PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Je kan eenvoudig weg de boot.ini aanpassen als je in Vista zet. Maak een backup van je huidige boot.ini (voor de zekerheid, mocht ie toch worden overschreven) en voeg de regel van Vista toe aan die van je oorspronkelijke boot.ini. Waarschijnlijk zal Vista echter een nieuwe boot.ini maken op je PATA schijf, omdat ie denkt dat dat de eerste schijf is. Je kunt dan met de BIOS bepalen waarvan je wilt booten (RAID of IDE). Pas de boot.ini aan in je standaard Windows en het werkt alsnog.
lol, ik wou net gaan zoeken of vista nu al multiboot ondersteund (is wel eens anders geweest)
Maar blijkbaar kan dat nu dus wel, alleen welke build heb je, oudere builds hebben problemen gehad met multiboot en raid drivers.
Maar blijkbaar kan dat nu dus wel, alleen welke build heb je, oudere builds hebben problemen gehad met multiboot en raid drivers.
Build 5365, en ja maar ik wil eigenlijk niet steeds via me BIOS hoeven te kiezen. Via een bootmenu leek me makkelijker. Maar ja als het niet anders kan.Dekaasboer schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:06:
lol, ik wou net gaan zoeken of vista nu al multiboot ondersteund (is wel eens anders geweest)
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Het kan dus prima via een bootmenu, alleen zul je deze waarschijnlijk handmatig aan moeten passen (boot.ini bewerken). Ik bedoelde met dat BIOS schakelen dat je nog een extra troef achter de hand hebt, mocht het niet werken. Dan hoef je geen stunts uit te halen om alsnog in je oude omgeving te komen
.