Toon posts:

[MOBO?] Geen beeld bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn computer. Als ik mijn computer aanzet krijg ik geen beeld. Alles lijkt normaal te zijn, alle leds branden, alle fans draaien en alle drives werken.

De (vermoedelijk) oorzaak,

Er heeft in mijn computer een kabel van een casefan kortsluiting gemaakt. Deze fan was alleen verbonden met de voeding. Aan de kabel waarmee deze fan gevoed werd hing ook mijn mobo. Op het moment dat het gebeurde zat de pc in een plexicase, ivm aarding heb ik hem nu in een CM stacker gebouwd.

De hardware,

DFI Lanparty NF4 Ultra D
AMD Athlon 64 3500+ winchester
2x OCZ 512MB DDR
XFX Geforce 6800 GT 256 MB
Maxtor 300GB S-ata HD
LG DVD Rom
Antec Neopower PSU

De problemen,

De pc geeft dus geen beeld.

De oplossingen(tot nu toe geprobeerd),

BIOS Reset
Alle stroom uit de pc (voeding uit, aan/uit schakelaar indrukken, voeding aan en starten)
Nieuwe voeding
Videokaart eruit en erin.
Van plexicase naar stacker.
Booten zonder RAM HD en CDROM

Al deze oplossingen mochten niet helpen, nu denk ik eraan om dan het mobo te vervangen, maar wat lijkt jullie de meest geschikte oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 21:27 ]

Verwijderd

Heb een soortgelijk probleem met mijn nieuwe configuratie

asrock 939 dual moeder bord
amd athlon 3500+
2 x 512 mb twinmos
artic freezer pro
ocz modstream 450 watt
samsung spinpoint 250 gb sata
nec 4571

tijdens de eerste keer opstarten gebeurde er niets, ook geen systeempiepjes.
dacht in eerste instantie aan de voeding (was chieftec 360 watt is nu vervangen door ocz modstream 450 watt) alles was juist aangesloten (12v stekker en P4 stekker, videokaart voeding, etc etc)

hierna starte het systeem, voeding draaide, processorkoeler draaide, cdrom led brande, HD draaide. alleen de videokaartkoeler (9500 pro agp) deed niets, monitor (benq 767) gaf NO SIGNAL aan.verschillende agp videokaarten geprobeerd. uiteindelijk toen ook maar een pci-e ati x800 gto 256 mb gekocht in de hoop dat hij het dan wel ging doe. niet dus... dus videokaart weer retour.

helaas, nog steeds de melding NO SIGNAL op de monitor.

alles heb ik toen als rma opgestuurd. is gecontroleerd. mijn oude videokaart bleek de zwakke schakel in het geheel. volgens de TD van de winkel functioneerd alles perfect alleen de koeler van de videokaart niet , wat evt. zal kunnen resulteren in een chip die door kon gaan branden. zowel agp als pci-e kaarten deden het bij hun.

en wat denk thuis gekomen en alles weer ingebouwd met een asus extreme n6600gt pci-e kaart.......NO SIGNAL.....

de moed schiet me onderhand diep in mijn schoenen. terwijl ik dacht klaar te zijn met mobo, cpu, dvd en hd komen er ondertussen steeds meer onderdelen bij.

heb dus helemaal niets aan deze onderdeln.. krijg XP niet eens geinstalleerd omdat ik geen beeld heb...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij draait de vid-card koeler wel. Nog mensen met ideeen?

Verwijderd

Ik had ook geen beeld en bij mij is de videokaart defect. Deze is op dit moment voor reparatie/omwisseling naar de leverancier. Verder was mijn voeding te licht. Die had geen 4 pollige aansluiting en dat kon dit defect ook wel eens opgeleverd hebben. Die is nu dus vervangen.

Verwijderd

bij mij draait de videokaart koeler ook, net als de rest (voeding, cpu koeler, hardeschijf etc etc.)
maar ik blijf de melding NO SIGNAL houden op mijn scherm.

scherm getest met laptop en deze werkt gewoon. alle jumpers nagekeken, cmos clear
nog steed niets.

zoek nu iemand die een socket 939 mobo heeft waarmee ik mijn onderdelen kan testen.
of zou een pc-boer zo'n ding uitlenen???

H E L L U P

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem,

Als ik mijn pc aan doe "no signal" .... maar na een paar keer opnieuw opstarten soms wel 20x + doet hij het eindelijk.. heb ook alles al geprobeert.

Bios geflashed. Alles er af windows opnieuw er op. onderdelen opnieuw er op alles werkt gewoon =/ alleen me pc begint nu ook af en toe vast te lopen en nogsteeds hetzelfde..

NO signal. heb verder nog niks gevonden op internet wat dit probleem oplost

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik had onlangs ook no-signal en toen bleek de CPU dood te zijn. Kan je niet met behulp van piepjes, ledjes of een displaytje op je mobo de fout achterhalen?

Specs

Verwijderd

Het kan zijn dat de pinnetjes van de processor niet helemaal recht meer zitten, als deze krom zitten, maken ze dus geen contact meer en start de pc niet op.

Ik had dit vanmorgen ook na het vervangen van mijn CPU Cooler.
Beeld gaf de melding No Signal maar alles draaide wel.
De pinnetjes nagekeken, en deze zaten niet geheel recht in lijn meer.
Dus controleer de pinnetjes even en daarna zou de pc het wel weer moeten doen.

Verwijderd

ik denk ook dat het aan mijn cpu ligt, was net bezig met het renderen in c4d en mijn pc bereikte 72 graden en liep toen vast. En dat is niet echt goed denk ik :D

dus ik zal wel ff me cpu bekijken als de boel is afgekoeld lol :D of hij een beetje zwart is ofzo ;)

Verwijderd

H O E R A

melding NO SIGNAL is weg. ik kan windows gaan installeren.

heb 2 x 512 mb (twinmos) geheugen. heb de pc opgestart met slechts 1 x 512 mb erin. en waarempel het werkt !!!!

Kan nu alleen nog niet verder want ik moet even een SATA II diskette maken om windows erop te instaleren. heb alleen geen floppydrive in mijn laptop (benq joybook 8100) zitten.

eerst maar even alle onderdelen inbouwen in de pc en morgenvroeg even bij de buren op bezoek om even gebruik te maken van hun floppydrive.

kan haast niet wachten,

Verwijderd

ik heb vandaag ook nog geen melding gekregen. maar ik denk dat het bij mij aan me cpu ligt.. gister kwam hij over de 80 graden... en me fan doet het gewoon :o lol

Verwijderd

Heb zo'n zelfde soort probleem.

Intel 6750 processor met een 8600GTS videokaart en een ACER L2423W LCD scherm van 24 inch.

No signal op het beeldscherm terwijl fik gewoon alles achter deze melding kan zien op het scherm.
\dan wordt het beeld eventjes (5 tellen) zwart en ik heb mn beeld terug. Iedere paar minuten komt dat weer terug.
Ik heb een poosje deze melding gehad. Toen was het even, voor een paar weken,. weer over, maar nu is het al weer een hele week zo, dat die melding wordt getoond.
De drivers ge-update enz maar niets schijnt te lukken.
Iemand andere suggesties?
NB Mijn monitor wordt iedere keer automatisch gereset. Ik zie dat het led lampje plotseling oranje wordt, en daarna weer groen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 08:12 ]

Pagina: 1