Een week of wat geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Dit zijn de specs:
AMD Athlon 64 3200+ Venice + boxed koeler
Asrock 939Dual-SATAII
GeForce 6600 GT (PCI-E), met een Artic Silencer NV 6
Antec Solution SLK3800B-EC
Antec 350W SmartPower2.0
Ik heb dus nu een probleem dat mijn koeler van mijn processor altijd op volle kracht draait.
Omdat ik vind dat hij toch aardig wat kabaall maakt heb ik eens met SpeedFan gekeken hoe hard de fan draait, en ja hoor ... 3309 RPM
Ik heb dus gekeken of Cool and Quiet het wel deed, en dat was wel het geval.
Dingen die ik heb geprobeerd om het probleem te fixen:
- in speedfan de fan op 50% zetten (geen effect)
- zoeken op got en google maar niet echt resultaat met mijn moederbord
Toen ben ik dus gaan kijken in apparaatbeheer of daar alles gedetecteerd was. Dit leek allemaal goed totdat ik onder systeem apparaten keek en toen naar:
ALI 7101 Power Management Controller
bij eigenschappen stond dat er geen stuurprogramma was geïnstalleerd voor het apparaat. Dus ben ik gaan googlen naar een stuurprogramma voor windows xp maar niks kunnen vinden. Wel 1 website (driverguide.com) die er 1 aanbood maar die bleek alleen voor windows 95 te zijn (terwijl er ook xp bijstond).
Dus nu mijn vraag hoe laat ik die ventilator automatisch langzamer draaien. (en is die ali 7101 driver het probleem, of kan het wat anders zijn).
Ik gebruik trouwens Windows XP pro en de 1.70 bios versie (verders ook de laatste drivers voor de overige apparaten).
AMD Athlon 64 3200+ Venice + boxed koeler
Asrock 939Dual-SATAII
GeForce 6600 GT (PCI-E), met een Artic Silencer NV 6
Antec Solution SLK3800B-EC
Antec 350W SmartPower2.0
Ik heb dus nu een probleem dat mijn koeler van mijn processor altijd op volle kracht draait.
Omdat ik vind dat hij toch aardig wat kabaall maakt heb ik eens met SpeedFan gekeken hoe hard de fan draait, en ja hoor ... 3309 RPM
Ik heb dus gekeken of Cool and Quiet het wel deed, en dat was wel het geval.
Dingen die ik heb geprobeerd om het probleem te fixen:
- in speedfan de fan op 50% zetten (geen effect)
- zoeken op got en google maar niet echt resultaat met mijn moederbord
Toen ben ik dus gaan kijken in apparaatbeheer of daar alles gedetecteerd was. Dit leek allemaal goed totdat ik onder systeem apparaten keek en toen naar:
ALI 7101 Power Management Controller
bij eigenschappen stond dat er geen stuurprogramma was geïnstalleerd voor het apparaat. Dus ben ik gaan googlen naar een stuurprogramma voor windows xp maar niks kunnen vinden. Wel 1 website (driverguide.com) die er 1 aanbood maar die bleek alleen voor windows 95 te zijn (terwijl er ook xp bijstond).
Dus nu mijn vraag hoe laat ik die ventilator automatisch langzamer draaien. (en is die ali 7101 driver het probleem, of kan het wat anders zijn).
Ik gebruik trouwens Windows XP pro en de 1.70 bios versie (verders ook de laatste drivers voor de overige apparaten).