Toon posts:

[XP] Rechtsklik op bureaublad -> vastloper

Pagina: 1
Acties:
  • 3.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen loopt mijn pc zowat vast bij het rechtsklikken op het bureaublad. Rechtsklikken op bestanden en mappen gaat wel goed, maar na een rechtsklik op het bureaublad hangt alles. Taakbeheer laat geen gekke processen zien en alles loopt ook normaal (cpu load 10%), maar je kunt verder helemaal niets. Heeft iemand hier ervaring mee?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

inXs

known as inXs

Misschien dat er teveel in je context menu staat? Ofwel je rechtermuisknop menu? Heb ik ook ooit gehad, zie:

http://www.technobabble.c.../tweaks/context-menus.htm
rechtermuisknop menu (op een bestand)
[rml][ XP] Menu "Openen met..." weg[/rml]

succes!

superB

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kreeg dezelfde klacht te horen van een vriend van mij. Tot op heden geen oplossing, dus ik hou me aanbevolen. Rechtermuisklik op bestanden en binnen andere programma's is geen probleem. Het gaat om een XP PC.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Heb het ook weleens gehad. Stond toen bij mij iets in het nieuw menu wat hij niet kon vinden.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik binnen windows op mijn rechtermuisknop druk dan duurt het ongeveer een minuut voordat het opent. Daarna werkt het wel weer een aantal minuten waarna het probleem weer terug komt.

• inXs

inXs

known as inXs

http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm

hier moet je ff kijken dus en even uitvoeren :P

superB

Verwijderd

Topicstarter
Thankx inXs! Dat was 'm helemaal! Ik heb twee zaken verwijderd (iets van nVidia en iets van 'view') en nu gaat het weer supersnel!

• inXs

inXs

known as inXs

no problemo, ik heb het probleem ook ongeveer gehad, naja mooi dat het weer werkt dan.

superB

Verwijderd

Of in de WOS FAQ :)

• inXs

inXs

known as inXs

Ahh damn, ik vond het al zo goed gevonden van mezelf :P

superB

Verwijderd

Dit soort issues kwamen zo vaak langs (explorer crashen etc) dat we besloten hebben om het in de FAQ op te nemen :) Toch goed gevonden hoor ;)

Verwijderd

Bedankt! Bij mij is het problem ook opgelost!
Pagina: 1