Toon posts:

Hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik wil graag vanaf mijn werk de muziek kunnen luisteren die ik thuis op mijn Externe HDD heb staan.
Is dit mogelijk, en wat voor proggie moet ik hier voor gegbruiken ?

Verwijderd

Dat kan... Daarvoor heb je een webserver voor nodig... De simpelste (maar niet goedkoopste oplossing) is een NAS... Een "gewone" externe hd die webserver speelt. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:03:
Ik wil graag vanaf mijn werk de muziek kunnen luisteren die ik thuis op mijn Externe HDD heb staan.
Is dit mogelijk, en wat voor proggie moet ik hier voor gegbruiken ?
een willekeurig musicplayer? daar is het tenslotte een externe HD voor, je kan hem meenemen :Y)

en anders moet je eens op zoek gaan naar "streaming audio", daar is echt genoeg over te vinden, van hele ingewikkelde en dure oplossingen tot simpele opensource/freeware producten

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
gewoon via shoutcast? doe eens zoeken daarnaar

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:12:
gewoon via shoutcast? doe eens zoeken daarnaar
Ja met shoutcast heb ik al eens eerder gewerkt dat draait via winamp
maar dan kun je niet bij je eigen muziek komen op je HDD.
En dat wil ik nou juist wel, zeg maar net als in het thuis netwerk
maar dan op afstand......

Verwijderd

probeer eens te zoeken op een Virtual Private Network (VPN) verbinding, is het alsof je op je werk in het netwerk thuis zit

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Dit zal niet lekker werken. Je zal al een serieuze upload moeten hebben vanaf jou thuis om dit te laten lukken. Ik weet trouwens ook niet wat de up en download limieten zijn in nederland, maar hier in vlaanderen mag je bij de meeste providers maar een beperkt aantal GB aan upload traffiek genereren. Na enkele dagen zou je zeker al aan die limiet zitten.

Trouwens, bestaat er geen webinterface waarmee je je shoutcast kan besturen? of via RDP je scherm overnemen kan ook werken.

Het gemakkelijkste is gewoon die externe HD meenemen naar het werk. Of koop een mp3 player ;-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Brecht Laitem schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:16:
Dit zal niet lekker werken. Je zal al een serieuze upload moeten hebben vanaf jou thuis om dit te laten lukken. Ik weet trouwens ook niet wat de up en download limieten zijn in nederland, maar hier in vlaanderen mag je bij de meeste providers maar een beperkt aantal GB aan upload traffiek genereren. Na enkele dagen zou je zeker al aan die limiet zitten.

Trouwens, bestaat er geen webinterface waarmee je je shoutcast kan besturen? of via RDP je scherm overnemen kan ook werken.

Het gemakkelijkste is gewoon die externe HD meenemen naar het werk. Of koop een mp3 player ;-)
128Kbit mp3 (of zelfs hoger) is geen enkel probleem voor de huidige verbindingen.
Als je je mp3 dir gewoon shared en via een webserver bereikbaar maakt ben je er al. Als je er een playlist (.m3u) bijzet kun je al "streamen": m3u aanklikken en die wordt afgespeeld in winamp, mp3tjes in die playlist speelt ie al downloadend.

Verwijderd

Als je IIS installeerd kun je een website opzetten
check http://www.oneweb.co.uk/

let wel op dat als je dit niet beveiligd, iedereen dus op je webserver kan komen. En je mag geen muziek aanbieden zonder dat daar rechten over worden betaald.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:35 . Reden: disclaimer ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als je een Windows Server 2003-server opzet, heb je een optie voor Windows Media Services, hiermee kun je gewoon zelf spelen voor streaming audio/video provider. Wanneer je daarna je server beter configureert, kun je zelfs gewoon Vorige en Volgende gebruiken van WMP.

Of als 2003 geen optie is: zet Extern Bureaublad aan, zo kaal mogelijk, zet je WMP open zonder Visualisaties o.i.d. en laat Extern Bureaublad gewoon openstaan, heb je ook muziek :)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig een VPN verbinding aan het maken.
Maar ik loop het volgende vast.
Met de netwerk verbinding maken kom je de vraag tegen ( Binnen komende verbindingen accepteren )
Ik doe dit maar dan gaat het niet goed, ik moet in me router een poort open zetten,
nu heb ik poort 1723 open gezet maar dit helpt niet ook heb ik in de router settings
de DHCP Server settings op enable gezet, dit helpt echter ook niet, wat doe ik nou verkeerd ???

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 00:36
misschien is Ampache iets voor je?
Kwestie van een webserver opzetten (maakt niet uit welke als je maar PHP en MySQL mee installeert).
Opzetten van Ampache was vroeger een b*tch, weet niet of dat nu beter is. Dan krijg je een soort web-interface waarmee je door je gesharede mp3tjes kunt browsen en luisteren.

Werkt best leuk!
[edit] Net maar weer eens geinstalleerd, dat ging best goed, wie het wil testen, mail me maar voor een account

[ Voor 15% gewijzigd door 0siris op 29-04-2006 12:38 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:12:
misschien is Ampache iets voor je?
Kwestie van een webserver opzetten (maakt niet uit welke als je maar PHP en MySQL mee installeert).
Opzetten van Ampache was vroeger een b*tch, weet niet of dat nu beter is. Dan krijg je een soort web-interface waarmee je door je gesharede mp3tjes kunt browsen en luisteren.

Werkt best leuk!
[edit] Net maar weer eens geinstalleerd, dat ging best goed, wie het wil testen, mail me maar voor een account
Nee, ik wil gewoon een VPN verbinding maken, dan kan ik bij meer files dan alleen mp3s
Dat lijkt me gewoon makkelijk, dus als iemand weet hoe ik me router settings moet zetten
hoor ik dat uiteraard graag _/-\o_

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 00:36
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:12:
...dus als iemand weet hoe ik me router settings moet zetten
hoor ik dat uiteraard graag _/-\o_
Tja, ik heb wat pech vandaag, mijn kristallen bol is gevallen, dus zul je toch echt wat meer informatie moeten geven / meer moeite moeten doen. Ik zou zelfs een nieuw topic plaatsen met daarin:
- wat je wilt
- wat je hebt
- wat je zelf al hebt gedaan om het werkend te krijgen
;)

[ Voor 12% gewijzigd door 0siris op 29-04-2006 13:15 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:08:
Ik ben nu bezig een VPN verbinding aan het maken.
Maar ik loop het volgende vast.
Met de netwerk verbinding maken kom je de vraag tegen ( Binnen komende verbindingen accepteren )
Ik doe dit maar dan gaat het niet goed, ik moet in me router een poort open zetten,
nu heb ik poort 1723 open gezet maar dit helpt niet ook heb ik in de router settings
de DHCP Server settings op enable gezet, dit helpt echter ook niet, wat doe ik nou verkeerd ???
Als je een webservertje met php hebt of kunt installeren zou je naar Zina kunnen kijken. Dat heb ik zelf heel lang gebruikt (eerst shoutcast met webbased controlls, maar Zina werkt echt een stuk beter voor dit doel).

Link: http://www.pancake.org/zina/index.html
Screenshot: http://www.pancake.org/images/popups/zina_art_lp.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
http://www.jinzora.com/

net zoiets als ampache denk ik..

Voor een (beperkt :P) accountje kan je mailen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MrBarBarian op 29-04-2006 13:35 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat jij wil zal een hoop (onnodig) verkeer voor je baas genereren. Die zal hier niet blij mee zijn omdat je d verbinding voor anderen trager maakt. Neem gewoon een mp3 speler en zet daar je muziek op.

Op zich is hosten niet zo moeilijk. Dat doe ik sinds kort ook met het programma Xampp. Daarmee kun je zelf je pc gebruiken als hosting server. Ook is het met dit programma mogelijk om een ftp server op te zetten zodat je vanaf internet bij je files kan. Voor beide zal je poorten moeten openen in je router (en/of windows firewall).

Verwijderd

Topicstarter
De baas, dat ben ik zelf ;)
Maar goed ik heb alle stapen van HOWTO : Inkomende VPN verbinding

Gevolgt, en poort 500 & 1723 open staan van me router, E-TECH ROUTER - RTBR03
maar ik blijf steeds op Fig 4 van Inkomende VPN verbinding Hangen !
Hij komt er gewoon niet langs op de één of andere manier, ik doe dit overgens met Win XP Pro + SP2

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Graag zelf een beetje onderzoek doen. Het opzetten van een VPNserver is niet gemakkelijk, maar er zijn vele manual's en how-to's voor beschikbaar. Met een beetje zoekwerk is dat best zelf te doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.