Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC + speciale onderdelen schakelen

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Ben (wederom) opzoek naar een manier om me pc aan te zetten en daarnaast nog 2 kanalen aan/uit te kunnen zetten.

Ik kan zelf absoluut niet programmeren (kan wel wat leren maar dingen als pic programmeren vraagd toch wel enige kennis en heb de programmeerder er niet voor).

Heb zelf al een velleman kitje in elkaar gesoldeerd maar die werkte niet zoals ik wou, ik zoek gewoon iets simpels zodat een schakelaar gewoon vervang, heb al een apparte voeding dus hoef geen stroom te krijgen van de draadloze sturring.

Heeft iemand een idee wat hiervoor een goede oplossing is voor mij? Zou het niet mogelijk zijn RF schakelaars waarmee je bv tv aan en uit kan zetten aan te passen voor mijn doel?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon klik-aan-klik-uit schakelaars zijn toch prima?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

eltinio schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:28:
Ben (wederom) opzoek naar een manier om me pc aan te zetten en daarnaast nog 2 kanalen aan/uit te kunnen zetten.

Ik kan zelf absoluut niet programmeren (kan wel wat leren maar dingen als pic programmeren vraagd toch wel enige kennis en heb de programmeerder er niet voor).

Heb zelf al een velleman kitje in elkaar gesoldeerd maar die werkte niet zoals ik wou, ik zoek gewoon iets simpels zodat een schakelaar gewoon vervang, heb al een apparte voeding dus hoef geen stroom te krijgen van de draadloze sturring.

Heeft iemand een idee wat hiervoor een goede oplossing is voor mij? Zou het niet mogelijk zijn RF schakelaars waarmee je bv tv aan en uit kan zetten aan te passen voor mijn doel?
Die dingen die je bij de DHZ zaak kan kopen met 4 knoppen RF gestuurd en waarmee je 4 contacten aan/uit + harder en zachter kan sturen ? dan heb je 90% van je wens al enige wat je dan nog moet doen is per item ff bepalen of het alleen aan/uit moet en+of harder/zachter. en dus klein beetje solderen.

kosten ongeveer 10,- + wat losse onderdelen en je hebt default 4 kanalen.

als je zoekt op RF of wireless control op je zoekmachine kan je heel veel.

o ja http://www.btkit.com/en/ als je wat geld uit wilt geven en meer wilt doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 28-04-2006 01:06 . Reden: o ja toegevoegd ]

Tja vanalles

• eltinio
Het probleem is met die RF dingen dat ik een 12v en een 24v schakelaar wil schakelen.

Ik heb er hier 1 liggen die ik voor me tv gebruik en heb ik open geschroeft maar die lijkt alleen om 220v tew werken.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 14:56
ik kwam dit tegen in de search van dit forum. is handig joh, zou je ook eens moeten doen ;-)

[rml][ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door L0we op 28-04-2006 16:07 ]

• eltinio
Big Daddy schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:07:
ik kwam dit tegen in de search van dit forum. is handig joh, zou je ook eens moeten doen ;-)

[rml][ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer[/rml]
hmm das bijna zo handig als alles leren lezen.

Als je even wat langer de start post had door gelezen had je kunnen zien dat ik de pc zelf ook aan wil kunnen zetten dus dat het onafhankelijk meot zijn van de pc zelf.

Ben dat topic al lang tegen gekomen en daarop gebasseerd dat het misschien mogelijk is om de ontvangers te gebruiken om dingen te kunnen schakelen.
Pagina: 1