Ik zou graag voor iemand een 5.1 Headset willen kopen, maar deze persoon heeft 2.1 speakers. Kan deze persoon de headset 5.1 aansluiten op de pc (voorkant of achterkant - dmv een T verlengstuk- pc) en dan van 5.1 geluid genieten? Of kan dat alleen als de normale speakers er uit zijn?
Dat kan, alleen als je bijvoorbeeld powerdvd ingesteld hebt op 5.1 en je luistert dan via de gewone speakers, dan mis je geluid, de andere kanalen dus.
Het makkelijkst is dan om 2 players te installeren. 1 op stereo zetten en deze voor de gewone speakers gebruiken. Stereo kun je gewoon aftappen bij de front speakers.
Met games krijg je hetzelfde gedonder. Meestal kijkt de game naar je speaker instellingen en dat is 5.1 in dat geval. Dan is het switchen in de game of switchen via de settings van de soundcard naar stereo.
Ik zou die 2.1 speakers vervangen en dan beide op 5.1.
Het makkelijkst is dan om 2 players te installeren. 1 op stereo zetten en deze voor de gewone speakers gebruiken. Stereo kun je gewoon aftappen bij de front speakers.
Met games krijg je hetzelfde gedonder. Meestal kijkt de game naar je speaker instellingen en dat is 5.1 in dat geval. Dan is het switchen in de game of switchen via de settings van de soundcard naar stereo.
Ik zou die 2.1 speakers vervangen en dan beide op 5.1.