) en een goeie (maar lawaaierige fan) als de Delta 60hp met daaronder een Alpha dan kan er weinig nog fout gaan.
BTW TB laten zich minder makkelijk ver(der) overklokken dan een Duron. En bij overklokken wordt koelen ZEER belangrijk.
Icestorm>> ja geassembleerd. Bij eynstein.nl of xenon.nl.... of raden jullie aan om naar een 'fysieke' winkel te gaan?
ja, gewoon een tbird nemen, het enige waarop je moet letten is dat je als je een goed mobo neemt (abit / asus) de via 4 in 1 drivers instaleert. Voor de rest rockstable...
Nee hoor Eynstein en Xenon zijn gewoon goed.Op woensdag 24 januari 2001 23:07 schreef peedeepee het volgende:
Icestorm>> ja geassembleerd. Bij eynstein.nl of xenon.nl.... of raden jullie aan om naar een 'fysieke' winkel te gaan?
Gewoon doen
Sir_Floppy>> Als ik die big tower van Aopen neem, is de voeding er dan al bij inbegrepen of jij weet?
Verwijderd
Goeie keus! Laatste (officiele) drivers haal je van www.viatech.com Als je ook maar een klein beetje het idee hebt dat je het kan, en iemand achter de hand hebt, bouw het systeem dan zelf, dan ben je direct geen beginner meer! Je leert er veel van...
Ik ben nog niet een toren tegen gekomen waarbij je de voeding apart moest kopen. Maar bij de Aopen HQ08 zit ie in ieder geval wel. PS Je hoeft niet deze kast te kopen. Zolang hij maar 300 Watt geeft is alles kids
Verwijderd
Het is niet zo heel raar dat je wel eens negatieve verhalen hoort over AMD's, zoals over instabiele en crashende systemen. Kijk maar eens hoeveel topics er de laatste tijd zijn over problemen met TB's en Durons.
Dit wil echter niet zeggen dat de AMD proc's niet deugen. Want....
Je bevind je hier in een tweakers-community. Tweakers willen maximale performance voor weinig geld. Zoals je weet bieden AMD's meer performance per gulden. Tweakers zullen (op dit moment) vaker een AMD dan een Intel proc kopen. Dit is reden 1: over de meest verkochte proc's zullen ook de meeste problemen worden bericht (als alles perfect werkt, post je geen topic, omdat je daar geen advies bij nodig hebt
). Daarnaast hebben tweakers de gewoonte
om hun processor op een hogere snelheid te laten lopen, dan waar die voor gemaakt is
. De grens van de proc wordt opgezocht, om er het maximale uit te halen. Dat hierbij problemen bij optreden is uiteraard onvermijdelijk, dit is reden 2
Dit wil echter niet zeggen dat de AMD proc's niet deugen. Want....
Je bevind je hier in een tweakers-community. Tweakers willen maximale performance voor weinig geld. Zoals je weet bieden AMD's meer performance per gulden. Tweakers zullen (op dit moment) vaker een AMD dan een Intel proc kopen. Dit is reden 1: over de meest verkochte proc's zullen ook de meeste problemen worden bericht (als alles perfect werkt, post je geen topic, omdat je daar geen advies bij nodig hebt
Pagina: 1