Medusa 5.1 Rear speaker probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb een probleem met mn Medusa 5.1. De 2 rear speakers hebben een heel euhm...basloos geluid. Dat komt volgens mij doordat ze niet ondersteund worden door de sub.
Weet er toevallig iemand die weet hoe je kan zorgen dat je achterste speakers ook door de sub worden ondersteund.
In CSS klinkt het nu net alsof iemand heel ver weg achter me staat, maar dan staat ie een meter van me vandaan, dat is nogal vervelend ;) . Ik heb al gezocht op inet maar nix gevonden.

Ik heb dit met 2 geluidskaarten, namelijk de Cmedia onboard troep, en de SoundBlaster Audigy SE.
Helaas kwam er wel een probleem aan het licht bij deze test: het geluid van bepaalde kanalen klinkt bijzonder flets. Bij beter luisteren ontdekte ik, dat de bas in beide rear-kanalen en het center-kanaal ontbrak. Misschien lag dit aan het gebruikte programma, of verbeelde ik het me?
Uit deze review: http://www.gamersnet.nl/r...usa_5_1_surround_headset/ onder het kopje geluidstest

Alvast bedankt.

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Same problem, ik ga mijn set op marktplaats.nl zetten. Heb opgegeven ondersteuning te krijgen van de fabrikant.

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

Verwijderd

ik heb hem gwoon teruggestuurd.. en geld terug.. same prob... kreeg het ook niet aan de praat

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Dus niemand weet een oplossing?

edit: typo

[ Voor 35% gewijzigd door 3rik493 op 28-04-2006 16:09 ]

Verwijderd

Ik heb nu ook dit probleem. Ik heb al wel geluid weten te krijgen uit de rear speakers door een beetje te klooien met de instellingen dus volgens mij is het te danken aan de geluidskaart. Ik gebruik atm een onboard ac97 op een P5W DH deluxe. Als ik hem hier niet mee aan de praat krijg dan ga ik nog een audigy 2 proberen die ik hier ook heb liggen.

Ik ben momenteel even de drivers aan het updaten van de onboard geluidskaart om te kijken of het daar mogelijk aan ligt.

update het werkt nu:

oplossing: geluidskaart op 7.1 zetten en in je AC3 filter de mode zetten op AS IS.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:46 ]