Hey,
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn computer. Als ik mijn computer aanzet krijg ik geen beeld. Alles lijkt normaal te zijn, alle leds branden, alle fans draaien en alle drives werken.
De (vermoedelijk) oorzaak,
Er heeft in mijn computer een kabel van een casefan kortsluiting gemaakt. Deze fan was alleen verbonden met de voeding. Aan de kabel waarmee deze fan gevoed werd hing ook mijn mobo. Op het moment dat het gebeurde zat de pc in een plexicase, ivm aarding heb ik hem nu in een CM stacker gebouwd.
De hardware,
DFI Lanparty NF4 Ultra D
AMD Athlon 64 3500+ winchester
2x OCZ 512MB DDR
XFX Geforce 6800 GT 256 MB
Maxtor 300GB S-ata HD
LG DVD Rom
Antec Neopower PSU
De problemen,
De pc geeft dus geen beeld.
De oplossingen(tot nu toe geprobeerd),
BIOS Reset
Alle stroom uit de pc (voeding uit, aan/uit schakelaar indrukken, voeding aan en starten)
Nieuwe voeding
Videokaart eruit en erin.
Van plexicase naar stacker.
Booten zonder RAM HD en CDROM
Al deze oplossingen mochten niet helpen, nu denk ik eraan om dan het mobo te vervangen, maar wat lijkt jullie de meest geschikte oplossing?
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn computer. Als ik mijn computer aanzet krijg ik geen beeld. Alles lijkt normaal te zijn, alle leds branden, alle fans draaien en alle drives werken.
De (vermoedelijk) oorzaak,
Er heeft in mijn computer een kabel van een casefan kortsluiting gemaakt. Deze fan was alleen verbonden met de voeding. Aan de kabel waarmee deze fan gevoed werd hing ook mijn mobo. Op het moment dat het gebeurde zat de pc in een plexicase, ivm aarding heb ik hem nu in een CM stacker gebouwd.
De hardware,
DFI Lanparty NF4 Ultra D
AMD Athlon 64 3500+ winchester
2x OCZ 512MB DDR
XFX Geforce 6800 GT 256 MB
Maxtor 300GB S-ata HD
LG DVD Rom
Antec Neopower PSU
De problemen,
De pc geeft dus geen beeld.
De oplossingen(tot nu toe geprobeerd),
BIOS Reset
Alle stroom uit de pc (voeding uit, aan/uit schakelaar indrukken, voeding aan en starten)
Nieuwe voeding
Videokaart eruit en erin.
Van plexicase naar stacker.
Booten zonder RAM HD en CDROM
Al deze oplossingen mochten niet helpen, nu denk ik eraan om dan het mobo te vervangen, maar wat lijkt jullie de meest geschikte oplossing?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 21:27 ]