De teloorgang van Colin McRae

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tja, ik moet het toch maar eens van me afschrijven. Veel heb ik er al over nagedacht, maar ik snap oprecht niet hoe deze reeks zo vernaggeld is door Codemasters.

CMR 1 was voor mij het ultieme rallyspel toen het uitkwam. Niet über-realistisch, maar gewoon lekker raggen, en het gevoel hebben dat je mooie drifts in het echt er ook zo makkelijk uit te halen waren. Dit spel heb ik werkelijk dagelang gespeeld, ook in de multiplayer (Mile High _/-\o_ )

CMR2, was grafisch beter, en heb ik ook nog redelijk veel gespeeld, maar niet zoveel als 1. Bij nummero 3, was Codemasters echt al het spoor bijster en ben ik niet verder gekomen dan de demo. 4 en 2005 (weliswaar Xbox) idem dito.

Ik bedoel, kijk naar het topic over CMR2005: [rml][ PC][ PS2][ X-Box] Colin McRae Rally 5[/rml] 97 posts in een multiplatformtopic. :/ Dat zegt toch genoeg lijkt me?

Wat zijn we dan in die vijf delen langzaam aan kwijtgeraakt imho?

1 Achtbaan. Ik speelde even 2005, en de WTF? vlogen door de lucht. Ik heb het gevoel over een achtbaan te rijden, ipv een landweg. Zweden is hierbij wel het rampzaligste voorbeeld, door die sneeuwbanken. Voor mijn gevoel hobbel ik maar wat van bocht naar bocht, zonder gas terug te hoeven nemen.

2 Driften. :( Aargh, welk driften? Gewoon compleet niet aanwezig in de laatste delen. Tuurlijk kun je zover pushen dat de achterkant wegbreekt, maar je hoeft maar iets van de weg af te raken (gras) en het spel remt je enorm af. Bovendien zit er totaal geen gevoel in.

Het spelplezier aan 1 (en in mindere mate 2) is voor mij compleet weg en ik vind dat erg jammer. Grafisch is het allemaal wel beter geworden, maar die besturing verknalt echt alles. Zou het nu zo moeilijk zijn om de gameplay engine van 1 in de grafische pracht van 5 te zetten? Dat zou veel mensen doen terugkeren naar deze eens briljante serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben het wel met je eens.

Deel 1 heb ik niet echt gespeeld, maar deel 2 wel erg veel (ook nu nog weleens op die oude bak op m'n kamer). Bij deel 3 waren ze het spoor inderdaad even bijster, want de auto's reden vreemd, maar de vierde vond ik wel weer ouderwets goed. Daarna ben ik opgehouden met de serie, want 2005 bracht voor mij te weinig nieuws. Ik gaf toen de voorkeur aan Rallisport Challenge 2 op de Xbox.

[ Voor 12% gewijzigd door Piggen op 27-04-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-10 18:47
okee.. en wat ik moet ik ervan zeggen? Mooi betoog! 8) Maar je hebt wel gelijk.. ze zijn behoorlijk berg afwaarts gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm, ik game uberhaupt nooit meer, maar ben t idd wel met je eens.

CM2 roeleerde de pan uit, die heb ik echt echt maanden gespeeld met huisgenoot. CM3 was een drama, alleen de demo gedaan idd, CM2005 vond ik wel aardig, maar het was gewoon geen CM2.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2005 was een bittere teleurstelling idd :{

Colin McRae Rally 4 was wel top!! Hele lekkere controls en super gameplay!

Deel 3 was bout en deel 1 en 2 heb ik helemaal grijs gespeeld :)

Weet je welke vet is nu? WRC Evolved voor de PS2 meesterlijk! Super graphics en alle officiele rijders en teams :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met de ts :)

Ik was ooit op lanpartys begonnen met Cmr 2.. harstikke gaaf :D Draaide echt lekker voor op mijn systeem toen... Later is cmr3 uitgekomen en had ik meteen voor m'n PS2 gekocht.. Ik heb dat spel echt ziekelijk helemaal grijs gespeeld.. 2004 heb ik niet gevolgd en ik heb maar een demo van 2005 geprobeerd en die viel me eerlijk gezegd tegen. Tis alsof de makers een beetje tegen het einde van idee-en zijn gekomen met het spel wat opzich zonde is.

Ik denk dat ik zo maar weer es cmr 2 ga installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Oh ja, als ik toch bezig ben. >:)

Ga eens tien meter van het pad in 2005, en je wordt weer genadeloos gereset. Met weemoed denk ik terug aan Griekenland (en dat geheime level op die vuilnisbelt(?)) in deel 1, waar we subcompetities hielden om met de sickste jumps van die rotsen af te springen. Ook dat, het zelf kunnen creeëren van minigames, geeft een game een veel langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10 22:56
je hebt gelijk, ik heb 1 en 2 op de pc gespeeld, daarna ben ik afgehaakt.
Zijn er eigenlijk nog wel goed rally/race spellen voor de pc? DTM is grappig,
maar wordt snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-10 22:44

The_Scarabial

MTB for life!

CMR 1 _O_ dit spel heb ik helemaal grijsgedraaid grijsgespeeld :+, toen CMR 2 een beetje gespeeld, CMR 3 echt één keer geinstalleerd en gespeeld en echt direct weer verwijderd, geen plezier, veroorzaakt door slechte gameplay/besturing. Echt heel erg jammer na al het goede van deel 1, maar volgens mij gaat het bij de makers er tegenwoordig veel meer om, om een grafisch huzarenstukje af te leveren, in plaats van de gamers een goede gameplay te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 27-04-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 22:22
Hetzelfde gevoel heerst ook bij mij, al ben ik niet vanaf 1, maar "pas" deel 2 ingestapt. De demo alleen al zorgde voor menig uur spelplezier om over de complete version maar niet te spreken. Nu nog rijd ik weleens een rally in mijn eentje of anders zelfs meerdere tegen iemand over het netwerk. Na 2 alleen de demo's geprobeerd en die vond ik stuk voor stuk bedroefend slecht, echt zonde, het meer van Codemasters verwacht.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
De oplossing is eigenlijk heel simpel: voor het serieuzere rallywerk, gewoon Richard Burns Rally uit de grabbelbal duikelen. Kan ook nog eens goed online in competitieverband gereden worden.

Ik ben nooit een fan van latere CMR´s geweest, al heb ik volgens mij deel 1 of 2 redelijk vaak gedaan. Het is gewoon te arcade.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CMR 2 vond ik briljant, alles daarna vond ik niks... (kwam mede doordat die met keyboard niet te spelen waren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 16:33

Steffy

Ayreonaut

Het is idd een wat meer arcade game al vond ik deel 2 wel aardig spelen en kwam bij mij best wel realistisch over, zeker voor de tijd waarin het spel uitkwam, het was toen de betere Rally game op de PC. Ik speelde deel 2 altijd met het force feedback wheel van MS waarmee het spelen tot een waar genot verheven werd, deel 3 heb ik ooit eens gedownload, deel 2 staat hier in de collectie op de plank maar toen ben ik afgehaakt, al was het geloof ik omdat de verdere delen gebruik maakten van Starforce en daarom in die tijd moeilijk te kraken waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 13:53

DaWaN

'r you wicked ??

Het ging fout bij deeltje 3, vanaf toen is het niet veel beter meer geworden, zoals hierboven al gepost wordt, probeer eens Richard Burns Rally :) Echt toppie rally game is dat :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 15:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Deel 1 heb ik nooit echt veel gespeeld, maar niet overgeslagen, 2 heb ik helemaal gaargespeeld, die vond ik echt super! En aan 3 moest ik echt heel erg wennen... Maar nadat je er eenmaal aan gewend was was die ook leuk om nog uit te spelen, maar daarna geen CMR meer aangeraakt eigenlijk...

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1